نکات مهم در طراحی آشپزخانه بزرگ

نکات مهم در طراحی آشپزخانه بزرگ

فهرست مطالب

آیا شما صاحب یک آشپزخانه بزرگ هستید؟ آیا در فکر گسترش نسخه فعلی خود برای ایجاد فضای بیشتر هستید؟ آشپزخانه های بزرگ فضای ذخیره سازی، آشپزی و سرگرمی بیشتری را ارائه می دهند، اما تزئین و طراحی آنها  می تواند چالش برانگیز و طاقت فرسا باشد. در این مقاله هفت نکته مهم که لازم است در طراحی آشپزخانه بزرگ در نظر بگیرید را بررسی میکنیم.

نکات کاربردی در طراحی آشپزخانه بزرگ

مطمئن شوید که به خوبی روشن است

از آنجایی که فضای بیشتری در مکان بزرگتر برای روشنایی وجود دارد، پتانسیل بیشتری برای گوشه‌ها و برآمدگی‌های تاریک نیز هست که می‌توانند هنگام کار در آشپزخانه به سختی دیده شوند. به همین دلیل مهم است که هنگام تزئین نورپردازی جذاب و کاربردی را انتخاب کنید. یک طرح روشنایی خوب شامل ترکیبی از نورپردازی محیطی، نورپردازی جانبی و لامپ های روشنایی تاکیدی است.

مثلث کار را به هم نزنید

تزیین بسیار سرگرم کننده است، اما مطمئن شوید که مثلث کار مهم (فضای بین یخچال، سینک و اجاق گاز) را مسدود نکنید. این به ایجاد عملکرد و کارایی در هر آشپزخانه ای، بزرگ یا کوچک کمک می کند!

گرما را اضافه کنید

آشپزخانه‌های بزرگ می‌توانند احساس سردی و کشش داشته باشند، بنابراین هنگام تزیین فضا، حتماً گرما را وارد کنید. مواد طبیعی مانند چوب کمک زیادی به ایجاد احساس راحتی در یک اتاق بزرگ می کنند. اگر در حال بازسازی آشپزخانه خود هستید، میزهای چوبی، کف چوبی یا کابینت های چوبی را امتحان کنید. رنگ یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش گرما است. از رنگ‌هایی مانند سرمه‌ای آماده، زرد شاد یا قهوه‌ای خنثی استفاده کنید تا آشپزخانه را جذاب‌تر کنید.

وقتی شک دارید، بی طرف باشید.

در حالی که رنگ یک راه عالی برای گرم کردن آشپزخانه بزرگ است، بهتر است از آن به عنوان یک لهجه استفاده کنید تا فضای بزرگ را تحت تأثیر قرار ندهد. به دنبال رنگ‌های خنثی‌تر روی دیوارها، کابینت آشپزخانه و دیگر وسایل بزرگ باشید، مگر اینکه رنگ خاصی را انتخاب کنید. رنگ‌های تند را برای المان های کوچک‌تر مانند صندلی، پایه جزیره آشپزخانه، یا پشت سر هم ذخیره کنید.

مقیاس مهم است.

هنگام تزئین یک آشپزخانه بزرگ، مهم است که مقیاس را در نظر داشته باشید. فضاهای بزرگ‌تر می‌توانند وسایل بزرگ‌تری مانند چراغ‌های آویز بزرگ، یک جزیره بلند، یا کابینت‌های کف تا سقف را اداره کنند، در حالی که این موارد باعث می‌شود آشپزخانه کوچک‌ کوچک‌تر به نظر برسد.

آن را مرتب نگه دارید.

کابینت ها و کشوهای بیشتر به معنای فضای ذخیره سازی بیشتر است، اما همچنین به معنای فضای بیشتر برای آشفتگی است. آشپزخانه خود را در راستای سازماندهی داخلی قابلمه، ماهی تابه، ادویه و ورقه های پخت قرار دهید. انواع ابزارهای سازمانی که در بازار وجود دارند باعث میشوند تا آشپزخانه شما به بهترین شکل ظاهر شود. به علاوه، همه لوازم جایی خواهد داشت، بنابراین هیچ چیز در آن فضا گم نمی شود!

یک نقطه کانونی ایجاد کنید

یک نقطه کانونی چشم را به داخل اتاق می کشاند و همچنین به ایجاد یکپارچگی اتاق بزرگتر کمک می کند. اگر می‌خواهید یک نقطه کانونی ایجاد کنید، منطقه‌ای از آشپزخانه را انتخاب کنید که به طور طبیعی توجه شما به آن جلب می‌شود. این می تواند اجاق گاز، یک پنجره یا جزیره باشد. هنگامی که آن را مشخص کردید، روی تاکید بر منطقه کار کنید. به عنوان مثال، اگر نقطه کانونی اجاق گاز باشد، یک هود مسی چشم نواز آن را جذاب تر می کند.

مطلب پیشنهادی:
رنگ های نامناسب برای کابینت آشپزخانه

در متن بالا هفت نکته کاربردی و مهم که باید در هنگام طراحی آشپزخانه بزرگ در نظر بگیرید را بررسی کردیم.

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن