نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

فهرست مطالب

بسیاری از آشپزهای خانگی اقلام زیادی برای نگهداری در کابینت آشپزخانه خود دارند.  اندازه ها، شکل ها و دسته بندی های مختلف اقلام می تواند سازماندهی کابینت را به چالشی تبدیل کند.  با این حال منظم نگه داشتن آشپزخانه بسیار مهم است.  این می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند، زیرا می دانید چه چیزی دارید و احتمال خرید اقلام تکراری کمتر است. همچنین در زمان آشپزی، برنامه ریزی غذا و تهیه لیست مواد غذایی صرفه جویی می کند.  بعلاوه وقتی همه چیز جای مشخصی داشته باشد، می تواند تمیز کردن آشپزخانه را بسیار آسان تر کند. در ادامه این مقاله چند نکته ساده و مفید و نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه را مطالعه خواهید کرد.

نکات ساده برای نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

 کابینت های آشپزخانه خود را شلوغ کنید

شلوغ کردن کابینت آشپزخانه اولین قدم برای سازماندهی است.  این کار را حتی قبل از خرید لوازم ذخیره سازی کابینت یا تلاش برای چیدمان مجدد اقلام انجام دهید.

ابتدا، مطمئن شوید که یک سطل زباله و یک جعبه برای اقلام برای اهدا (یا فروش) در نزدیکی خود دارید.  سپس، همه چیز را از کابینت خود خارج کنید.  هر مورد را مرور کنید و آن را در سطل زباله بیندازید، لوازم‌ها را اهدا کنید/بفروشید، یا آن را انباشته کنید.

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

اقلام آشپزخانه خود را دسته بندی کنید

اکنون زمان آن است که محتویات کابینت آشپزخانه خود را که در حال نگهداری هستید مرتب کنید.  هدف این است که اقلام را به گونه ای دسته بندی کنید که برای نحوه استفاده خانواده شما از آشپزخانه منطقی باشد.  بیش از حد نگران ظاهر نباشید.  عملکرد برای کابینت آشپزخانه بسیار مهم است.

اکثر مردم ترجیح می دهند اقلام غذایی را از ظروف آشپزی در کابینت خود جدا کنند.  بنابراین بلافاصله می توانید اقلام خود را به این دو گروه تقسیم کنید.  سپس گروه ها را از آنجا تقسیم کنید.

به عنوان مثال، اقلام خوراکی را می توان به نوشیدنی، مواد پخت، تنقلات، کنسروها و هر غذای دیگری که نگه می دارید تقسیم کرد.  ظروف آشپزی/ظروف غذاخوری را می توان به قابلمه و تابه، ظروف پخت و پز، تخته برش، بشقاب و کاسه، لیوان و موارد دیگر تقسیم کرد.  جزئیات کاملاً به شما بستگی دارد، اما مرحله آخر این است که وقتی همه چیز را به کابینت برگردانید، هر زیرمجموعه را با هم دارید.

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

وسایل را به کابینت آشپزخانه اختصاص دهید

قبل از اینکه همه چیز را کنار بگذارید، عقب نشینی کنید و نحوه استفاده از آشپزخانه خود را ارزیابی کنید.  شما می خواهید که تمام وسایل آشپزخانه خود را تا حد امکان به جایی که بیشتر استفاده می کنید نزدیک کنید.  در تغییر مکان اقلامی که قبلاً در آن ذخیره کرده اید تردید نکنید.

علاوه بر این، به طور استراتژیک برنامه ریزی کنید که چگونه موارد را در هر کابینت قرار دهید.  به عنوان مثال، بگویید تصمیم گرفته اید یک کابینت را به تمام لیوان ها و لیوان های نوشیدنی خود اختصاص دهید.  اگر هر روز قهوه می نوشید و فقط یک بار در ماه یک لیوان شربت می نوشید، نیازی نیست که هر دو نوع لیوان را در کابینت قرار دهید.  شما می توانید لیوان های شربت را عقب تر بگذارید، بنابراین فنجان های قهوه برای شما راحت تر است.  همین رویکرد را برای ظروف و ظروف غذاخوری روزمره خود در مقابل وسایلی که فقط در مواقع خاص استفاده می کنید، در نظر بگیرید.  و به یاد داشته باشید که لازم نیست همه چیز را به کابینت خود برگردانید.  برخی از اقلام ممکن است بهتر باشد روی پیشخوان یا جزیره اشپزخانه شما یا جای دیگری قرار گیرند تا فضای کابینت آزاد شود.

مطلب پیشنهادی:
مشکلات رایج در انتخاب آشپزخانه سفید

همانطور که اقلام خود را به کابینت ها اختصاص می دهید، در نظر بگیرید که چه چیزی برای نگهداری در کابینت های بالایی در مقابل کابینت های پایینی بهتر است.

چه چیزی در کابینت های بالایی نگهداری شود؟

وسایل آشپزخانه زیر برای نگهداری در کابینت های بالایی ایده آل هستند:

غذا: مواد غذا را درست در بالای ایستگاه کاری آشپزخانه خود ذخیره کنید، فضای پیشخوانی که معمولاً برای تهیه غذا از آن استفاده می کنید.  به این ترتیب، می توان به راحتی هنگام تهیه غذا به آن دسترسی داشت.  با این حال اگر انباری دارید که از آن برای نگهداری مواد غذایی استفاده کنید، کابینت های خود را برای سایر وسایل آشپزخانه آزاد کنید.

لیوان ها و ظروف: لیوان ها و ظروف را روی ماشین ظرفشویی یا قفسه های خشک کن خود قرار دهید تا به راحتی وسایل را کنار بگذارید.

کتاب‌های آشپزی: کتاب‌های آشپزی را در کم‌ استفاده ترین کابینت خود نگهداری کنید، زیرا احتمالاً به اندازه سایر موارد به سراغ آن‌ها نمی‌روید.

ظروف نگهداری مواد غذایی: ظروف نگهداری مواد غذایی را درست بالای فضای پیشخوانی که هنگام پر کردن آنها از غذا استفاده می کنید، قرار دهید.

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

 چه چیزی در کابینت های پایینی نگهداری شود

کابینت های پایین جای مناسبی برای این موارد هستند:

لوازم خانگی: لوازم آشپزخانه را در کابینت های پایینی درست زیر محل کار اصلی خود نگهداری کنید تا در هنگام آماده سازی غذا به راحتی دسترسی داشته باشید.  اگر روزانه از یک دستگاه استفاده می کنید، آن را به میز خود منتقل کنید.

قابلمه‌ها، تابه‌ها و ورقه‌های پخت: قابلمه‌ها و تابه‌ها را در یک کابینت پایین‌تر کنار اجاق گاز قرار دهید و ورقه‌های پخت را نزدیک اجاق گاز نگه دارید.  برای صرفه جویی در فضا، گلدان ها را کنار هم قرار دهید.  همچنین ماهیتابه هارا به صورت عمودی ذخیره کنید.  یک قفسه برای نگهداری درب ها و ورقه های پخت به صورت عمودی نیز برای به حداکثر رساندن فضا مفید است.

کاسه های مخلوط کن و تخته های برش: این اقلام را در یک کابینت پایینی تا جایی که ممکن است نزدیک به قفسه خشک کن یا ماشین ظرفشویی قرار دهید تا راحت نگهداری شود.

لوازم نظافت: لوازم نظافت آشپزخانه را در کابینت پایینی ترجیحا زیر سینک قرار دهید.  اگر بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارید، یک قفل ضد کودک روی کابینت در نظر بگیرید.  و اگر کابینت بیش از یک قفسه دارد، در صورت نشتی یا ریختن مواد تمیزکننده را در قسمت پایینی نگهداری کنید.  همچنین، هرگز لوازم نظافت را در بالای غذا یا در همان قفسه قرار ندهید.

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

 سازمان کابینه خود را حفظ کنید

پس از تلاش برای نظم بخشیدن به کابینت های آشپزخانه، باید مطمئن شوید که همه اعضای خانه شما آنها را مرتب نگه می دارند.  اطمینان حاصل کنید که همه می دانند اقلام باید کجا بروند.  و اگر به همه کمک می کند تا از سیستم پیروی کنند، برچسب زدن ظروف، سطل های ذخیره سازی یا حتی خود درهای کابینت را در نظر بگیرید.

ظروف غذاخوری را با توجه به نوع و اندازه روی هم بچینید.  انجام این کار می تواند شما و دیگران را تشویق کند که کابینت ها را مرتب نگه دارید.

مطلب پیشنهادی:
چرا کابینت نئوکلاسیک جذاب است؟

در نهایت، حداقل یک یا دو بار در سال برنامه‌ریزی کنید که کابینت‌های آشپزخانه‌تان را مرتب کنید.  مطمئن شوید که غذای تاریخ مصرف گذشته یا غذایی که نمی‌خواهید بخورید را نگه داری نمی کنید. از شر وسایل آشپزخانه که استفاده نکرده اید خلاص شوید.  هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، آشپزخانه شما کاربردی تر و زیباتر می شود.

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

در متن بالا نکات ساده و کاربردی برای سازماندهی کابینت های آشپزخانه را مطالعه کردید.  آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن