نکات کاربردی برای طراحی دفتر کار در منزل

نکات کاربردی برای طراحی دفتر کار در منزل

فهرست مطالب

چه دفتر خانه شما فضایی برای اداره یک کسب و کار باشد، چه فضای کاری از راه دور یا صرفاً گوشه ای برای پرداخت قبوض و سازماندهی برنامه خود، شما سزاوار بیش از یک میز اداری اضافی هستید که در گوشه ای قرارگرفته است.  چرا؟  دفتری که طراحی و راحتی بقیه خانه شما را نشان می دهد، مکانی است که می خواهید کارهای ضروری خود را انجام دهید. به این منظور در این مقاله نکات کاربردی برای طراحی دفتر کار در منزل را بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین ایده ها را پیاده سازی کنید.

نکاتی برای طراحی دفتر کار در منزل

مکان

احتمالاً ساعت‌های زیادی را در دفتر کار خود سپری خواهید کرد، بنابراین فضا را سخت نکنید (مثلاً یک میز کوچک را در یک کمد بدون پنجره قرار دهید تا از اتاق مهمان که به ندرت استفاده می‌شود محافظت کنید).

همچنین، جریان ترافیک و توانایی خود را برای مقاومت در برابر عوامل حواس پرتی در نظر بگیرید.  آیا در طول فعالیت بهتر کار می کنید یا دفتر شما باید در فضایی آرام قرار گیرد؟  اگر رفت و آمد زیاد است، یک فضای خصوصی با صندلی های وسیع ضروری است.

 فرم را فدای عملکرد نکنید

میز، قفسه ها و انبار شما باید در خدمت شما باشند، نه برعکس.  قبل از سرمایه گذاری در مبلمان، گردش کار خود و مواردی را که در دسترس دارید در نظر بگیرید و سپس به دنبال قطعاتی باشید که هم زیبا و هم کاربردی هستند.

مبلمان و میزاداری خانه باید به جای فریاد زدن “اطاقک بی روح” مکمل اتاق های دیگر خانه شما باشد.  اگر خانه شما دکور سنتی دارد، اگر فضای کافی دارید، چوب گرم و صندلی های نرم و راحت یا صندلی عاشقانه ایده آل هستند.  یک دفتر خانه معاصر می تواند دارای قطعات هنری یا مبلمان فلزی مدرن باشد.

ترکیبی از قطعات کلاسیک و معاصر همراه با رنگ‌های روشن و لوازم جانبی غیرمنتظره، تغییری در این سبک سنتی دفتر خانه ایجاد می‌کند.

نکات کاربردی برای طراحی دفتر کار در منزل

روی یک صندلی عالی سرمایه گذاری کنید

ساعت ها را روی صندلی اداری خود می نشینید.  یک صندلی زیبا، ارگونومیک صحیح و راحت، ارزش هزینه کردن را دارد.

دیوارها را به رنگی که دوست دارید رنگ کنید

“بژ اداری” را فراموش کنید: شما به رنگی نیاز دارید که موتور کار شما را زمزمه کند.  برای برخی افراد، این رنگ روشن و شاد مانند نارنجی یا سبز لیمویی است.  برخی دیگر برای اجرا به سایه ای آرام بخش مانند سبز گیاه شناسی یا آبی فوم دریایی نیاز دارند.  بیشتر بدانید که چگونه رنگ های خاص می توانند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارند.

نکات کاربردی برای طراحی دفتر کار در منزل

 آیا دیوارهای رنگارنگ در دفتر خانه شما می تواند به شما کمک کند کارهای بیشتری انجام دهید؟

به خودتان نظر بدهید

وقتی از کامپیوتر به بالا نگاه می کنید، میز را در جایی قرار دهید که بتوانید به چیزی جالب تر از یک دیوار خالی خیره شوید (حتی اگر رنگ آن را دوست دارید).  نور طبیعی پنجره ایده آل است، اما اگر در فضایی بدون پنجره هستید، یک عکس زیبا بالای میز آویزان کنید، یا صندلی خود را رو به در قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:
ویژگی های طراحی آشپزخانه مدرن

نکات کاربردی برای طراحی دفتر کار در منزل

این فضای اداری خانگی مملو از نور پنجره‌هایی است که از صفحه کامپیوتر فاصله می‌گیرد.

لوازم جانبی خانگی را انتخاب کنید

مگر اینکه به دنبال ظاهری امروزی باشید، وسایل اضافی را انتخاب کنید که حس راحتی دفتر خانه شما را افزایش می دهد، مانند یک لیوان زیبا برای جا مداد، دفترچه یادداشت های مد روز و یادداشت های چسبناک، و یک سبد زباله تزئینی.  تابلوی اعلانات خود را در پارچه ای زیبا بپیچید و قفسه های کتاب مفید را پشت پرده های ساخته شده از همان مواد پنهان کنید.  چاپ های الهام بخش را روی دیوارها آویزان کنید، خواه این فقط آثار هنری قاب شده کودکانتان باشد یا یک نقاشی کلاسیک

سازماندهی عمودی و افقی

بسیاری از دفاتر خانگی دارای متراژ مربعی نیستند، بنابراین استفاده کارآمد از فضا ضروری است.

قفسه های شناور را به دیوارها آویزان کنید تا کاغذها و تجهیزات اداری را از روی میز بردارید و از پوشه های فایل عمودی روی میز استفاده کنید تا کاغذهای مهم را در دسترس قرار دهید.  اگر تمایل به انبوه سازی دارید، یک سبد خوب برای مرتب کردن نامه ها، یادداشت ها و اوراق خود تهیه کنید.  اگر یک رومیزی تمیز را ترجیح می دهید، یک کشو برای کاغذهای “کارهای” خود تعیین کنید.  ذخیره سازی مکعب های چوبی یا فلزی جایگزین سرگرم کننده ای برای قفسه های کتاب است، زیرا هر فضا را می توان برای کتاب ها، وسایل گرانقیمت یا سبدهای شانس استفاده کرد.

بر فناوری خود مسلط شوید

برای زیباسازی رایانه، چاپگر و تلفن کار زیادی نمی توانید انجام دهید، اما می توانید سیم های ناخوشایند را پنهان کنید.  با اطمینان از نزدیک بودن تجهیزات شما به پریزها و دسترسی آسان در صورت نیاز به برق شروع کنید.  طناب‌ها را روی میز در یک پوشش پارچه‌ای قرار دهید، و سیم‌ها را در یک بند میز قرار دهید، یک کلاه پلاستیکی یا فلزی که به هدایت سیم‌ها از سوراخی در میز کمک می‌کند و آنها را زیر آن پنهان می‌کند.

بگذار نور وجود داشته باشد

در اینجا یک ایده روشن وجود دارد: مطمئن شوید که دفتر شما دارای نور کافی برای کاهش فشار چشم و سردرد است.  مانیتور کامپیوتر را طوری قرار دهید که هیچ تابشی از پنجره یا نور بالای سر نباشد و یک لامپ کوچک برای روشنایی کار روی میز قرار دهید.

نکات کاربردی برای طراحی دفتر کار در منزل

از خود الهام بگیرید

یک زیارتگاه کوچک راه اندازی کنید – چند لقمه ارزشمند، یک قطعه هنری با قاب، یک عکس خاص روی میز خود – که به شما انگیزه می دهد تا بسازید و/یا کار را انجام دهید. چاپی از پاریس می‌تواند الهام‌بخش درونی شما را هدایت کند، یا عکسی از فرزندانتان ممکن است به شما یادآوری کند که همه این کارها را برای آنها انجام می‌دهید.

در متن بالا ایده های کاربردی برای ایجاد دکوراسیون اداری در منزل را مطالعه کردید. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن