انتخاب بین درب کشویی و درب لولایی در کمد دیواری

انتخاب بین درب کشویی و درب لولایی در کمد دیواری

فهرست مطالب

از آنجایی که کمد لباس یک محصول عمری است، منطقی است که همه جنبه ها را بسنجید و تصمیم عاقلانه ای بگیرید.  عوامل مختلفی در انتخاب کمد دیواری نقش دارند – رنگ، سبک، جنس و همچنین نوع در.  در اینجا درب های لولایی یا درب های کشویی کمد دیواری به طور مفصل توضیح داده شده است تا بتوانید با توجه به فضای مورد نیاز، کاربری، نگهداری و راحتی، انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

 کمد با درب لولایی چیست؟

رایج ترین نوع درب که با لولا به کمد وصل می شود، درهای چرخشی نامیده می شود.  اینها انتخاب معمولی برای کمد لباس هستند.  درهای لولایی می توانند با کمدهایی که به هر شکلی طراحی شده اند تناسب داشته باشند.   فضای داخلی طرح کمد لولایی را می توان برای مطابقت با نیازهای خاص نیز سفارشی کرد.

انتخاب بین درب کشویی و درب لولایی در کمد دیواری

 کمد کشویی چیست؟

درهای کشویی، همانطور که از نامشان پیداست، درب های متحرکی هستند که به صورت افقی در امتداد کانال های فلزی یا ریل ها ثابت شده در بالا و پایین کمد می لغزند.  درب های کشویی با توجه به ظاهر شیک و امروزی آن ها ظاهری سبک دارند.  این نوع درب به فضای زیادی نیاز ندارد زیرا به چپ یا راست می‌چرخد.  اگر می‌خواهید یک کمد لباس کشویی انتخاب کنید، به خاطر داشته باشید که درهای کشویی زمانیکه حداقل سه در یا بیشتر داشته باشید بهترین ظاهر را دارند.

انتخاب بین درب کشویی و درب لولایی در کمد دیواری

 مزایای درب های لولایی

بهبود دید.

کمدهای لولایی دید بهتری از لباس ها و نحوه سازماندهی آنها ارائه می دهند.

وقتی درها را باز می‌کنید، تشخیص چیزها آسان‌تر است، زیرا نمای کامل کمد لباس را می‌بینید.  برخلاف درهای کشویی، درهای لولایی یک طرف کمد لباس را پنهان نمی کنند.

 فضای آویزان بیشتر

درهای لولایی فضای آویزان بیشتری را ارائه می دهند

شما همچنین فضایی برای قرار دادن لوازم جانبی خود دارید!

با درهای لولایی، می‌توانید لوازم جانبی خود مانند کیف، روسری یا کمربند را در پشت درها آویزان کنید.

ترکیب رنگ متنوع

می توانید رنگ های سفارشی را در کمدهای لولایی امتحان کنید

از آنجایی که درهای لولایی از دیرباز در بازار وجود داشته است، این کمدها در سبک ها و رنگ های متنوعی عرضه می شوند.  بسته به ترجیحات خود، می توانید هر طرح یا رنگ درب کمد لباس را دریافت کنید.  اگر ظاهر مدرن تری را ترجیح می دهید، می توانید درب های قاب فلزی با پانل های شیشه ای را انتخاب کنید.  حتی می‌توانید نوع دستگیره را سفارشی کنید – از دستگیره‌های براق استیل ضد زنگ، دستگیره‌های درب کلاسیک یا حتی دستگیره‌های چرمی لوکس.

 حداقل تعمیر و نگهداری

کمدهای لولایی شما به حداقل نگهداری نیاز دارند.  تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که لولاهای شما در فرم بالایی قرار دارند.  اگر شروع به شنیدن صدای جیرجیر کردید، ممکن است نیاز به روغن کاری داشته باشند.

 معایب درب های لولایی

برای باز شدن درهای لولایی به فضای کافی نیاز دارید.

درهای لولایی معمولاً مقداری فضا را اشغال می کنند، زیرا به سمت بیرون می چرخند.  اگر اتاق خواب کوچکی دارید، باید موقعیت کمد لباس خود را طوری برنامه ریزی کنید که درها مانع حرکت نشوند و از محدوده مبلمان خارج نشوند.

مطلب پیشنهادی:
تفاوت میان کابینت چوبی و کابینت با روکش لمینت

 مزایای درب های کشویی

 طول زیاد درهای کشویی

کمدهای کشویی می توانند طول یک دیوار را بپوشانند

کمدها با درهای کشویی فضاهای وسیعی را ترجیح می دهند که می توانند یک کمد لباس طولانی را در خود جای دهند.  جذابیت این کمدها در داشتن فضای زیادی برای چیزهایی مانند لباس، لوازم جانبی، لوازم آرایشی و چمدان های مخفی است.  با کمد لباسی به این اندازه، نیاز به ذخیره سازی اضافی حداقل است.  علاوه بر این، آنها در فضا صرفه جویی می کنند زیرا درهای کشویی مانع از جریان ترافیک در اتاق نمی شوند.

 طراحی شیک

باید قبول کرد که کمدها با درب کشویی به هر اتاقی روحیه می بخشند.  شما این امکان را دارید که کمد لباس خود را به هر شکلی که می خواهید بسته به بافت یا رنگ طراحی کنید.  درهای کشویی آینه ای می توانند در یک بسته بسیار آسان برای نگهداری، هم سبک و هم کارایی را به شما بدهند.

 انواع سبک ها

شما می توانید کمدهای کشویی را نصب کنید که کاملاً با دکور هر اتاقی هماهنگ باشد.  چنین کمدهایی معمولاً رنگی مدرن به اتاق خواب شما می بخشند.  با این حال، می‌توانید مواد و روکش‌های متفاوتی را انتخاب کنید.

 بهینه سازی فضا

کمدهای کشویی برای اتاق های جمع و جور ایده آل هستند زیرا اساساً در فضا صرفه جویی می کنند.  برخلاف کمدهای لولایی، کمدهای کشویی این اطمینان را ایجاد می‌کنند که نیازی به باز کردن فضایی برای باز کردن درب کمد ندارید.  در حالی که این امر دید لباس ها را در کمد لباس محدود می کند، فضای اتاق های کوچک را نیز ساده می کند.

 معایب کمدهای کشویی

با این حال به خاطر داشته باشید که وقتی درهای کشویی را باز می کنید، دید یک قسمت از کمد لباس را مسدود می کند.  علاوه بر این، این درها ممکن است به مرور زمان از مسیر خارج شوند.  وزن درها نیز ممکن است باعث افتادگی آنها شود.  بنابراین، هر از گاهی پانل های درب کمد لباس خود را بررسی کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

در متن بالا ویژگی ها و مزایا و معایب کمد دیواری با درب های کشویی و لولایی را بررسی کردیم تا بتوانید در انتخاب خود دید گسترده تری داشته باشید.آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن