نحوه تمیز کردن کابینت آشپزخانه

کابینت های گلاس | کد 3645K

فهرست مطالب

کابینت‌های آشپزخانه مورد سوء استفاده زیادی قرار می‌گیرند. آنها از کثیفی های تصادفی رنج می‌برند، پاشیدگی‌های آشپزی و رگباری مداوم از اثر انگشت. اگر تمیزی کابینت ها نادیده گرفته شود، ممکن است چربی، کثیفی و لکه‌ها به میزان قابل توجهی جمع شده باشند.

سخت‌افزارهای کابینت که مرتباً دسته‌بندی می‌شوند می‌توانند میکروب‌ها را در خود جای دهند و خرده‌های غذایی که در گوشه‌های پشتی پنهان شده‌اند می‌توانند حشرات و حیوانات موذی را جذب کنند. به علاوه، بیشتر کابینت‌های آشپزخانه از چوب ساخته شده‌اند، ماده متخلخلی که می‌تواند به شدت چسبنده شود. در ادامه این مقاله نحوه تمیز کردن کابینت آشپزخانه را بررسی می کنیم.

مراحل تمیز کردن کابینت آشپزخانه

مرحله 1: آنها را خالی کنید.

ممکن است تمیز کردن کابینت را به جای انجام تمام کارها در یک روز انتخاب کنید زیرا باید محتویات را به طور موقت روی میزها یا جای دیگری بردارید.

پس از خالی شدن کابینت ها، در صورت لزوم، کاغذهای قفسه ای را که قدیمی هستند، جدا کرده و دور بریزید.

خرده ها و گرد و غبار را از قفسه ها و کشوها جاروبرقی بکشید یا پاک کنید.

مرحله 2: بالای سرکابینت را بپوشانید

وقتی کابینت ها ارتفاع سقف ندارند، آن چند سانت در بالای قسمت بالایی می تواند یک آهنربای آشفتگی بزرگ باشد. روی یک چهارپایه یا نردبان محکم بروید. اگر فقط گرد و غبار است، با استفاده از گردگیر دسته بلند یا اتصال برس گرد کوچک جاروبرقی با آن مقابله کنید.

اگر روغن با گرد و غبار ترکیب شده است، حذف آن ممکن است بدترین بخش از ماموریت تمیز کردن کابینت شما باشد.

سطح را با سرکه سفید صاف بپاشید، مقداری جوش شیرین بپاشید و چند دقیقه به آن زمان استراحت دهید.

با یک اسفنج بشویید، سپس با یک لبه صاف مانند یک کارت اعتباری قدیمی، سطح را با پارچه یا دستمال کاغذی پاک کنید.

دوباره به آرامی اسپری کنید و با یک پارچه تمیز خشک کنید.

مرحله 3: یک پاک کننده ملایم را مخلوط کنید

هدف تمیز کردن کابینت است نه آسیب دیدن.

چند قطره صابون ملایم در آب داغ یک فرمول ایمن و موثر برای استفاده روی چوب های رنگ شده و تمام شده (و همچنین فلز، لمینت و وینیل) است. کثیفی، لکه ها، و تجمع چربی متوسط ​​را پاک می کند. برای اینکه محلول را ضدعفونی کند، مقداری سرکه سفید اضافه کنید که خاصیت ضد باکتریایی دارد.

روش استفاده: در یک بطری اسپری مخلوط کنید، اما روی یک پارچه میکروفیبر یا اسفنج بمالید و نه مستقیماً روی سطح کابینت، زیرا بهتر است چوب اشباع نشود.

مرحله 4: از بالا به پایین تمیز کنید.

از قسمت بالایی شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. ابتدا فضای داخلی را انجام دهید: دیوار پشتی، سپس کناره ها، سپس قفسه ها و کشوها. به گوشه ها توجه بیشتری داشته باشید.

پارچه/اسفنجی را که کمی با آب ساده مرطوب شده است دنبال کنید تا بقایای صابون پاک شود. پس از آبکشی کاملا خشک کنید، سپس کابینت ها را ببندید.

کناره‌های آن‌ها را تمیز کنید و جلوی درها/کشوها را تا آخر انجام دهید.

مرحله 5: به سراغ روغن بروید

خمیر ساینده ملایم جوش شیرین یک قسمتی و دو قسمتی آب یک سلاح طبیعی و مقرون به صرفه در برابر تجمع چربی های چسبنده و زرد است که می تواند این کار را انجام دهد.

مطلب پیشنهادی:
ایده های کاربردی در طراحی دکوراسیون اداری

روی روغن چسبیده بمالید، بگذارید چند دقیقه نفوذ کند، سپس به آرامی (بدون خراشیدن!) با یک برس نرم بشویید.

با پارچه مرطوب، اسفنج یا پارچه میکروفیبر بشویید، سپس خشک کنید.

اگر تصمیم به مقابله با روغن با یک محصول تجاری دارید، ابتدا در یک منطقه نامشخص تست کنید. به خصوص در مورد پاک کن های جادویی محتاط باشید. این پاک کننده ها دارای بافت کاغذ سنباده فوق‌العاده ظریفی هستند که می‌تواند به چوب لاک‌شده و رنگ‌های براق آسیب برساند.

مرحله 6: لولاها و سخت افزار را به درستی مدیریت کنید.

یک پارچه خشک را روی انگشت اشاره خود بپیچید تا لولاها را تمیز کنید. اگر با روغن سرسخت مواجه شدید، مخلوط 50/50 سرکه سفید آب را روی یک مسواک نرم قدیمی اسپری کنید تا پاک شود، سپس خشک کنید.

از روش مسواک برای سخت‌افزارهای فلزی یا سرامیکی و نواحی اطراف این دسته‌ها، دستگیره‌ها و کشش‌ها استفاده کنید، که همگی می‌توانند کثیفی و چربی را جمع کنند.

مرحله 7: شیشه را درخشان کنید

اگر درهای کابینت با نمای شیشه ای دارید، از شیشه پاک کن تجاری یا محلول اسپری خانگی یک فنجان الکل، یک فنجان آب و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید روی شیشه های داخلی و خارجی استفاده کنید.

مرحله 8: محتویات را تمیز کنید.

قبل از پر کردن قفسه‌ها و کشوها، ظروف، بسته‌های غذا و غیره را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن اقلام گرد و غبار یا کثیف نیستند. حتی اگر همه چیز تمیز به نظر می رسد، کشیدن محتویات با پارچه میکروفیبر باعث می شود که ارزش بازگشت به کابینت های تمیز و درخشان شما را داشته باشد.

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن