آیا کابینت های آشپزخانه باید تا سقف بالا بروند؟

آیا کابینت های آشپزخانه باید تا سقف بالا بروند؟

فهرست مطالب

اینکه کابینت‌های آشپزخانه باید تا سقف بالا بروند یا نه، بستگی به اندازه کابینت‌های بالایی و ارتفاع استاندارد سقف شما دارد که به تدریج در طول زمان تغییر کرده است.  به‌طور سنتی، کابینت‌های استاندارد با استفاده از قالب‌گیری تاج تا سقف بالا می‌رفتند تا شکاف بین بالای  کابینت‌های آشپزخانه و سقف را بپوشانند.

با این حال، ارتفاع سقف در زمان های اخیر تغییر کرده است، بنابراین فضای بین کابینت آشپزخانه و سقف بزرگتر شده است.  مردم این اختیار را دارند که تصمیم بگیرند کابینت ها تا کجا می توانند پیش بروند.  سوالی که وجود دارد این است که آیا فضای بین کابینت و سقف باید باز بماند یا اینکه توسط کابینت اضافی اشغال شود؟  در این مقاله به این سوال پرداخته می شود و مزایا و معایب این کابینت آشپزخانه برشمرده میشود.

 مزایای کابینت های آشپزخانه که تا سقف می روند

 فضای ذخیره سازی اضافی

ذکر این نکته ضروری است که اکثر مردم ترجیح می دهند از کابینت های بالایی با ارتفاع 107 سانتی متر استفاده کنند، زیرا فضای بسیار بیشتری را به آنها اختصاص می دهند و در عین حال به سقف می رسد و در نتیجه آن را به وضوح بزرگتر نشان می دهند.  این فضا بسیار حیاتی است زیرا در مقایسه با فضای محدودی که در کابینت هایی که تا سقف بالا نمی روند، به راحتی می توان از آن برای اهداف ذخیره سازی استفاده کرد.

 فضای نمایشی تزئینی و عالی

عاقلانه است که حدس بزنید که کابینت های آشپزخانه که تا سقف بالا می روند برای اهداف زیبایی شناسی عالی هستند.  شما می توانید تصمیم بگیرید که در کابینت های جلویی نورپردازی داشته باشید تا از ظاهری مدرن در تضاد کامل با فضای باز درست بالای کابینت استفاده کنید.

کاملاً قابل قبول است که بگوییم برخی از افراد ترجیح می دهند کابینت اضافی داشته باشند تا مطمئن شوند که تا سقف بالا می روند.  از طرف دیگر، برخی تصمیم می‌گیرند که فضای بالای کابینت‌های بالایی را باز بگذارند.  این افراد می توانند برخی از گیاهان را در آن فضا قرار دهند، بنابراین همه چیز به اولویت بستگی دارد.

 تعمیر و نگهداری کمتر

بسیاری از مردم ممکن است مخالف ایده بالا باشند و تصمیم بگیرند که گیاهان را در قسمت بالای سقف قرار ندهند، زیرا معتقدند که ممکن است آشپزخانه را بیش از حد به هم ریخته و قدیمی به نظر برساند.  علاوه بر این، این بدان معناست که اگر اقلام بیشتری در بالای کابینت دارید، باید تمیز کردن و گردگیری بیشتری انجام دهید.  بنابراین، کابینت های با ارتفاع تا سقف عالی هستند زیرا سطحی ندارند که این کثیفی یا گرد و غبار به راحتی جمع شود.  این کار تمیز کردن و نگهداری را آسان می کند زیرا می توان به راحتی این کار را انجام داد.

 یک نگاه جلا و به خوبی تمام شده

این کابینت های سقفی ظاهر بسیار مناسب و منسجمی را ارائه می دهند.  بنابراین مردم بر این باورند که ظاهری بسیار مجلل و زیبا ارائه می دهند.

آیا کابینت های آشپزخانه باید تا سقف بالا بروند؟

 معایب کابینت های آشپزخانه که تا سقف می روند

دسترسی به کابینت های سقفی آسان نیست زیرا بسیار بلند هستند.  دسترسی به هر چیزی در بالای این کابینت ها بسیار سخت است، بنابراین برای رسیدن به این موارد باید چیزی برای زیر پا گذاشتن داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:
جزیره آشپزخانه چیست؟

همچنین برخی از نگرانی های ایمنی بسیار جدی را ایجاد می کند.

آنها همچنین بسیار گران هستند بنابراین، برخی از مردم ممکن است احساس کنند که قیمت آنها ارزان نیست.  این کابینت ها استفاده از پرکننده ها را برای کمک به ظاهر نسبتاً یکنواخت رویه ضروری می کنند.  اینکار به اصلاح نقاطی در سقف کمک می کند که به نظر نمی رسد همسطح باشند.

با این حال، در صورتی که بخواهید از آرک و گچ بری سقف برای اهداف تزئینی استفاده کنید، شما را محدود می کنند.  اگر مصمم هستید که برای دکوراسیون نیاز به تاج‌سازی و ایجاد آرک دارید، چاره‌ای جز پایین آوردن کابینت‌های آشپزخانه برای امکان‌پذیر شدن این ایده نخواهید داشت و اغلب افراد معمولاً آماده این سازش نیستند.

علاوه بر این، آرک سقف صرفاً برای اهداف زیبایی استفاده می‌شود و فضای زیادی را مصرف می‌کند، بنابراین نباید کابینت آشپزخانه خود را فدای این نوع قالب‌گیری کنید.  در نهایت، اگر آشپزخانه‌ای کوچک دارید، این کابینت‌ها می‌توانند باعث شلوغی، هوای کمتر و کلاستروفوبیک آن شوند.

با توجه به مطالب گفته شده، مشخص است که هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه آیا کابینت آشپزخانه باید تا سقف بالا برود یا خیر، وجود ندارد.  همه چیز به انتخاب شما و آنچه ایده آل و مناسب می دانید بستگی دارد.  چرا که کابینت‌های آشپزخانه که تا سقف بالا می‌روند دارای مزایا و معایبی هستند، از این رو تعادل بسیار ظریفی برای انتخاب بین این دو وجود خواهد داشت.

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن