نکات مهم در بزرگ تر جلوه دادن آشپزخانه کوچک

نکات مهم در بزرگ تر جلوه دادن آشپزخانه کوچک

فهرست مطالب

با طراحی متناسب، آشپزخانه ای کوچک به راحتی می تواند بسیار بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد. فضای آشپزخانه شما با هر ابعادی می تواتد کاربردی و بزرگ تر از مقدار واقعی باشد. در ادامه این مقاله نکات کاربردی در بزرگ تر جلوه دادن آشپزخانه کوچک را مطالعه می کنید.

 روش های بزرگ تر جلوه دادن آشپزخانه کوچک

 رنگها را روشن و یکدست نگه دارید

رنگ بندی آشپزخانه شما تأثیر زیادی بر جلوه فضای موجود خواهد داشت.  رنگهای روشن با مقدار زیادی رنگ سفید به طور طبیعی نور را منعکس می کنند، که به جلوگیری از احساس تنگ و تاریک شدن اتاق کمک می کند.

سفید روشن یا کرم یک انتخاب واضح است، اما احساس محدودیت نکنید.  سبزهای روشن، زرد، آبی و حتی خاکستری نیز می توانند مناسب باشند.

هر رنگی را که انتخاب می کنید، سعی کنید درها و دیوارهای کابینت یک رنگ ثابت باشند.  این کار هرگونه موانع بصری را که باعث کوتاه شدن چشم می شود برطرف می کند، بنابراین باعث می شود اتاق بسیار بزرگتر از آنچه که واقع است به نظر برسد.

نکات مهم در بزرگ تر جلوه دادن آشپزخانه کوچک

 ذخیره سازی باز

به جای انتخاب کابینت آشپزخانه محکم  که می تواند اتاق را کوچکتر نشان دهد، گزینه های ذخیره سازی باز را در نظر بگیرید.

قفسه ها فضای زیادی برای لوازم جانبی و لوازم آشپزخانه ارائه می دهند.  در همین حال، درهای کابینت با روکش شیشه ای مزایای یک کابینت معمولی را با حفظ طراحی باز ارائه می دهد.

چراغهای ملایم داخل کابینت یا زیر قفسه ها فضا را باز تر نشان داده و این منطقه را روشن و زیبا نشان می دهد.

نکات مهم در بزرگ تر جلوه دادن آشپزخانه کوچک

 ویژگی های براق در آشپزخانه

آینه ها اغلب برای راهروها و اتاق خواب ها توصیه می شوند تا به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کنند.  همین امر را می توان در مورد آشپزخانه ها از طریق ویژگی های براق نیز گفت.

کابینت های گلاس و میزهای روکش براق و همچنین جلوه های استیل ضد زنگ روی شیرآلات، دستگیره ها و وسایل برقی، نور را منعکس می کنند و باعث می شوند اتاق بسیار بزرگتر از آنچه که هست احساس شود.

از نور طبیعی خود حداکثر استفاده را ببرید و طراحی پنجره خود را بسیار ساده انجام دهید.  این امر به حداکثر رساندن میزان نور طبیعی در اتاق و در نتیجه میزان نوری منعکس شده از سطوح براق کمک می کند.

نکات مهم در بزرگ تر جلوه دادن آشپزخانه کوچک

 آشفتگی را دور نگه دارید

چه در قفسه های شما باشد، چه در کابینت ها و چه روی میز کار  آشفتگی دشمن فضای کوچک آشپزخانه است.

کشوهای باریک می توانند به حداکثر رساندن میزان فضای ذخیره سازی موجود کمک کنند.

این بدان معنا نیست که هیچ چیز نباید در معرض نمایش قرار گیرد. کنار گذاشتن وسایل مورد نیاز روزانه مانند کتری و توستر غیرممکن است و فقط لوازم جانبی بلا استفاده را کنار بگذارید.

 روشنایی را روشن و ساده کنید

اگر آشپزخانه کوچکی با سقف بلند دارید، یک لوستر بلند می تواند یک افزودنی زیبا برای طراحی آشپزخانه باشد.  با این حال اگر سقف استاندارد یا حتی پایین دارید، از بهم ریختن اتاق با وسایل روشنایی غیر ضروری خودداری کنید.

مطلب پیشنهادی:
ویژگی های طراحی آشپزخانه مدرن

هنگام صحبت از آشپزخانه های کوچک، نورپردازی یکپارچه می تواند کاربردی بنظر برسد.

چراغ های سقفی ضروری هستند، اما می توانید آنها را در زیر کابینت و به عنوان نورافکن روی میز کار خود اضافه کنید تا درخشندگی ملایمی به فضای آماده سازی خود اضافه کنید.

در متن بالا نکات مهم در طراحی آشپزخانه کوچک را بررسی کردیم.  رعایت این نکات طراحی کوچک به شما کمک می کند تا از اآشپزخانه خود بیشترین استفاده را ببرید و فضایی را ایجاد کنید که دوست دارید در آن وقت بگذرانید.

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن