انواع مختلف مبلمان اداری

انواع مختلف مبلمان اداری

فهرست مطالب

انواع مختلفی از مبلمان اداری وجود دارد که میز و صندلی اداری رایج ترین نوع موجود در یک دفتر است.  در مورد مبلمان اداری می توانید طرح های مختلفی را انتخاب کنید.  این موضوع به نوع محیطی که می خواهید برای دفتر خود ایجاد کنید بستگی دارد.

مهم است که مبلمان اداری مناسبی را انتخاب کنید که بر شهرت کسب و کار شما تأثیر می گذارد.  شهرت تنها چیزی نیست که باید در نظر بگیرید.  سلامتی و بهره وری تیم نیز اهمیت زیادی دارد.  هنگام خرید یک مبلمان اداری، سبک اداری فعلی خود را نیز باید در نظر بگیرید.  دانستن انواع مبلمان اداری موجود به شما کمک می کند تا مبلمانی را انتخاب کنید که با سبک اداری شما مطابقت داشته باشد. در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

میزهای اداری

مبلمان اداری در طرح‌های مختلفی عرضه می‌شوند و عملکرد چیز دیگری است که تعیین می‌کند چه چیزی را انتخاب کنید.  به عنوان مثال، میز اپراتور نمی تواند همان هدفی را که میز مدیریت انجام می دهد، انجام دهد.  بنابراین، هنگام خرید میزهای اداری مناسب، ضروری است که نیازهای دفتر خود را در نظر بگیرید.

انواع مختلف مبلمان اداری

انواع میز اداری که می توانید در نظر بگیرید شامل می شود:

  • میزهای اجرایی
  • میز تحریر
  • میزهای قابل تنظیم ارتفاع
  • میز کامپیوتر
  • میزهای مدیریتی
  • میزهای اجرایی

 میز تحریر

میزهای نوشتن یا تحریر، اغلب در طیف گسترده ای از سبک، پوشش و طرح یافت می شوند.  میز تحریر فاقد هرگونه ویژگی است زیرا سطحی تمیز و صاف دارد که به شما امکان می دهد روی کار خود تمرکز کنید.

با میزهای تحریر، می توانید فضای زیادی داشته باشید.  طرح های مختلف موجود نیز به شما اجازه می دهد تا بر سلیقه و ترجیحات خود تمرکز کنید.

 میزهای قابل تنظیم ارتفاع

همانطور که از نام آن پیداست، اینها میزهایی هستند که ارتفاع آنها به راحتی قابل تنظیم است.  آنها بیشتر برای افرادی مناسب هستند که در کارشان باید مانند طراحان یا نمایندگان خدمات مشتری بایستند.  جدا از اطمینان از اینکه میز انتخابی شما مکانیسم مناسبی دارد، باید از محکم بودن آن نیز مطمئن شوید.

 میز کامپیوتر

میزهای کامپیوتر فضای کافی برای همه وسایل الکترونیکی شما را در یک مکان در اختیار شما قرار می دهند.  با این حال، آنها فقط به رایانه محدود نمی شوند.  می توانید دکور زیبایی را روی فضای باقی مانده قرار دهید یا حتی آن را به همان شکل رها کنید تا بتوانید روی کار خود تمرکز کنید.  آنها همچنین در طرح‌های مختلف موجود هستند و برخی از آنها حتی دارای سینی‌های بیرون‌کشیده صفحه‌کلید هستند که می‌توانید پس از اتمام استفاده از آن به راحتی به عقب برگردانید.

 میز مدیریت

ماهیت کاری که عمدتاً توسط مدیران و سرپرستان استفاده می شود، طراحی و سبک میز مدیریت انتخابی را تعیین می کند.  موقعیت و امکانات آنها چیز دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 میزهای کنفرانس

میزهای کنفرانس نمونه ایده آلی از میزهای اداری هستند.  آنها در طرح های مختلف، اشکال و اندازه ها موجود هستند که تنوع زیادی را برای انتخاب به شما می دهد.  همچنین باید اندازه اتاقی که قرار است میز در آن قرار گیرد را در نظر بگیرید.  اگر میزی بزرگ یا کوچکتر از فضا داشته باشید، واقعاً ناامیدکننده خواهد بود، بنابراین اندازه گیری دقیق بسیار مهم است.

مطلب پیشنهادی:
نکات مهم در طراحی میز پذریرش و فضای اطراف آن

 صندلی های اداری

مانند میزهای اداری، صندلی های اداری نیز در طرح ها و سبک های متفاوتی عرضه می شوند.  بیشتر صندلی ها با در نظر گرفتن راحتی ساخته شده اند.  هنگامی که به دنبال مبلمان اداری مناسب هستید، همیشه باید تأثیری که احتمالاً بر سطح بهره وری دارند را در نظر بگیرید.  اگر از بودجه خود آگاه هستید، همیشه می توانید صندلی های اداری دست دوم را انتخاب کنید.

انواع مختلف مبلمان اداری

در اینجا انواع صندلی اداری آورده شده است:

  • کنفرانس
  • صندلی های اپراتور
  • ملاقات
  • ارگونومیک
  • اجرایی
  • پذیرایی
  • سالن غذاخوری

 صندلی های اپراتور

صندلی‌های اپراتور که معمولاً صندلی‌های وظیفه نامیده می‌شوند، برای هر کسی که قصد دارد برای مدت طولانی پشت میز خود بنشیند، مناسب است زیرا باید ارگونومیک باشد.  این صندلی دارای تکیه گاه دستی قابل تنظیم، ارتفاع و فاصله بین دو محور پنج ستاره است.  با استفاده از این صندلی نگران هیچ گونه مشکل گردن و کمر نخواهید بود.  ارتفاع آنها نیز قابل تنظیم است و دارای تکیه گاه کمری داخلی هستند.

 صندلی های جلسه

بیشتر اوقات، صندلی‌های جلسه برای مدت کوتاهی استفاده می‌شوند، مثلاً فقط زمانی که جلسه‌ای برگزار می‌شود.  بنابراین، آنها به گونه ای ساخته شده اند که در طول جلسه نشستن راحت را فراهم کنند.  آنها اغلب شیک و حرفه ای هستند زیرا نقش مهمی در شهرت سازمان در حضور هر مشتری یا بازدید کننده ایفا می کنند.

 صندلی های کنفرانس

مناسب برای اتاق های کنفرانس، اتاق های هیئت مدیره، و اتاق های جلسه، صندلی های کنفرانس ایده آل هستند اگر به دنبال دستیابی به حالت متمایل به جلو هستید.  این کمک می کند تا شرکت کنندگان در جلسه فعال تر و همکاری بیشتری داشته باشند.  با توجه به اینکه اکثر شرکت ها می خواهند تأثیر خوبی بر مشتریان خود بگذارند، متوجه خواهید شد که اکثر صندلی های کنفرانس شیک هستند.

 صندلی های ارگونومیک

اگر سلامتی و راحتی خود را در نظر دارید، صندلی ارگونومیک بهترین گزینه است.  برای هر کسی که از کمردرد رنج می برد مناسب است زیرا حمایت کافی از کمر را فراهم می کند بنابراین برای استفاده طولانی مدت آن را ایده آل می کند.  برای اطمینان از وضعیت مناسب در حین کار، صندلی ها دارای ویژگی های دیگری مانند پشتی سر قابل تنظیم، تکیه گاه بازو و ارتفاع هستند.

 صندلی های پذیرایی

وقتی صحبت از صندلی های پذیرایی به میان می آید، راحتی یکی از چیزهایی نیست که باید به آن دست پیدا کنید.  اگرچه اکثر صندلی ها به اندازه کافی ارگونومیک نیستند تا افراد بتوانند برای مدت طولانی روی آنها بنشینند، اما اگر این چیزی است که به دنبال آن هستید، همیشه می توانید طرح های ارگونومیک را پیدا کنید.  صندلی‌های پذیرایی از آنجایی که ثابت هستند برای قسمت‌های پذیرایی یا اتاق‌های انتظار مناسب‌تر هستند.

 صندلی های اجرایی

صندلی های اداری در مقایسه با انواع دیگر صندلی های اداری که در بالا توضیح داده شد، کاملا راحت هستند.  جدا از ویژگی های ممتاز و مواد با کیفیت و نرمی که در ساخت این صندلی ها استفاده شده است، چرخ های تعبیه شده ای نیز دارند که به راحتی می توانید صندلی را به اطراف حرکت دهید.  از تکیه گاه بازو تا یک تکیه گاه بلند و قابل تنظیم، می توان گفت که این صندلی ها ارگونومیک هستند، بنابراین این مبلمان اجرایی را به یک انتخاب عالی تبدیل می کند.

مطلب پیشنهادی:
طراحی آشپزخانه مدرن چیست؟

 کمدهای نگهداری

وقتی صحبت از یک دفتر می شود، ذخیره سازی بسیار مهم است. آنها در سبک‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند، بنابراین باید در انتخاب موردی که متناسب با نیازهای دفترتان است، دقت کنید.  چه کمدهای فلزی و چه چوبی را انتخاب کنید، برای مرتب و منظم نگه داشتن فضای اداری شما مفید خواهند بود.

انواع مختلف مبلمان اداری

 کابینت های بایگانی

همانطور که فناوری ذخیره اطلاعات را در نسخه نرم افزاری آسان کرده است، اسناد اداری وجود دارند که باید در نسخه چاپی نگهداری شوند.  خوب، کمدهای بایگانی برای چنین مواردی مفید هستند.  آنها برای ذخیره ایمن اسناد ایده آل هستند و همچنین در طرح ها، اندازه ها و سبک های مختلف موجود هستند.

در متن بالا انواع مختلف مبلمان اداری را برشمردیم. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن