نکات مهم در انتخاب مناسب کابینت کنج آشپزخانه

نکات مهم در انتخاب مناسب کابینت کنج آشپزخانه

فهرست مطالب

در انواع طراحی کابینت آشپزخانه از کابینت نئو کلاسیک و کلاسیک گرفته تا مدرن در بسیاری مواقع کابینت های کنج یا گوشه ای برای ایجاد نمای بهتر در نظر گرفته می شوند. شاید برای شما هم پیش آمده است که موفق به استفاده بهینه از کابینت های کنج آشپزخانه خود نشده باشید. اما نگران نباشید ما در این مقاله با بیان چند نکته به شما کمک میکنیم تا بهترین طرح آشپزخانه گوشه ای را رقم بزنید.

نکات کاربردی در انتخاب کابینت کنج آشپزخانه

  مدیریت فضا

هر نوع کابینت به طور معمول با فضا و عملکرد خاصی طراحی می شود.  راه های زیادی برای به حداکثر رساندن فضا وجود دارد، چه آشپزخانه بزرگ یا کوچک داشته باشید.  ابتدا، باید بدانید که چگونه می‌خواهید از فضا استفاده کنید و نحوه عملکرد مؤثر در آن فضای معین را شناسایی کنید.

فضاهای تنگ چالش برانگیزتر هستند زیرا باید هر سانتی متر از آشپزخانه خود را از جمله بالا و پایین میزها را به حداکثر برسانید.  کابینت های دیواری برای استفاده حداکثری از هر فضایی ساخته شده اند.

  مصالح ساختمانی

انتخاب مصالح ساختمانی مناسب برای موفقیت پروژه نوسازی شما بسیار مهم است.  چوب جامد یک انتخاب محبوب است، به خصوص اگر می خواهید ظاهری سنتی و طبیعی داشته باشید.  شما به راحتی می توانید آن را با رنگ آمیزی یا لکه دار کردن به تناسب سایر قسمت های داخلی آشپزخانه خود در آورید.  اضافه کردن برخی از نکات را در نظر بگیرید، مانند لعاب دادن به کابینت آشپزخانه.

انتخاب سخت افزار مناسب برای کابینت ها نیز مهم است.  سبک های زیادی برای انتخاب وجود دارد که جذابیت بیشتری به کابینت شما می بخشد.

عملکرد ذخیره سازی

وقتی صحبت از راه‌حل‌های ذخیره‌سازی به میان می‌آید، گزینه‌های زیادی برای کاربردی‌تر کردن هر فضایی وجود دارد.  به عنوان مثال، کابینت های چرخشی به شما امکان می دهد ظرفیت ذخیره سازی مناطق گوشه را به حداکثر برسانید.  می‌توانید آن‌ها را در زیر پیشخوان یا حتی داخل کابینت‌هایتان برای ذخیره‌سازی بیشتر نصب کنید.

از سوی دیگر، قفسه‌های گوشه‌ای، امکان دسترسی آسان به اقلام را فراهم می‌کنند.  همچنین دسترسی آسان به قفسه های متعدد را فراهم می کند.  در همین حال، کشوهای بیرون کش برای نگهداری ظروف و ملحفه های آشپزخانه بهترین هستند.

  اجزای کابینت

مهم ترین عامل هنگام تصمیم گیری اینکه کدام نوع کابینت مناسب فضای آشپزخانه شما است، دانستن اندازه گیری های صحیح فضای شما است.  گزینه های زیادی از نظر طراحی کابینت، ویژگی ها و موارد استفاده وجود دارد.  شما به راحتی می توانید یکی را پیدا کنید که مناسب فضای شما باشد.  با این حال، برای چیدمان های منحصر به فرد و چالش برانگیز، می توانید یک طراحی سفارشی داشته باشید که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده کند.

نکات مهم در انتخاب مناسب کابینت کنج آشپزخانه

 سازمان دهنده درب

کاربردی ترین راه برای شلوغ کردن آشپزخانه استفاده از سازماندهی درب است.  به‌جای استفاده از قفسه‌های باز که همه می‌توانند مستقیماً آن را ببینند، کابینت‌های بسته را انتخاب کنید.  این به شما این امکان را می دهد که فضای کابینت خود را به حداکثر برسانید.  بعلاوه، ذخیره سازی بیشتری برای لوازم آشپزخانه شما فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی:
تزئین دکور بوتیک

سازماندهی درب همچنین امکان دسترسی آسان به اقلام خاصی را که شما مرتباً از آنها استفاده می کنید را فراهم می کند.  چه وسایل نظافتی شما باشد، چه روکش قابلمه، اقلام غذایی، سازماندهی درب به به حداکثر رساندن هر فضا کمک می کند.

در متن بالا چند نکته پایه در طراحی و استفاده بهینه از کابینت کنج آشپزخانه را مطالعه کردید. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن