موارد مهم در طراحی کمد دیواری

کمد دیواری | کد 605C

فهرست مطالب

در هر خانه ای وجود کمد دیواری لازم و ضروری است. کمد دیواری ها فضایی برای نظم بخشیدن به لباس ها و سایر لوازم شما هستند و همچنین می توانند جلوه زیباتری به فضا ببخشند. اما قبل از طراحی و اجرای آنها لازم است به یکسری نکات توجه نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه این مقاله ما موارد مهم در طراحی کمد دیواری را بررسی خواهیم کرد.

نکات مهم در طراحی کمد دیواری

چه به دنبال ایده‌های برای پیاده سازی کمد دیواری در اتاق رختکن باشید و چه به دنبال فضایی برای نظم بخشیدن به لباس ها در اتاق خواب، طراحی کمد دیواری نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد.  در زیر، گام به گام شما را با اصول اولیه آشنا می کنیم.

موارد مهم در طراحی کمد دیواری

استفاده بهینه از فضا

برای طراحی کمد دیواری هر اینچ را در نظر بگیرید. در هر نقطه از فضا می توانید با کمی خلاقیت بیشترین استفاده را داشته باشید.

یا اگر خانه خود را گسترش می دهید تا یک اتاق خواب یا حمام جدید ایجاد کنید، چیدمان را با دقت بیشتری برنامه ریزی کنید و فضای ذخیره سازی هوشمندانه ای را نیز در نظر بگیرید.  فکر کردن به آینده می تواند باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و کمک به شما در استفاده بهینه از فضا شود.

آویز لباس را دراولویت قرار دهید

شما همیشه می توانید یک سری کشو اضافی در اتاق خواب قرار دهید اما نمی توانید لباس های خود را در آنجا آویزان کنید.  لباس‌های کوتاه و بلند را جدا کنید و اندازه‌گیری کنید که برای هر کدام چند متر فضای آویزان نیاز دارید، سپس 20 درصد بیشتر اضافه کنید.

ارتفاع متوسط ​​سقف 2.2 متری امکان دو ردیف آویز کوتاه، یکی بالای دیگری، یا یک ردیف آویز بلند با قفسه یا کشو در زیر را فراهم می کند.

 از فضای اضافی استفاده کنید

قفسه‌های بالای جا لباسی  یا درها می‌توانند برای قرار دادن اقلامی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند (مثلاً جعبه کلاه) بسیار کاربردی باشند.

از درهای آینه ای استفاده کنید تا احساس بزرگتر بودن فضا را به حداکثر برسانید.

ایجاد فضا برای کفش ها

برای قرارگیری کفش هل  قفسه‌های صاف را انتخاب کنید و جعبه‌های پلاستیکی را نیز در نظر بگیرید که برای چیدن و قرار دادن کفش‌های مناسب در یک نگاه عالی هستند.

موارد مهم در طراحی کمد دیواری

نظم دهنده های هوشمندانه را در نظر بگیرید

نظم دهنده ها می‌توانند شامل یک «مخزن کفش» (مشابه موارد موجود در آشپزخانه) باشند.  آنها همچنین می توانند چندین جفت را در یک فضای باریک قرار دهند و کفش های متوسط ​​به طور جداگانه ذخیره می شوند.

 نورپردازی را فراموش نکنید

ایده های روشنایی کمد که به خوبی برنامه ریزی شده اند نباید بیش از 20 درصد بودجه هزینه داشته باشند.  LED ها بهترین نور را برای مشاهده لباس ها می دهند و نورها را نقطه ای می توان تنظیم کرد.

موارد مهم در طراحی کمد دیواری

انتخاب درب کمد

درهای جیبی یا درهای کشویی به ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر کمک می کنند. همچنین گرمایش از کف را در نظر بگیرید که تضمین می کند فضای ارزشمند دیوار آزاد باقی می ماند.

مطلب پیشنهادی:
تزئین دکور بوتیک

  مدولار یا مناسب فکر کنید

به سیستم های مدولار نگاه کنید یا یک فضای داخلی سفارشی بسازید.

  انتخاب میان قفسه و کشو

کشوها گرانتر از قفسه ها هستند، بنابراین تا کردن و چیدن یکسری از لباس ها می تواند هزینه شمارا کاهش دهد.

در متن بالا مواردی که لازم است قبل از پیاده سازی کمد دیواری در فضای منزل خود در نظر بگیرید را بررسی کردیم.آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن