انتخاب صحیح رنگ کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

فهرست مطالب

رنگی که برای کابینت آشپزخانه خود استفاده می کنید برای نگهداری و دوام طولانی مدت بسیار مهم است. انواع مختلف رنگ کابینت آشپزخانه علاوه بر ارائه سطوح مختلف حفاظت و دوام، در واقع می‌توانند لحن و سبکی را که می‌خواهید منتقل کنید، افزایش دهند.

برای یک منطقه پر تردد مانند آشپزخانه، دوام طولانی مدت و تمیز کردن آسان مهم است.   در ادامه این مقاله ایده ها و نکات مهم در انتخاب صحیح رنگ کابینت آشپزخانه را بررسی خواهیم کرد.

کابینت آشپزخانه

 

انواع رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه

انواع رنگ های متنوعی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند که باید در نظر گرفته شوند. در زیر دو نمونه را بررسی می کنیم.

رنگ روغنی

اگر قصد دارید آشپزخانه خود را برای سالیان طولانی نگه دارید، دوام طولانی مدت اولویت شما خواهد بود.  در این صورت، باید رنگ روغنی را در نظر بگیرید.  روکش زیبایی را ارائه می دهد که بیشترین مقاومت در برابر سایش را دارد.  تنها معایب استفاده از رنگ روغنی تمیز د رآوردن کار در طول فرآیند رنگ آمیزی و نیاز به تهویه است.  رنگ های روغنی  برای پاک کردن اشتباهات به حلال نیاز دارند و مواد شیمیایی نیاز به تهویه زیاد دارند.  نتیجه یک پرداخت با کیفیت بسیار بالا است که می تواند در برابر هر آسیبی مقاومت کند.

 رنگ لاتکس اکریلیک

اگر تمیز کردن آسان و رنگ غیر سمی که بتوان از آن در اطراف بچه های کوچک و حیوانات خانگی استفاده کرد،برای شما مهم تر است و به ماندگاری طولانی مدت اهمیت نمی دهید یا بدتان نمی آید زودتر رنگ آشپزخانه و کابینت ها را بعد از مدتی تغییر دهید، یک رنگ لاتکس اکریلیک  انتخابی عالی است.  کیفیت این رنگ نسبت به برخی از رنگ‌های روغنی برتر است و پوشش لاک‌ مانند بر پایه آب آن را با دوام و ماندگار می‌کند.

انتخاب رنگ و سبک کابینت آشپزخانه

هنگامی که نوع رنگ مورد استفاده را بدانید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ظاهری نیمه براق، مات یا براق داشته باشید که مانند شیشه بدرخشد.  هر چه میزان براقیت بیشتری در رنگ وجود داشته باشد، سخت تر و بادوام تر است.  میزان براق بودن سبکی هایی همچون کابینت های گلاس مدرن را نیز نشان می دهد.  برای ظاهری فوق‌العاده معاصر با رنگ‌های روشن و جسورانه، مسلما  بالاترین میزان براقیت با ظاهری شیشه‌ای بهترین گزینه است. برای ظاهری سنتی و کلاسیک و کابینت نئو کلاسیک، از رنگ نیمه براق استفاده کنید.

با رنگ هایی که برای کابینت آشپزخانه انتخاب می کنید، شخصیت شما واقعاً می درخشد.

انتخاب رنگ مناسب در نمای کلی خانه تاثیر گذار است. بهترین راه برای محدود کردن یک تصمیم این است که به پالت های رنگی از تولید کنندگان مختلف رنگ نگاه کنید و ببینید کدام رنگ ها برای شما برجسته هستند.  با لبخندی که روی صورتتان می‌آورد، متوجه خواهید شد که کدام یک را بیشتر دوست دارید.  هنگامی که در مورد رنگ غالب تصمیم گرفتید، می توانید با انتخاب رنگ های مکمل برای تزئینات و سبک هایی که در چرخه رنگ برای شما ارائه می شود، آن را حتی بیشتر محدود کنید. اکنون می‌توانید تصمیم بگیرید که چه سبک و رنگی مد نظرتان است.

مطلب پیشنهادی:
راهنمای انتخاب ابعاد مناسب میز کار

کابینت آشپزخانه

 گزینه های رنگ کابینت آشپزخانه

آیا رنگ‌های سبز و آبی باعث می‌شوند هنگامی که در خانه هستید، احساس آرامش کنید یا در پس‌زمینه محو می‌شوند و به سختی متوجه می‌شوید؟  آیا رنگ قرمز به شما انرژی می دهد و به شما احساس سرزندگی می دهد یا باعث می شود که نتوانید راحت باشید؟  شاید کابینت های مشکی با دیوارها و میزهای سفید بیشتر سبک شما باشد.  اگر گرما و تناژ قرمزهای تیره، قهوه ای و طلایی را دوست دارید، پس اینها رنگهای غالب برای شروع هستند.  فقط مطمئن شوید که آن را با دیوارها و المان های روشن تر متعادل کنید تا اتاق خیلی تاریک یا طاقت فرسا نباشد.  اگر بیشتر به رنگ های زرد و نارنجی آفتابی علاقه دارید، با این رنگ ها شروع کنید.  رنگ سفید همیشه انتخاب خوبی است، زیرا برای کابینت‌های آشپزخانه محبوب‌ترین انتخاب است و متریال‌های آبی جلوه‌ای سرگرم‌کننده و آرام‌بخش برای ظاهری دو رنگ می‌افزایند.

 رنگ های برتر کابینت آشپزخانه

رنگ‌های خنثی، مانند سفید، بژ و خاکستری، برای ظاهری مدرن و تمیز به خوبی کار می‌کنند. یا می‌توانید با راه‌راه‌ها یا تزئینات رنگی غیرمعمول، نمایی جذاب ایجاد کنید.  اگر از رنگ های پررنگ استفاده می کنید، از آن برای دراماتیک ترین جلوه استفاده کنید.

برای ایجاد یک ظاهر دو رنگ با یک رنگ در کابینت های بالا و رنگ متفاوت در کابینت های پایین، حتماً رنگ تیره تر را در قسمت پایین قرار دهید تا آن را ثابت کند.  برای جلوه دو رنگ روی کابینت های یکسان، از رنگ روشن تر در قسمت های برجسته استفاده کنید، مانند قسمت های فرورفتگی و پانل های مرکزی برای ایجاد جلوه ای جالب.  رنگ ها بسیار متنوع و منحصر به فرد هستند، بنابراین از انتخاب ترکیبی که مناسب شماست لذت ببرید.

در متن بالا موارد مهم و کاربردی که به شما در انتخاب رنگ مناسب کابینت آشپزخانه کمک می کند را مطالعه کردید.  آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن