راهنمای انتخاب ابعاد مناسب میز کار

راهنمای انتخاب ابعاد مناسب میز کار

فهرست مطالب

در حال حاضر میلیون ها نفر در جهان از خانه کار می کنند.  بسیاری از مردم احتمالاً در این لحظه مشغول انجام کار و مطالعه روی میز ناهارخوری هستند.

یک دفتر خانگی معمولی به یک کامپیوتر (یا یک لپ تاپ)، فضای ذخیره سازی فایل، یک چاپگر، یک صندلی و فضای کمی برای نوشتن نیاز دارد.

سوال این است با وجود میزهایی در هر شکل، اندازه و پیکربندی مختلف، چگونه اندازه میز ایده آل خود را تعیین کنیم؟

برخی از میزها برای نشستن ساخته شده اند و میزهای دیگر برای ایستادن ساخته شده اند.  برخی از آنها ارتفاع ثابتی دارند، اما می‌توانید نمونه های با ارتفاع قابل تنظیم پیدا کنید.  حتی میزهایی با قفسه بندی، فضای ذخیره سازی اضافی و سایر عناصر طراحی پیدا خواهید کرد.

کدام جنبه برای شما مهمتر است؟  در مورد آنها فکر کنید تا به شما کمک کنند تصمیم بگیرید روی کدام میز سرمایه گذاری کنید، زیرا این موارد به آنچه برای شما ضروری است و آنچه می خواهید روی میز انجام دهید مربوط می شود.

در این راهنما، اطلاعاتی در مورد ابعاد معمولی میز گردآوری کرده ایم تا به شما در تلاش برای یافتن میز مناسب خود کمک کنیم.

اندازه استاندارد میزکار

به طور معمول، یک فرد بزرگسال با قد متوسط ​​ باید عملاً یک میز با قد حدود 70 تا 75 سانتی متر داشته باشد.

این ارتفاع به شما این امکان را می دهد که به راحتی زیر آن بنشینید، زانوها، پاها و ران های خود را با فضایی مناسب برای کمانچه زدن در نظر بگیرید، و همچنین این ارتفاع به شما امکان می دهد بدون خم شدن راحت بنشینید.

اگر قد شما بسیار بیشتر از حد متوسط ​​است، میزهای ارگونومیک قابل تنظیم ارتفاع در بازار موجود است.

میز اداری | کد 1095T

 طول میز

طول استاندارد یک میز حدود 152سانتی متر است.  آنها معمولاً در طول های 152 تا 182 سانتی متر یافت می شوند.

 عرض میز

حداقل عرض برای هر نوع میز باید 25 اینچ باشد، این اندازه به اندازه کافی بزرگ است که یک مانیتور 20 اینچی با اندازه معمولی را در خود جای دهد – هر چیزی کمتر، و برای استفاده از آن برای بسیاری از هر چیزی که مربوط به صفحه کامپیوتر است نیاز به تلاش است.

 اندازه استاندارد میز اداری

میزهای اداری استاندارد باید بزرگترین فضای کاری و بیشترین گزینه های ذخیره سازی را داشته باشند.

این نوع میز معمولاً دارای یک مانیتور رومیزی بزرگ در وسط با یک ستون برای فضای نوشتن بیشتر در هر طرف میز است.

عرض یک میز اداری معمولی معمولاً 152سانتی متر با عمق و ارتفاع حدود 76سانتی متر یا حتی بزرگتر است.

این اندازه میز حداکثر ایستگاه کاری را ارائه می دهد که می تواند در برخی مواقع برای مانیتور کامپیوتر (یا لپ تاپ)، صفحه کلید، قسمت نوشتن و لامپ مناسب باشد.  همچنین می تواند فضای ذخیره سازی اضافی در زیر داشته باشد.

 اندازه میز کامپیوتر

میز کامپیوتر استاندارد دارای عرض 127سانت، ارتفاع 71-76 سانت و عمق میز 63سانت است.  عمق میز باید به اندازه ای باشد که مانیتور کامپیوتر، صفحه کلید و ماوس را در خود جای دهد.

مطلب پیشنهادی:
راهنمای انتخاب میان کابینت آشپزخانه مات و براق

این نوع میزها معمولاً در کتابخانه، اتاق مطالعه کودکان و دفاتر خانگی دیده می‌شوند و با قابلیت صرفه‌جویی در فضا مشخص می‌شوند.

میزهای کامپیوتری وجود دارد که بسیار بهینه ساخته شده اند، مدل هایی با صرفه جویی در فضا که از هر سانت عمودی و افقی برای قرار دادن صفحه کلید و موس شما به خوبی استفاده می کنند.

میزهای روبه‌دیوار و میزهای گوشه‌ای به زیرمجموعه‌ای کارآمد از خانواده میز کامپیوتر تبدیل شده‌اند که طیف وسیعی از طرح‌ها و امکانات را ارائه می‌دهند.

میز اداری | کد 1090T

 اندازه میز برای دو مانیتور

داشتن دو مانیتور می‌تواند به یک میز بسیار بزرگ نیاز داشته باشد، میزی که نه تنها از چندین مانیتور پشتیبانی می‌کند، بلکه می‌تواند از ملزومات اداری نیز پشتیبانی کند.

در حالت ایده آل، میز باید دو صفحه نمایش را در کنار یکدیگر قرار دهد و با زاویه کمی کج شود.

با فرض اینکه مانیتور شما در اندازه معمول حداقل 50سانت عرض دارد، باید یک میز با عرض کمتر از 127سانت با عمق کافی برای جا دادن کیبورد و ماوس داشته باشید.

 اندازه میز کوچک

یک میز کوچکتر، مانند میزهای دانش آموزان و میز تحریر، آنقدر که باید بزرگ نیست.  بیشتر آنها فضای کافی برای کتاب، دفترچه یادداشت و لوازم نوشتن را همزمان فراهم نمی کنند.  اندازه‌های میز کوچک معمولاً در اندازه‌های بزرگ‌تر از 60 تا 75سانت عرض و 45سانت طول ندارند.

 اندازه صندلی میز

صندلی های  میز اداری به طور خاص برای انجام کارهای میز طراحی شده اند.  آنها با سطح بالایی از قابلیت تنظیم برای مطابقت با تمایل و ارتفاع ارگونومیک کاربر ساخته شده اند.

صندلی‌های اداری معمولاً باید قابلیت چرخش کامل 360 درجه را داشته باشند، روی چرخ بچرخند و صندلی‌های اداری می‌توانند هم تکیه‌گاه و هم صندلی را تنظیم کنند.

برخی از صندلی‌ها برای پشتیبانی بهینه از پشت ساخته شده‌اند و سایر صندلی‌های اداری سطح بالا به‌گونه‌ای ارگونومیک برای پشتیبانی از نشستن طولانی‌مدت طراحی شده‌اند.

معمولاً یک صندلی میز در هنگام ایستادن باید در ارتفاعی درست زیر زانوبند کاربر قرار گیرد.  این ارتفاع به پاهای شما اجازه می دهد تا روی زمین قرار بگیرند و زانوهای شما به صورت ارگونومیک با زاویه 90 درجه خم شوند.

ارتفاع صندلی های میز در حدود 40 تا 50سانت و عمق تا حدودی 45سانت توصیه می شود.  اگر پشتی روی صندلی موجود باشد، معمولاً حدود 35سانت ارتفاع دارند.  اگر دسته‌ای در دسترس باشد، باید بازوها را بدون بالا بردن شانه‌ها حمل کند.

در متن بالا راهنمای کاملی از انتخاب ابعاد مناسب میز کار را مطالعه کردید.آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن