نکات سازماندهی کابینت آشپزخانه

کابینت های گلاس | کد 2635K

فهرست مطالب

سازماندهی کابینت های آشپزخانه می تواند به ساده سازی پخت و پز کمک کند و به افزایش ماندگاری مواد غذایی کمک کند.  در این مقاله نکات سازماندهی  کابینت آشپزخانه را مطالعه خواهید کرد.

 نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

کابینت‌های آشپزخانه مکانی عالی برای نگهداری وسایل هستند و می‌توانند به جلوگیری از بهم ریختگی میز آشپزخانه شما کمک کنند.  برای سازماندهی کابینت خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. همه اقلام را از کابینت خود بردارید. تمام مواد غذایی، ظروف غذاخوری و وسایل آشپزی را از کابینت خود خارج کنید.  تمام ظروف را پاک کنید و اقلام تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.
  2. قفسه ها و درهای کابینت خود را کاملا تمیز کنید. از یک پاک کننده چند سطحی یا اسپری چربی گیر برای تمیز کردن داخل و خارج کابینت خود استفاده کنید.
  3. کابینت های خود را اندازه بگیرید. کابینت های خود را از نظر تقسیم کننده ها، سازمان دهنده ها یا قفسه های اضافی اندازه گیری کنید.
  4. لوازم از یک خانواده را کنار هم قرار دهید. قبل از پر کردن کابینت‌ها، اقلام را روی پیشخوان خود مرتب کنید و مواد غذایی، ظروف غذاخوری، وسایل نظافتی و غیره را کنار هم قرار دهید. سپس محل قرار دادن این وسایل را برای دسترسی بهینه و تمیزی مشخص کنید.

 ده نکته برای سازماندهی کابینت آشپزخانه

این مراحل را برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی برای ظروف غذاخوری، ظروف آشپزی، لوازم نظافت و موارد دیگر دنبال کنید:

وسایل سنگین تر را در پایین قفسه های کابینت قرار دهید.

این روش ذخیره سازی بصری نیاز به برنامه ریزی دارد.  تابه‌های سنگین، کاسه‌های مخلوط‌کن و ظروف سرو بزرگ بهتر است در کابینت‌های پایینی آشپزخانه‌تان نگهداری شوند، در حالی که اقلام سبک‌تر مانند قفسه‌های ادویه یا درب قابلمه‌ها را می‌توان با خیال راحت در بالاترین سطح قرار داد.

موارد یک نوع را در کنار هم نگه دارید.

این راه حل ذخیره سازی می تواند به شما در حفظ سازمان در طول زمان کمک کند.  مواد غذایی باید با سایر مواد غذایی، ظروف با ظروف پخت و پز، ظروف پذیرایی با ظروف پذیرایی و غیره همراه شوند.

ظرفیت کابینت های خود را به حداکثر برسانید.

هنگام چیدمان کابینت آشپزخانه، به نحوه استفاده از فضا توجه کنید.  اغلب، می‌توانید ارتفاع قفسه‌ها را تنظیم کنید یا ماکسیمایزرهای قفسه را اضافه کنید که به قفسه‌های کوچک اجازه می‌دهد روی قفسه‌های بزرگتر یا اقلام روی هم قرار گیرند.

از سازمان دهنده های ذخیره سازی گرد استفاده کنید.

می توانید یک سازمان دهنده گرد بزرگ را در کابینت های گوشه ای قرار دهید و نمونه های کوچک را برای نگهداری ادویه ها یا ظروف در قفسه های داخل کابینت ها قرار دهید.  برخی از آنها حتی می‌توانند در کشوهای بیرون‌کش قرار بگیرند، یک راه عالی برای حفظ فضا برای دسترسی آسان.

فضای عمودی را به حداکثر برسانید.

از فضای عمودی آشپزخانه خود استفاده کنید.  می توانید ظروف را روی هم بچینید یا ورقه های پخت و ورقه های کوکی را در کنار آنها ذخیره کنید تا بتوانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

از ظروف استفاده کنید.

ظروف نگهداری مواد غذایی اغلب از نظر زیبایی شناسی بیشتر از بسته بندی اصلی مواد غذایی هستند.  به علاوه، ظروف بدون هوا می توانند ماندگاری مواد غذایی شما را بهبود بخشند.

مطلب پیشنهادی:
طراحی آشپزخانه مدرن چیست؟

جداکننده های کابینت را اجرا کنید.

یکی دیگر از ایده های سازمانی ساده اما موثر، استفاده از تقسیم کننده ها است.  می توانید تقسیم کننده ها را در کشوهای بزرگ قرار دهید تا انواع مختلف وسایل را از هم جدا کنید.  جداکننده‌های کابینت مخصوصاً برای کابینت‌های زیر سینک آشپزخانه مفید هستند، جایی که می‌توانید مواد تمیزکننده مانند اسفنج و دستمال کاغذی را در آن نگهداری کنید.

   سازمان دهنده های کشو را وارد کنید.

می توانید از سازماندهی کشو استفاده کنید تا کشوهای آشپزخانه خود را از شلوغی دور نگه دارید.  ظروف یا میان وعده های با استفاده زیاد را در سازمان دهنده های جداگانه قرار دهید.

   از بیرون کابینت ها استفاده کنید.

با رویکرد صحیح، می توانید کارد و چنگال، تخته های برش و دیگر ابزار آشپزخانه را به روشی کاربردی و زیبا آویزان کنید.  گیره یا قلاب های چسب را در طرفین کابینت ها وصل کنید.

درهای کابینت را بردارید.

برخی از درهای کابینت آشپزخانه را برای نمایش بشقاب های تزئینی، لیوان های شراب یا یادگاری در نظر بگیرید.  ترکیبی از قفسه های باز و کابینت در آشپزخانه شما می تواند به فضای شما رنگ و تنوع ببخشد.

در متن بالا نکات مهم و کاربردی برای سازماندهی کابینت آشپزخانه را بررسی کردیم.آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن