نحوه انتخاب چهارپایه مناسب برای جزیره آشپزخانه

نحوه انتخاب چهارپایه مناسب برای جزیره آشپزخانه

فهرست مطالب

آشپزخانه های امروزی تقریبا برزگ هستند و وجود جزیره آشپزخانه با نقاطی برای نشستن یکی از درخواست‌های اصلی برای طراحی آشپزخانه جدید است.

ممکن است فکر کنید انتخاب چهارپایه برای جزیره آسان است، اما اگر تا به حال تجربه ناخوشایندی داشته باشید، به سرعت متوجه خواهید شد که انتخاب مناسب، اهمیت زیادی دارد.

در ادامه این مقاله راهنمای کوتاهی در خصوص نحوه انتخاب چهارپایه مناسب برای جزیره آشپزخانه مطالعه خواهید کرد.

نکات مهم در انتخاب چهارپایه برای جزیره آشپزخانه

وقتی در حال انتخاب صندلی بار برای آشپزخانه خود هستید، چهار نکته اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: قد و اندازه، پشت یا بدون پشت، مواد و سبک.

 قد و اندازه

وقتی صحبت از ارتفاع میشود، منظور ارتفاع صندلی از زمین است.

به عنوان یک قاعده، اگر میزهای جزیره ای یا شبه جزیره ای شما به اندازه بقیه کانترهای شما هستند، بهتر است از یک صندلی با ارتفاع پیشخوان استفاده کنید.  اگر کانتر برآمده ای دارید که بالاتر از هر چیز دیگری است، بهتر است با یک صندلی با ارتفاع میله بروید.

مسلما کسی از نشستن روی چهارپایه با ارتفاع معمولی لذت نمی برد چراکه  نمی‌توانید پاهایتان را روی هم بگذارید و برای استراحت دادن به آرنج‌هایتان یا خوردن یک وعده غذایی، باید خم شوید.  همین امر در مورد چهارپایه‌ای که برای ارتفاع میز بسیار کوتاه است نیز صدق می‌کند – شما در میز بزرگسالان احساس می‌کنید بچه‌ای کوچک هستید!

اگر در خانواده خود بچه‌هایی دارید، و آنها زیاد در جزیره آشپزخانه با ارتفاع پیشخوان می‌نشینند، ممکن است بخواهید چهارپایه بلندتری را انتخاب کنید.

در مورد اندازه چهارپایه، به این فکر کنید که می خواهید چند عدد داشته باشید و فضای صندلی شما چقدر است.  شما می‌خواهید بین هر صندلی چقدر فاصله داشته باشید تا همه راحت باشند و آرنج‌ها به هم نخورد.  اگر چهارپایه بیشتری در پیشخوان می خواهید، آنهایی را انتخاب کنید که در از نظر عرض کوچکتر هستند.

 پشت یا بدون پشت

صندلی های پشتی معمولا راحت‌تر هستند، بنابراین اگر می‌دانید که برای مدت طولانی‌تری آنجا می‌نشینید، ممکن است این راه حل خوبی باشد.  اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، جزیره آشپزخانه ممکن است تنها فضای ناهارخوری شما باشد، بنابراین ممکن است بخواهید صندلی‌هایی شبیه صندلی غذاخوری داشته باشید.

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که دارای پلان طبقه باز است که در آن آشپزخانه شما به قسمت غذاخوری شما باز می‌شود، ممکن است بخواهید چهارپایه بدون پشت را در نظر بگیرید زیرا احتمالاً قبلاً تعداد زیادی صندلی در خانه خود دارید.

 مواد و متریال

آیا داشتن چیزی که به راحتی تمیز شود و تعمیر و نگهداری کم باشد برای شما مهم است؟  یک صندلی تمام چوبی یا تمام فلزی ممکن است راه حل شما باشد.  اگر کمی کوسن بیشتر می‌خواهید، اما همچنان به قسمتی که به راحتی تمیز می‌شود نیاز دارید، چرم یا یک بالشتک صندلی که با پارچه‌ای مقاوم در برابر لکه روکش شده است، مناسب است.  یا شاید راحتی بزرگترین انگیزه شما باشد و در این صورت می توانید چهارپایه ای با صندلی و پشتی روکش دار انتخاب کنید.

نکته مهم این است که با خودتان در مورد موادی که در خانه شما بهترین کارایی را دارند با نحوه زندگی خود در حال حاضر صادق باشید .

مطلب پیشنهادی:
موارد پایه و مهم در تعویض کابینت آشپزخانه

 سبک:

چهارپایه های بار در هر شکل، رنگ و سبکی قابل تصور هستند.  عمداً استایل و سبک را در آخرین لیست از موارد بالا قرار دادیم چراکه در ابتدا هنگام انتخاب چهارپایه باید کاربرد را در نظر بگیرید.

چه سبک شما مدرن، مینیمالیستی یا سنتی باشد، تنوع زیادی از انواع چهارپایه وجود دارد.

هنگامی که متوجه شدید که از نظر اندازه/قد، پشت و مواد به چه چیزی نیاز دارید، می‌توانید به سرعت تمام گزینه‌هایی را که در سبک مورد علاقه‌تان به وجود می‌آیند مرتب کنید و فهرستی ارائه دهید.

در متن بالا نکات کوتاه و کاربردی در خصوص انتخاب چهارپایه چوبی مناسب جزیره آشپزخانه را مطالعه کردید. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن