معرفی سبک طراحی نئوکلاسیک

معرفی سبک طراحی نئوکلاسیک

فهرست مطالب

سبک نئوکلاسیک در طراحی داخلی، علاقه مندان زیادی را در سراسر جهان پیدا کرده است، به ویژه در میان کسانی که عاشق تجمل هستند.  این سبک با خطوط ظریف، راحتی، عملی بودن مشخص می شود.

همچنین عناصر کلاسیک با عناصر مدرن یبه زیبایی ترکیب می شوند، به عنوان مثال، ممکن است در کنار نورپردازی LED، قالب های گچبری را بیابید. با این حال، قانون این است که حداقل یک عنصر در اتاق باید وجود داشته باشد که به سبک کاملا کلاسیک باشد، مانند مبل. امروزه این سبک می تواند طرح های کلاسیک و مدرن را در یک ترکیب عالی با هم ترکیب کند.

قبل از شروع مبل کردن خانه یا کابینت آشپزخانه خود به سبک نئوکلاسیک، باید ویژگی های اصلی آن و برخی جزئیات مفید را بدانید که به شما امکان می دهد از خانه خود نهایت استفاده را ببرید.

سبک نئوکلاسیک چیست؟

سبک نئوکلاسیک سبکی از مبلمان است که در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 پدیدار شد. در ایتالیا، کابینت‌سازان ، مبلمان عتیقه را حکاکی کردند، صندوق‌های کشو، میز و کمد را با منبت‌ها و طرح‌ها تزئین کردند. یکی از عناصری که هنوز هم این سبک را مشخص می کند، ترکیب کامل جزئیات، هندسه های واضح و اشکال خطی است.

امروزه داشتن خانه ای مبله به سبک نئوکلاسیک به چه معناست؟

امروزه داشتن یک خانه مبله به سبک نئوکلاسیک به معنای پیروی از قوانین خاصی است تا فضای داخلی پیچیده، شیک و کاربردی با سبکی مدرن و کاربردی ترکیب شود.

برای هر دو قسمت نشیمن و خواب مناسب است. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که آن را به طور مداوم در هر اتاق از خانه به کار ببرید.

در یک خانه، فضای داخلی نئوکلاسیک متفاوت است زیرا:

  • دارای رنگ های طبیعی و خاموش
  • غنی از جزئیات مانند حاشیه ها یا قاب های گچبری، آینه ها و الگوهای کلاسیک
  • در اتاق های بزرگ با پنجره های روشن و سقف های بلند استفاده می شود.
  • چیدمان طبق قوانین تقارن

نحوه اضافه کردن عناصر نئوکلاسیک در تزئین خانه

پالت های رنگی کلاسیک و کم رنگ

هر پروژه طراحی داخلی با احترام به خود با اولین قدم تعیین کننده شروع می شود، یعنی تنظیم پالت رنگ مناسب برای زمینه مبلمان.

در این مورد، سبک نئوکلاسیک نیاز به طیف رنگ‌هایی دارد که با ماهاگونی شروع می‌شود و برجسته‌سازی‌هایی که با جزئیات ورق طلا و نقره ارائه می‌شوند.

رنگ‌های معمولی سبک نئوکلاسیک به روشن‌تر کردن اتاق و تأکید بر خلوص سبک، که هم کلاسیک و هم مدرن است، کمک می‌کند.

دیوارهای نقاشی شده با دست یا کاغذ دیواری

نحوه تزئین دیوارها به شما و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. با توجه به ترجیح خود انتخاب کنید: نقاشی در سایه های پاستلی یا کاغذ دیواری به سبک نئوکلاسیک با چاپ.

همچنین می توانید با رنگ آمیزی قسمت بالای دیوار و استفاده از کاغذ دیواری در قسمت پایین، هارمونی رنگی خوبی ایجاد کنید.

نورپردازی تزئینی با پرداخت های پیچیده

 

برای تزیین خانه خود با پیروی از دستورات سبک نئوکلاسیک، توصیه می کنیم از چند لامپ تزئینی با طرح کلاسیک استفاده کنید و از چندین لامپ مختلف ساخته شده از مواد مختلف استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:
نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

نورپردازی یکی از مهم ترین عناصری است که هنگام تصمیم گیری برای مبلمان خانه به سبک نئوکلاسیک باید در نظر گرفته شود. این به این دلیل است که نور هر محیطی را دنج می کند.

هدف پخش نور ملایم در اتاق است.

مبلمان با جزئیات تزئینی گرانبها

اگرچه قانون شماره یک سبک نئوکلاسیک، فضا دادن به سادگی و طراحی است، اما فضای اتاق باید با جزئیات خاصی تزیین شود تا بتواند ظریف نیز باشد.

قرنیزها، حاشیه‌های گچبری و ستون‌های معمولی دوره امپراتوری در عصر نئوکلاسیک به زیباسازی مبلمان کمک می‌کنند و در نتیجه ظاهر آن را بهبود می‌بخشند.

کف پارکت یا مرمر

کف پارکت یا سنگ مرمر نمونه خانه هایی است که به سبک نئوکلاسیک مبله شده اند.

معمولاً کفپوش پارکت از چوب جامد سنتی ساخته می‌شود که در محیط‌های تصفیه شده ارزش و زیبایی بیشتری دارد.

کف‌های مرمر (سنگ طبیعی) نیز یک ماده تصفیه‌شده و خنک در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین با محیط‌های داخلی و خارجی لوکس مرتبط هستند.

قالیچه های سبک کلاسیک با کار ظریف

برای تنظیم دقیق مبلمان نئوکلاسیک، افزودن عناصر تزئینی مانند فرش، به ویژه آنهایی که با کار ظریف ساخته شده اند نیز مفید است. آنها به زیباتر و راحت تر کردن خانه کمک می کنند.

توصیه این است که از هیچ هزینه ای دریغ نکنید: حتماً فرش هایی از پارچه های باکیفیت انتخاب کنید که نزدیک به سبک نئوکلاسیک هستند.

لوازم جانبی مبلمان غنی و استادانه

برای اینکه اتاق نئوکلاسیک خود را زیباتر کنید، با مبلمان ظریفی مانند:

  • گلدان هایی با جزئیات طلا و نقش برجسته
  • شمعدان برنجی با روکش طلا یا نقره
  • ظروف نقره ای
  • بشقاب چینی تزئینی برای قفسه های ویترین

کوسن های ریز دوزی شده

در آخر، فراموش نکنید که با افزودن کوسن های تزئینی ساخته شده از پارچه های ظریف و با جزئیات گرانبها، ظرافت صندلی خود را افزایش دهید.

همه اقلام با جذابیت بصری عالی که ادای احترام به سبک نئوکلاسیک است و ظاهری لوکس به زمینه های مختلف می بخشد.

ویژگی های سبک نئوکلاسیک

نئوکلاسیک موفق می شود کلاسیک و اشکال سنتی را ترکیب کند و آنها را با محیط های مدرن تطبیق دهد. استفاده از کابینت نئوکلاسیک در کنار مبلمان امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

اغلب، اتاق هایی با مبلمان سبک نئوکلاسیک با تنظیمات مینیمالیستی تر ترکیب می شوند و سبکی پیچیده و در عین حال کاربردی برای زندگی روزمره ایجاد می کنند.

سبک نئوکلاسیک بر تناسبات، خطوط، اشکال و ترکیب متعادل داخلی تمرکز دارد، اما عنصر اصلی این است که اتاق‌هایی که به این سبک مبله می‌شوند باید قابل استفاده و کاربردی باقی بمانند تا به نیازهای فعالیت‌های مختلف روزانه کمک کنند.

قانون مهم این سبک این است که افراط و تفریط قابل تحمل نیست. نقش تزئینی اصلی را چیدمان هماهنگ اشیاء، اثاثیه یا لوازم داخلی، پارچه ها و رنگ ها ایفا می کند.

در متن بالا بطور کلی سبک نئوکلاسیک را معرفی کردیم.آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن