همه چیز در مورد کابینت ام دی اف

همه چیز در مورد کابینت ام دی اف

فهرست مطالب

انتخاب و پیاده سازی کابینت کار آسانی نیست. با بسیاری از سبک‌ها اعم از کابینت نئوکلاسیک ، کابینت هایگلاس مدرن، رنگ‌ها، پوشش‌ها و مواد برای انتخاب درب، این فرآیند می‌تواند بسیار دشوار باشد.

جنس کابینتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر روکش، سخت‌افزار، لوازم خانگی و کانتری که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید داشته باشد.

ام دی اف یکی از محبوب ترین مواد کابینت آشپزخانه است و اگر می خواهید زیبایی خیره کننده در آشپزخانه خود داشته باشید، ارزش امتحان را دارد. در ادامه موارد کلی در خصوص کابینت ام دی اف را بررسی می کنیم.

ام دی اف چیست؟

تخته فیبر با چگالی متوسط ​​(MDF) ماده ای است که از شکستن بقایای چوب نرم و چوب سخت به الیاف چوب ساخته می شود. این الیاف چوبی با موم و رزین فشرده شده، به شکل پانل‌ها در می‌آیند و با فشار و دماهای بالا اعمال می‌شوند تا تخته‌ای بادوام و متراکم ایجاد کنند.

در حالی که MDF محبوب ترین گزینه است، کیفیت های مختلفی از تخته نیز وجود دارد، مانند تخته فیبر با چگالی بالا (HDF) و MDF مقاوم در برابر رطوبت.

همانطور که از نام آن مشخص است، HDF دارای چگالی افزایش یافته است که دوام قوی تر و همچنین مقاومت در برابر آب را نسبت به ام دی اف معمولی افزایش می دهد.

ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت جایگزینی است که برای مقاومت در برابر شرایط افزایش رطوبت طراحی شده است. به طور ایده آل در آشپزخانه یا حمام استفاده می شود.

تکمیل کابینت ام دی اف

چیزی که ام دی اف را به یک ماده محبوب برای کابینت آشپزخانه تبدیل می کند این است که بستر خوبی برای چسباندن مواد مختلف به آن است. این باعث می شود که آن را ماده ای برجسته برای یک رنگ زیبا و ماندگار و همچنین سایر پرداخت های جایگزین مانند ترموفویل یا پلی یورتان های مبتنی بر روغن باشد.

رنگ کنید

سطح صاف و یکنواخت ام دی اف برای پرداخت تمیز و رنگ آمیزی عالی است.

ام دی اف به اندازه چوب طبیعی در برابر تغییرات دما منبسط یا منقبض نمی شود، به این معنی که پس از رنگ آمیزی احتمال ایجاد ترک های بصری و جدا شدن اتصالات وجود ندارد.

ترموفویل

ترموفویل (ترمو) یک ماده وینیل پی وی سی است که از طریق گرما و فشار خلاء روی درب های ام دی اف اعمال می شود و این دو را با هم ترکیب می کند. فرآیند ترموفویل یک سطح بدون درز، معمولاً به رنگ ثابت ایجاد می‌کند.ترموفویل طیف گسترده ای از رنگ های مختلف را در سبک های بافت دار، مات یا براق ارائه می دهد.

توجه به این نکته مهم است که ترموفویل به دلیل فرآیند تولید محصول همیشه دارای لبه های گرد خواهد بود. باید یک شعاع روی در وجود داشته باشد تا ترموفویل به درستی به سطح بچسبد.

در عکس زیر مقایسه کنار درب ترموفویل و درب ام دی اف رنگ شده ارا مشاهده می کنید:

همه چیز در مورد کابینت ام دی اف

توجه داشته باشید که چگونه کابینت ام دی اف رنگ شده دارای لبه های تمیزتر و تیزتر از ترموفویل است. بسته به ترجیحات زیبایی شناختی شما، این می تواند یک مزیت یا ضرر برای طراحی آشپزخانه شما باشد.

مطلب پیشنهادی:
مزایای دستگیره کابینت آشپزخانه

هزینه ام دی اف

قیمت گذاری خاص برای ام دی اف به دلیل ضخامت، کیفیت و پرداخت متفاوت است. به طور معمول، هرچه تخته فیبر ضخیم تر باشد، ام دی اف گران تر خواهد بود.

ام دی اف می تواند به طور قابل توجهی ارزان تر از ورق های HDF یا مقاوم در برابر رطوبت باشد.

برای چندین دهه، ام دی اف به عنوان یک جایگزین پایین تر و ارزان تر برای کابینت های چوب طبیعی در نظر گرفته می شد. اما کیفیت MDF به حدی بهبود یافته که با چوب طبیعی مانند توس یا افرا قابل مقایسه است.

هزینه زیاد ام دی اف ناشی از رنگ آمیزی آن است.

بسته به رنگ و کیفیت رنگ انتخابی، کابینت‌های ام‌دی‌اف می‌توانند 10 تا 15 درصد گران‌تر از کابینت‌های ساخته شده از چوب طبیعی باشند.

دوام کابینت ام دی اف

یکی از نقاط ضعف سطح صاف آن این است که وقتی روکش روی کابینت اعمال می شود، ام دی اف رنگ شده می تواند در برابر فرورفتگی و خراش آسیب پذیر باشد.

بزرگترین نگرانی ام دی اف آسیب آب است. آب همیشه سعی می کند راه خود را به هر سطحی، حتی در سطح مولکولی، پیدا کند، و زمانی که در آن قرار گرفت، پخش می شود.

اطمینان از خشک نگه داشتن کابینت ام دی اف بسیار مهم است. اگر در معرض مقدار مشخصی از مایع یا رطوبت قرار گیرند، ممکن است خیس شده و شروع به تجزیه شدن کنند.

نگهداری

نگهداری صحیح یکی از جنبه های مهم کابینت آشپزخانه است. آشپزخانه پر استفاده ترین اتاق در خانه است. آسیب تصادفی یا تجمع کثیفی به طور قطعی اتفاق می افتد.

تعمیر

اگرچه ام دی اف نسبتا بادوام است، اما سایش و پارگی عمومی می تواند باعث خراشیدگی یا فرورفتگی روی سطح شود که ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد. از آنجایی که کابینت های رنگ شده مستعد خراش هستند، مطمئناً درب کابینتی را خواهید دید که نیاز به تعمیر جزئی دارد.

در حالی که ام دی اف را نمی توان به همان روش چوب های طبیعی تعمیر کرد. برخی از تعمیرات آسان وجود دارد که می توان انجام داد. پرکننده یا رزین چوب را می توان برای پرکردن هر گونه بریدگی یا بریدگی جزئی که رخ می دهد استفاده کرد.

خراش های سبک را می توان با یک لمس سریع در خانه برطرف کرد.

اگر چندین روکش کابینت در طول سال‌ها دچار تراشه شده یا مورد آسیب جزئی قرار گرفته است؛ مانند تمام کابینت‌های رنگ‌شده، رنگ‌آمیزی مجدد کابینت‌ها قابل انجام است که می‌توانید خودتان آن را انجام دهید.

تمیز کردن

ام دی اف نیازی به نگهداری زیادی ندارد. تنها چیزی که به آن نیاز دارد، پاک کردن سریع هر گونه کثیفی یا لکه های جزئی است.

هنگام استفاده از هر آب یا هر مایعی، فقط مطمئن شوید که بعد از آن به اندازه کافی درها را خشک کرده اید. همانطور که می دانید، آب و رطوبت پس از ورود به MDF می تواند مانند آتش سوزی گسترش یابد، بنابراین خشک کردن کابینت های شما در همان لحظه بسیار مهم است.

در متن بالا هرآنچه که لازم است در مورد کابینت ام دی اف بدانید را بطور خلاصه بررسی کردیم. ام دی اف برای هر صاحب خانه ای با هر بودجه ای ایده آل است.

مطلب پیشنهادی:
چرا کابینت نئوکلاسیک جذاب است؟

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن