ایده های چیدمان آشپزخانه

ایده های چیدمان آشپزخانه

فهرست مطالب

ممکن است کابینت، کفپوش، کاشی، لوازم خانگی و رنگ آشپزخانه خود را انتخاب کنید.  اما چیزی که یک آشپزخانه را کاربردی می کند، ظاهر آن نیست و به عملکرد آن مربوط می شود.

اگر در حال برنامه ریزی برای اجرای یک آشپزخانه هستید، چند ایده ضروری برای چیدمان آشپزخانه وجود دارد که باید در هنگام طراحی و برنامه ریزی به خاطر داشته باشید.

قبل از اینکه هر تصمیم بزرگی بگیرید یا از زیبایی شناسی غافل شوید، ایده های چیدمان آشپزخانه را در ادامه این مقاله بخوانید.

ایده های چیدمان و طراحی آشپزخانه

کاهش ترافیک

آشپزخانه احتمالاً منطقه پر رفت و آمد خانه خواهد بود.

قبل از ورود به آشپزخانه، فضایی مانند اتاق گلخانه ایجاد کنید تا هرج و مرجی را که می‌تواند هر روز فراگیر شود، کنترل کنید.  پس از ورود به آشپزخانه، مطمئن شوید که مسیر اصلی آشپزخانه بدون خطر است و هنگام باز بودن درب یخچال یا فر مسدود نمی شود.

در چیدمان آشپزخانه خود مناطق شفافی برای حرکت، آماده سازی غذا و پخت و پز ایجاد کنید.

فاصله بین وسایل اصلی را باز کنید.

هنگام چیدمان آشپزخانه، مهم است که وظایف اصلی را در نظر داشته باشید – تهیه، سرو غذا، و تمیز کردن ظروف.  شما نمی خواهید اجاق گاز را بسیار دورتر از سینک قرار دهید، یا یخچال را خیلی دور از اجاق گاز قرار دهید زیرا این کار آماده سازی مواد غذایی پیچیده می کند.

بنابراین وسایل و لوازم آشپزخانه را در مجاورت یکدیگر قرار دهید.

مطمئن شوید که جزیره آشپزخانه خیلی نزدیک یا خیلی دور نباشد.

جزیره آشپزخانه جایی است که بیشتر آماده سازی غذا در آن انجام می شود.  اگر چیدمان آشپزخانه دارای جزیره است، مکان آن را به دقت در نظر بگیرید.  مطمئن شوید که جلوی وسایل اصلی شما مانند اجاق های دیواری، ماشین ظرفشویی و یخچال را مسدود نمی کند.

زمانی که درها باز هستند، فضای کافی را در نظر بگیرید.  اما شما همچنین نمی خواهید کانتر آشپزخانه بسیار دور قرار بگیرد.  اطمینان حاصل کنید که جزیره شما در فضایی بازو راحت از هر یک از وسایل قرار دارد.

هنگام قرار دادن جزیره در چیدمان آشپزخانه خود، نوسانات درب دستگاه ها را در نظر داشته باشید.

  ابتدا سینک را قرار دهید.

هنگام ایجاد چیدمان آشپزخانه، بسیاری از طراحان ابتدا سینک را قرار می دهند و سپس از آنجا طراحی می کنند.  در حالی که این احتمالاً بر اساس سنت از روزهایی است که مردم زمان زیادی را صرف شستشوی ظروف می‌کردند، اما همچنان یک قانون کلی است.

فر و یخچال برای آماده کردن وعده‌های غذایی حیاتی هستند، اما به‌نظر می‌رسد سینک هنوز جایی است که بیشترین زمان را در آن می‌گذرانیم.  به این فکر کنید که سینک ظرفشویی را در جایی قرار دهید که نمای بیرون از پنجره یا داخل اتاق وجود دارد.  یک جزیره آشپزخانه نیز یک مکان عالی برای سینک است.

  همیشه اجاق گاز را روی دیوار بیرونی قرار دهید.

هنگامی که تصمیم می گیرید اجاق گاز و فر را در کجا قرار دهید، به یاد داشته باشید که آنها را به جای جزیره یا دیوار داخلی، روی دیوار بیرونی قرار دهید.  این کار نصب یک سیستم تهویه مناسب را آسان تر (و کم هزینه تر) می کند.

مطلب پیشنهادی:
نکات مهم برای راه اندازی بوتیک

ذخیره سازی عمودی را در ذهن داشته باشید.

به جای اینکه تمام انرژی خود را روی ایجاد فضای کافی برای کابینت آشپزخانه و کشو متمرکز کنید، کمی از آن انرژی را در پیکربندی فضای ذخیره سازی دیواری مناسب بگذارید.

دیوارهای قفسه بندی شده راهی عالی برای گنجاندن لوازم کوچک، لوازم جانبی پخت، ظروف چینی اضافی یا حتی یک کمد جارویی – در یک مکان مناسب است.  قفسه‌های باز، قلاب‌های دیواری، و قفسه‌های قابلمه نه تنها راحت هستند – اگر با وسایل مناسب تهیه شوند، می‌توانند فضارا زیباتر کنند.

عمودی فکر کنید – دیوارهای ذخیره سازی، قلاب های دیواری و قفسه های باز را برای ترکیبی از فضای ذخیره سازی کاربردی ترکیب کنید.

آشپزخانه خود را به صورت سه بعدی تجسم کنید.

با ابزار طراحی سه بعدی آشپزخانه خود را از اشتباهات پرهزینه و عیوب غیرقابل اصلاح نجات دهید.   با این ابزار می توانید پلان کف آشپزخانه خود را بکشید، وسایل، تزئینات، و کابینت ها را اضافه کنید و فوراً آنها را به صورت سه بعدی ببینید!

در متن بالا مراحل مهم و کاربردی در چیدمان آشپزخانه را بررسی کردیم. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن