نحوه سازماندهی کمد دیواری

 نحوه سازماندهی کمد دیواری

فهرست مطالب

نحوه سازماندهی کمد خود بر اساس اندازه فضای شما، اندازه کمد لباس و نوع زندگی شما کمی متفاوت است.

در ادامه این مقاله نکات را دنبال کنید تا بیاموزید که چگونه کمد دیواری خود را به بهترین شکل سازماندهی کنید.

نکات مهم در سازماندهی کمد دیواری

 موارد مهم قبل از شروع

ابزار و لوازمی را جمع آوری کنید که کار را آسان تر می کند.  مانند موارد زیر:

  • کیسه های خرید: از کیسه های محکم برای حمل لباس به مرکز اهدا، خیاط و خشکشویی استفاده کنید. اگر کیف ندارید، جعبه‌ها و سطل‌ها به راحتی انجام می‌شوند.
  • متر: فضای قفسه و قسمت آویزان را اندازه بگیرید. یک دفترچه یادداشت برای یادداشت اندازه های کمد خود را فراموش نکنید.
  • آینه تمام قد: تصمیم بگیرید چه چیزی را “نگه دارید” و “رها کنید” و مطمئن شوید که آینه شما می تواند کل تصویر شما را در خود جای دهد.
  • سبد همه جانبه: پول خرد، کاغذ ، گیره مو، وجه نقد (امتیاز!)، و رسیدهای مختلف را از جیب شلوار جمع کنید. در وسط سازماندهی کمدها توقف نکنید تا این موارد را جمع کنید.  فعلاً آنها را دریک سبد همه جانبه کنار بگذارید.

 کمد خود را خالی کنید.

همه اقلام را از کمد خود بردارید، به شما یک کمد لخت می دهد تا فضای کمد خود را تنظیم مجدد کنید.  اگر عادت دارید لباس‌ها را در کمد خود فرو کنید، این عجیب خواهد بود، زیرا می‌خواهید همه چیز را بیرون بیاورید و احتمالاً چیزهایی را در گوشه پشتی فرو کرده‌اید که فراموش کرده‌اید.  ساده ترین راه برای مرتب کردن لباس هایتان این است که همه چیز را از کمد بیرون بیاورید، از جمله چوب لباسی، سبد، سطل زباله و هر چیز دیگری که روی زمین یا قفسه ها قرار دارد.

 هر گوشه ای را تمیز کنید.

برای برنامه ریزی و تجسم نحوه سازماندهی مجدد کمد خود به فضایی شفاف و تمیز نیاز دارید.  ابتدا قفسه ها و میله های آویزان را گردگیری کنید.  سپس جاروبرقی را وصل کنید یا کف را جارو کنید و تمیز کنید.  در نهایت قفسه ها، میله های آویزان، دیوارها و قرنیزها را با یک پاک کننده چند منظوره خوب پاک کنید.  سبدها یا سطل هایی را که می توانند خاک و گرد و غبار را جمع کنند فراموش نکنید.

 چیزهای خود را مرتب و تمیز کنید.

چیزی که اغلب در مورد کمدها اتفاق می افتد این است که افراد وسایل خود را در گوشه ای تاریک و پشتی انبار می کنند و گاهی اوقات چیزهایی را که دارند فراموش می کنند.  بهترین راه برای شروع مرتب کردن لباس هایتان این است که همه آن را بیرون بیاورید.  آن را با جدا کردن همه اقلام مرتب کنید: کفش، لباس بیرونی، لباس شب، و موارد دیگر.  بفهمید چه چیزی و چه تعداد دارید.  حالا وقت تصمیم گیری است به عنوان مثال اگر تعداد زیادی لباس شب دارید و کم پیش می آید مهمانی بروید، وقت آن است که تعدادی از لباس ها را کم کنید.

برای تصمیم در مورد نگه داشتن یا دور ریختن لباس ها سوالات زیر را از خو بپرسید:

مطلب پیشنهادی:
نکات مهم در انتخاب کابینت های گلاس آشپزخانه

آیا شما آن را دوست دارید؟

آیا آن را می پوشی؟

آیا تصویری را که می خواهید به تصویر بکشید پخش می کند؟

اگر پاسخ به هر سه “بله” است، می توانید با اطمینان آن مورد را قرار دهید.  با این حال، اگر سال‌ها چیزی را نپوشیده‌اید، دیگر به شما نمی‌آید، یا از برش، رنگ یا استایل آن خوشتان نمی‌آید، آن را رها کنید.

اگر در تصمیم گیری مشکل دارید، یک سطل «شاید» ایجاد کنید و در یک، سه یا شش ماه دوباره آن را ببینید.  اگر این اقلام را فراموش کردید یا هرگز در این مدت به پوشیدن آنها فکر نکردید، می توانید با اطمینان آنها را اهدا کنید.

 سیستم ذخیره سازی خود را ارزیابی کنید.

پیدا کردن راه حل های مناسب برای ذخیره سازی کمد برای فضای خاص شما می تواند چالش برانگیز باشد.  خوشبختانه، گزینه‌های بسیار خوبی برای سازمان‌دهنده‌های کمد وجود دارد، و بیشتر مردم می‌توانند با نصب چند سازمان‌دهنده کمد، از پس آن برآیند.

اگر سیستم کمد شما با فراهم کردن فضایی برای وسایل شما (قفسه ها، قفسه های آویز، تقسیم کننده ها، کشوها) نیازهای شما را برآورده نمی کند، پس به دنبال یک سیستم سازماندهی جدید باشید.  اگر وسایل شما مناسب نیستند، فضای ذخیره سازی متفاوتی برای برخی چیزها تهیه کنید یا دوباره ارزیابی کنید که آیا باید یک یکسری لوازم را نگه دارید یا خیر.

 نحوه سازماندهی کمد دیواری

 لوازم را به روش سازمان یافته بچینید.

نحوه چیدمان کمد لباس و کشوها به برنامه ذخیره سازی شما بستگی دارد.  به این فکر کنید که منطقی است هر دسته لباس را در کجا نگهداری کنید و در کمدتان به کدام نقاط دسترسی پیدا کند.  همه چیز باید به راحتی در کمد جای بگیرد و آشفته بنظر نرسد.

گروهایی مانند: کمربند، ژاکت، پیراهن آستین بلند، شلوار کار، لباس، پیراهن دکمه دار، شلوار جین، شورت و غیره را جمع آوری کنید و بهترین مکان را برای نگهداری هر کالا را به صورت گروهی انتخاب کنید (مثلاً شلوار را در آن آویزان کنید.  کمد، ژاکت ها را تا کنید. کار با گروه‌بندی به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه مقدار فضا نیاز دارید و بهترین راه برای ذخیره‌سازی هر نوع کالا چیست.)

 نحوه سازماندهی کمد دیواری

 از فضا به خوبی استفاده کنید.

جلو و وسط کمد خود را برای لباس هایی که اغلب می پوشید رزرو کنید.  اگر مجبورید هر روز صبح ساعت ۶ صبح برای محل کار لباس بپوشید، مطمئن شوید که لباس کارتان جلوی کمدتان باشد.  شما باید اقلام کمتر فرسوده مانند لباس های رسمی و لباس های خارج از فصل را در پشت و در قفسه های بالایی نگهداری کنید.

اقلام کم استفاده را دور بریزید: از قسمت بالای کمد خود برای اجناس خارج از فصل و چیزهایی که فقط چند بار در سال می پوشید استفاده کنید، مانند لباس های مناسبتی و کفش های فوق العاده فانتزی.

 روش های سازماندهی کمد

 کشوها یا قفسه‌های بهتری داشته باشید:

بسیاری از فروشگاه ها و سایت‌های سازمان‌دهی آنلاین خانه راه‌حل‌های ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهند که شامل کشوها و قفسه‌هایی است که می‌توانند با فضای موجود کمد شما متناسب باشند.  بسیاری از سیستم های پیش ساخته به راحتی نصب می شوند و با همه چیز همراه هستند.

مطلب پیشنهادی:
چه چیزی یک آشپزخانه عالی را می سازد؟

 مرتب سازی بر اساس رنگ، دسته، یا طول:

شلوار جین را با شلوار جین قرار دهید، ژاکت را با ژاکت نگه دارید، و غیره.  اگر کمد بزرگی دارید یا یک سازمان دهنده بصری، اقلام هم رنگ را در همان قسمت قرار دهید.  یا اگر از قفسه‌ها استفاده می‌کنید، اقلام بلند مانند لباس‌های بلند یا کت‌ها را به یک چوب لباسی بلندتر منتقل کنید و اقلام نازک‌تری مانند تی‌شرت‌ها را در قفسه‌های بالایی که می‌توانید به آن‌ها برسید و شلوارها را در یک قفسه سطح متوسط ​​قرار دهید.  از برچسب‌های قفسه و تقسیم‌کننده‌های قفسه برای مرتب نگه داشتن چیزها استفاده کنید.

 نحوه تا کردن، چیدن یا آویزان کردن لباس‌ها را مجدداً بررسی کنید:

لباس‌ها را روی قفسه‌ها قرار دهید، اما از روش عمودی یا «تا کردن فایل» استفاده کنید که برای دیدن تمام لباس‌ها در نوک انگشتان شما هنگام باز کردن کشو استفاده می‌کند.  برای بهینه سازی فضا برای روسری، کراوات، کمربند و شلوار از چوب لباسی مخصوص استفاده کنید.  سوتین ها را داخل یکدیگر قرار دهید و همین کار را با کیف های دستی انجام دهید و کیف های کوچکتر را داخل کیف های بزرگتر قرار دهید.

 به همه چیز برچسب بزنید:

بدون نیاز به باز کردن جعبه‌های ذخیره‌سازی، سطل‌ها، کشوها یا کیسه‌های مهر و موم شده، چیزها را سریع پیدا کنید.

 استفاده از فضای دیوار:

می توانید از دیوارها برای نگهداری جواهرات و لوازم جانبی استفاده کنید.  استفاده از قلاب، قفسه ادویه، تخته گیره، یا سطل های سیمی دیواری برای لوازم جانبی و اقلام کوچک لباس را در نظر بگیرید.

 نحوه سازماندهی کمد دیواری

 نکات ذخیره سازی

راه حل های ذخیره سازی کمد فضای بیشتری در کمد شما ایجاد نمی کند.  با این حال، سازمان‌دهندگان کمد، راه‌حل‌های ذخیره‌سازی، و سیستم‌های کمد می‌توانند به شما کمک کنند تا فضای خود را به حداکثر برسانید.  در اینجا چند نکته برای ایجاد بیشتر با فضای کمتر وجود دارد:

  • یک چهارپایه به شما کمک می کند تا به قسمت بالایی کمد خود برسید. به جای نادیده گرفتن فضای خالی که دسترسی به آن سخت بود، از آن فضا استفاده خواهید کرد.
  • یک میله دو آویز با دو سطح میله آویز بهتر از فضای ذخیره سازی افقی در کمد استفاده می کند.
  • یک جاکفشی روی در می تواند درب شما را به مکانی عالی برای نگهداری کفش، لوازم جانبی یا هر دو تبدیل کند.
  • فقط آنچه را که برای نگهداری لباس‌هایتان نیاز دارید بخرید و آن‌هایی را که از قبل دارید استفاده کنید. قفسه های کوچک کتاب و سبدها برای نگهداری کیف های دستی، کفش ها، لوازم جانبی و لباس های بدنسازی عالی هستند.
  • در نهایت، فراموش نکنید که قبل از خرید یک مورد جدید فضای ذخیره‌سازی را سه بار اندازه بگیرید. هیچ چیز بدتر از این نیست که چیزی را در خانه بچرخانید و ببینید خیلی بزرگ یا کوچک است.

در متن بالا نکات مهم و روش های کاربردی سازماندهی کمدها را بررسی کردیم.آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن