قرار دادن میز کار مقابل پنجره

قرار دادن میز کار مقابل پنجره

فهرست مطالب

اگر از راه دور کار می کنید، داشتن منظره خوب می تواند باعث شود احساس آرامش و محدودیت کمتری داشته باشید. قانون اصلی این است که میز کاری یا میز اداری باید رو به درب ورودی باشد. با این حال، برخی از افراد ترجیح می دهند دید خوبی داشته باشند و میز خود را در مقابل پنجره در طرف مقابل قرار دهند. این امر باعث می شود تا با نگاه کردن به محیط زیبا از پنجره، استراحت کوتاهی داشته باشید. نور روز که از پنجره می گذرد نیز می تواند به شما اجازه دهد روحیه مثبت داشته باشید و کل محیط کار خود را بهبود ببخشید.

اگرچه یک منظره زیبا جذاب است، همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اکثر طراحان توصیه می کنند میز اداری را مقابل پنجره در وسط اتاق، به سمت ورودی قرار دهید. ممکن است برای افرادی که دنیای بیرون از آنها غافلگیر می شود ایده آل باشد. همچنین به افراد اجازه می دهد تا ببینند چه کسانی وارد دفتر می شوند و چه کسانی از آن خارج می شوند. در این مقاله اطلاعات زیادی در مورد محل مناسب برای قرار دادن میز اداری دریافت خواهید کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید.

قرار دادن میز کار مقابل پنجره

مزایا و معایب قرار دادن میز در مقابل پنجره

قرار دادن یک دکور خانه مقابل پنجره یک گزینه مقرون به صرفه و واقع بینانه است. مهمترین مزیت داشتن چنین ایستگاه کاری بالاترین نور و روشن ترین منطقه موجود است. در نتیجه مطالعه یا تایپ کردن بسیار راحت خواهد بود. نور طبیعی خورشید بدن انسان را با ویتامین های B تغذیه می کند و در عین حفظ انرژی برای بینایی مفید است.

با یک پنجره رو به میز، شما حتی نیازی به روشن کردن انرژی بیشتر در عصرها نخواهید داشت، که نشان می دهد می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید زیرا حتی در هوای ابری از منابع نور بسیار کمتری استفاده خواهید کرد. تمام روز اگر دیوار پنجره به اندازه کافی عریض باشد، این فضا برای ایجاد یک فضای کاری برای 2 نفر عالی خواهد بود.

ظرفیت تهویه فضا یکی دیگر از مزایایی است که میز را در مقابل پنجره قرار می دهید. کشیدن مقداری هوای تمیز می تواند استرس کار را کاهش دهد. وقتی صحبت از جنبه های منفی به میان می آید، باید در نظر داشت که شاید پنجره چندین برابر خنک تر از دیوار داخلی است. وقتی هوای سرد پایین می‌آید، هوای گرم‌تر بالا می‌رود و کل ناحیه تماس، لبه پنجره، دیوار پایینی و کف را سرد می‌کند. این می تواند در زمستان ناخوشایند باشد.

بسیاری از افراد سیستم گرمایشی در زیر پنجره ها نصب می کنند. اگر برای شما نیز این چنین است و میز کار خود را کنار پنجره قرار دادید، باید سوراخ هایی را روی میز تعبیه کنید تا تهویه مناسب فراهم شود. برای شروع، کل قاب چوبی را گرم می کند و همچنین هوای گرمی که از بخاری می آید پنجره را از مه و رطوبت پاک می کند.

نور طبیعی خورشید یک نکته مثبت عمده است، اما می تواند منفی نیز باشد، به خصوص در ماه های گرم سال که خورشید مستقیماً به میز کاری شما می تابد. استفاده از پرده برای تغییر تابش نور زمانی که تصمیم می گیرید میز خود را جلوی پنجره قرار دهید بسیار کاربردی است. با این حال، از آنجایی که ممکن است به یک ایستگاه کاری یا پیشخوان با فرم غیر استاندارد نیاز داشته باشید، باید به طور خاص برای مطابقت با منطقه موجود ساخته شود.

مطلب پیشنهادی:
معرفی سبک طراحی نئوکلاسیک

قرار دادن میز کار مقابل پنجره

چگونه میز را به درستی قرار دهیم؟

انتخاب میز مناسب برای دفترتان به اندازه کافی چالش برانگیز است، اما آیا فکر کرده اید آن را کجا قرار دهید؟ هر جهت، چه رو به جلو به سمت ورودی، به سمت پنجره یا دیوارها، مزایا و معایب خاص خود را خواهد داشت. اگرچه برخی بر خلاف این استدلال می کنند، اما در مورد چیدمان میز محل کار، هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد.

اگرچه کمبود فضا ممکن است تعیین کننده محل قرارگیری میز کار شما باشد، اما اگر از گزینه های چیدمان میز بهره مند هستید، حتما باید از آنها استفاده کنید! عادات حرفه‌ای، وقفه‌ها، و همچنین نحوه پیش‌بینی کارآمدتر خود را در نظر بگیرید. در اینجا چند توصیه وجود دارد:

با محل کار خود به دور از وقفه های قابل مشاهده روبرو شوید

این بهترین گزینه برای چندین نفر است زیرا به شما کمک می کند از نگاه کردن به بیرون پنجره ها یا دیدن افرادی که در حال حرکت هستند اجتناب کنید. با این حال، می تواند این تصور را ایجاد کند که کل اتاق قطع شده است. بر اساس مقیاس فضای کاری شما، مشاهده دیوار ممکن است شما را در یک گوشه تنگ محصور کند. اگر فضا اجازه می دهد، یک راه حل این است که ایستگاه کاری خود را در حالی که هنوز به دیوار تکیه داده اید در وسط یک اتاق قرار دهید.

از روبرو شدن با ورودی و پشت به آن خودداری کنید

وقتی به راحتی حواس‌تان پرت نمی‌شود و در محل کارتان یکسری تعاملات حضوری دارید، حتی اگر مسئولیت نظارت بر محل کار را بر عهده دارید، ممکن است بخواهید محل کارتان را طوری تنظیم کنید که مشرف به در یا ورودی باشد. این چیدمان میز شما به همکاران اجازه می‌دهد تا ببینند که شما چقدر مشغول هستید و به آنها اجازه می‌دهد بدون ایجاد مزاحمت در مکالمه تلفنی وارد شده و خارج شوند.

از مناظر دیدن کنید – و تا حدودی کمتر احساس محدودیت کنید

اگر نمی توانید تصور کنید که تقریباً در کل شیفت به یک چشم انداز خیره شوید، ممکن است بخواهید میز خود را کنار پنجره یا میز رو به پنجره قرار دهید. تغییر چشم انداز از بیرون پنجره می تواند به شما الهام بخشد یا یک استراحت ذهنی بین فعالیت ها ایجاد کند. شاید در ماه‌های کمی خنک‌تر، جریان نور خورشید ممکن است به شما کمک کند حالتی شاد داشته باشید. علاوه بر این، اگر نگران حواس‌پرتی‌های اضافی هستید، ایستگاه کاری خود را در مقابل دیوار قرار دهید، اگرچه پنجره شیشه‌ای در یک طرف آن قرار دارد. یک ایستگاه کاری در مقابل یا نزدیک یک پنجره تقریباً همیشه بهترین سازش و یک انتخاب محبوب برای اکثر افراد است.

میز خود را در مناسب ترین مکان برای خود قرار دهید

هر زمان که نوبت به تصمیم گیری برای مکان ایده آل میز هوشمند برسد، امکانات زیادی خواهید داشت. چیزی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما و همچنین محل کار شما باشد. بعداً، می‌توانید ببینید که وقتی ایستگاه کاری شما در مکان مناسب باشد، چقدر کارآمدتر می‌شوید.

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن