طراحی آشپرخانه بزرگ

کابینت نئوکلاسیک | کد 4030K

فهرست مطالب

همه افراد خوش شانس نیستند که فضای بزرگی برای آشپزخانه خود داشته باشند – در واقع، بسیاری با مشکل مخالف روبرو هستند – فضایی که برای نیازهای آنها بسیار کوچک است. با این حال، اگر خانواده‌ای هستید که فضای کافی برای پر کردن دارید، یا خانواده بزرگی دارید که واقعاً به یک آشپزخانه بزرگ نیاز دارد، چندین مسئله وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که فضا خوب به نظر می‌رسد و برای شما و خانواده‌تان و دنج و راحت است.

برنامه ریزی برای بازسازی آشپزخانه بزرگ می تواند به اندازه برنامه ریزی یک آشپزخانه کوچک پیچیده و حتی دلهره آور باشد، بنابراین اینجاست که یک طراح حرفه ای آشپزخانه مهم است. آنها می توانند کارایی آشپزخانه شما را بهینه کنند و اطمینان حاصل کنند که از اشتباهات چیدمان و طراحی جلوگیری می شود.

چیدمان آشپزخانه بزرگ

چیدمان خوب آشپزخانه از فضای موجود نهایت استفاده را می‌کند و تضمین می‌کند که همه چیز به خوبی سازماندهی شده است. بنابراین، ابتدا در مورد بهترین چیدمان تصمیم بگیرید. این به شکل و اندازه آشپزخانه شما بستگی دارد. چیدمان هایی که برای آشپزخانه های بزرگ بهترین کار را دارند عبارتند از U شکل، G شکل و L شکل.

طراحی U شکل

U شکل یک چیدمان آشپزخانه بسیار تعاملی برای فضاهای بزرگ است. این تضمین می‌کند که می‌توانید هنگام آشپزی با مهمانان تعامل داشته باشید، یا کودکان را در حین بازی تماشا کنید، همچنین امکان ذخیره‌سازی فراوان و فضای اضافی برای وسایل را فراهم می‌کند. این چیدمان که به عنوان آشپزخانه نعل اسبی نیز شناخته می شود، بیشتر در آشپزخانه های بزرگتر رایج است و واقعاً مناسب خانواده هایی است که دوست دارند زمان زیادی را در آشپزخانه خود بگذرانند. میزهای آشپزخانه و فضاهای کاری را روی سه دیوار ارائه می دهد و یک طراحی کارآمد برای یکپارچه سازی هر سه ایستگاه کاری است.

طراحی L شکل

آشپزخانه L شکل منعطف تر است و امکان جابجایی آسان را برای بیش از یک نفر برای کمک به آشپزخانه در یک زمان فراهم می کند و فضای روی نیمکت زیادی دارد. آشپزخانه L شکل که همه کاره و کاربردی است، مناسب فضاهای با پلان باز و اتاق های طولانی است و می تواند به خوبی در فضاهای باز بزرگ جا بیفتد، زیرا می توان آن را در یک گوشه قرار داد. در آشپزخانه L شکل، دو دسته از کمدها در زوایای قائم در امتداد دیوارهای مجاور قرار دارند.

طراحی G شکل

در همین حال، چیدمان G شکل، که به عنوان آشپزخانه شبه جزیره نیز شناخته می شود، دارای یک امتداد مداوم نیمکت است و جزیره متصل برای استفاده به عنوان نوار صبحانه ایده آل است.

نکته: سینک، اجاق گاز و یخچال خود را در فاصله کمتر از 1.8 تا 2 متر از یکدیگر قرار دهید تا گردش کار روان باشد.

شامل یک جزیره آشپزخانه (یا دو)

یکی از راه‌های جدا کردن فضای کافی در آشپزخانه، استفاده از جزیره‌ای در وسط است، برای ذخیره‌سازی، آماده‌سازی، پخت و پز، غذا خوردن و حتی تکالیف. یک جزیره از فضای بدون استفاده حداکثر استفاده را می‌کند، پله‌های ایستگاه‌های کاری مختلف را کاهش می‌دهد و یک نقطه کانونی یا مرکز عالی در یک فضای سخاوتمندانه ایجاد می‌کند. همچنین می‌تواند آشپزخانه را از یک منطقه نشیمن جدا کند، به ایجاد مناطق متمایز آشپزخانه کمک کند، و با اضافه کردن صندلی‌ها، یک مکان برای اجتماعات  ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی:
مزایای استفاده از کشو در میز اداری

اگر فضای بزرگ دارید، آشپزخانه دو جزیره ای را در نظر بگیرید – این سبک یک جزیره آشپزخانه را برای پخت و پز و دیگری را برای غذا خوردن اختصاص می دهد.

نکات طراحی آشپزخانه بزرگ

آشپزخانه های بزرگتر همیشه بهتر نیستند

ارگونومی یک اولویت کلیدی در طراحی یک آشپزخانه بزرگ است. برای مثال، عملی نیست که یخچال یا فریزر را دور از جایی که می‌پزید قرار دهید – مهم است که در یک فضای بزرگ، مکان‌های آماده‌سازی غذا، محل‌های پخت و پز و غذاخوری را متمایز کنید.

بدون مشاوره طراحی حرفه ای، فضای بزرگ می تواند پراکنده و سرد باشد. طراح حرفه ای آشپزخانه شما می تواند مبلمان، آثار هنری و یک قطعه مرکزی مانند یک جزیره را ترکیب کند.

برای ایجاد احساس راحتی در فضا  نکات طراحی مانند نشستن ضیافت معمولی، میز ناهار خوری و صندلی های بلند و سبک های مختلف نورپردازی را در نظر بگیرید تا بُعدی اضافی به فضا تزریق کنید. ما به خصوص چراغ‌های آویزی را دوست داریم که با ظرافت بالای جزایر آویزان می‌شوند.

نکته: در مورد نحوه استفاده از فضا با دقت فکر کنید و مناطق خاصی را بیش از حد  شلوغ نکنید.

رنگ ها را برای آشپزخانه بزرگ خود در نظر بگیرید

یک آشپزخانه بزرگ فرصت مناسبی برای استفاده از یک رنگ روشن و پررنگ است – مانند یک آشپزخانه کوچک فضا را تنگ جلوه نمی دهد. در یک آشپزخانه کاملا سفید، طراحی ممکن است از بین برود، بنابراین ادغام یک رنگ تیره تر در یک آشپزخانه بزرگ تعادل را اضافه می کند. یک جزیره آشپزخانه راه ایده آل برای ترکیب رنگ است.

بودجه برای طراحی آشپزخانه بزرگتر

فراموش نکنید که یک آشپزخانه بزرگ اساساً در مقایسه با آنچه که برای یک آشپزخانه کوچکتر می پردازید به معنای بیشتر است – این شامل کابینت، کفپوش، کاشی، لوازم خانگی و البته نیروی کار است. هنگام بودجه بندی برای آشپزخانه جدید یا بازسازی خود حتماً این را در نظر بگیرید تا هیچ شگفتی وجود نداشته باشد.

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن