مفاهیم کاربردی و مهم آشپزخانه باز

مفاهیم کاربردی و مهم آشپزخانه باز

فهرست مطالب

آشپزخانه های باز که  معمولاً به اتاق نشیمن یا ناهارخوری متصل می شود، در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند. در این مقاله ما قصد داریم این نوع آشپزخانه را بطور کلی تعریف کرده و مفاهیم کاربردی و مهم آشپزخانه باز را بررسی کنیم.

 مزایای آشپزخانه باز

 صرفه جویی در فضای بیشتر

یکی از دلایل متعددی که صاحبان خانه ها یک آشپزخانه اپن را انتخاب می کنند نیاز به صرفه جویی در فضا و اضافه کردن فضای ذخیره سازی بیشتر است.  نداشتن دیوار یا پارتیشن به طور خودکار فضای بیشتری را اضافه می کند.

آشپزخانه اوپن ایده خوبی برای آشپزخانه های کوچک است که به دلیل بسته بودن دیوارها تنگ به نظر می رسند.  نداشتن دیوار و ترکیب آن با اتاق نشیمن، آشپزخانه شما را بزرگ‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهد!

با این حال، اگر می خواهید یک مرز مشخص بین آشپزخانه و اتاق نشیمن ایجاد کنید، می توانید میز ناهارخوری، کاناپه، فرش یا حتی جزیره آشپزخانه را به عنوان یک مانع تعیین کننده نگه دارید!

مفاهیم کاربردی و مهم آشپزخانه باز

 نور طبیعی بیشتر

یکی از دلایل محبوبیت آشپزخانه باز این است که عنصر زیبایی را به خانه شما می بخشد.  آنها نیاز به وسایل روشنایی را کاهش می دهند و می توانید از نور طبیعی پنجره ها در طول روز استفاده کنید.  نور پنجره ها می تواند فضاهای کوچک را بزرگتر نشان دهد، و در هزینه برق شما صرفه جویی زیادی می کند!

امکان تماس با سایر اعضای خانواده

یکی از دلایل اصلی علاقه صاحبان خانه به آشپزخانه های اوپن این است که می توانید در حین کار در آشپزخانه با دوستان یا خانواده خود در اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن در تماس باشید.

تفاوت میان آشپزخانه باز یا اوپن با آشپزخانه بسته

فضای ذخیره سازی بسیار متفاوت است

یک آشپزخانه باز بدون شک یک آشپزخانه کوچک را بدون تلاش زیاد از نظر استراتژیک بزرگتر نشان می دهد، اما فضای ذخیره سازی زیادی را نیز اشغال می کند.

با یک آشپزخانه بسته می توانید چند گزینه ذخیره سازی ثانویه داشته باشید، اما اگر انباری در خارج از آشپزخانه دارید، قطعا دلیلی برای رفتن به آشپزخانه تنگ وجود ندارد و می توانید از مفهوم آشپزخانه اوپن استفاده کنید!

 ظاهر و فضا نقش دارند

آشپزخانه‌های بسته فضای آشپزخانه کوچک را کوچک‌تر نشان می‌دهند مگر اینکه تغییرات خاصی در آن ایجاد شود، اما آشپزخانه‌های با چیدمان باز فضای بیشتری منهای دیوارها به شما می‌دهند!

 سر و صدا یک مسئله است

با آشپزخانه بسته، سر و صدای داخل یا بیرون آشپزخانه در آنجا باقی می ماند.

با این حال، با یک آشپزخانه اوپن، سر و صدا از هر دو طرف انتقال می یابد، که ممکن است گاهی اوقات کمی طاقت فرسا باشد.

یکی از راه‌های کمک به این امر این است که آشپزخانه باز خود را به جای اتاق نشیمن به اتاق غذاخوری خود متصل کنید زیرا رفت و آمد در اتاق‌های غذاخوری معمولاً در طول روز کمتر است.

میهمانان ممکن است ظروف کثیف شما را ببینند!

هرچه آشپزخانه شما بازتر باشد، به نظافت و سازماندهی بیشتری نیاز خواهد داشت. با یک آشپزخانه اوپن، تقریباً همه چیز را برای دیگران به نمایش می گذارید

مطلب پیشنهادی:
نکات مفید برای تمیز کردن کابینت های سفارشی تازه نصب شده

پذیرایی از مهمانان متفاوت است

وقتی در محیط ایزوله یک آشپزخانه بسته کار می کنید، پذیرایی از میهمانان چیزی نیست که به آن دست پیدا کنید، اما با آشپزخانه های سبک باز می توانید در کنار خانواده در کنار هم کار کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید مهمان داشته باشید، احتمالاً باید طرح باز را انتخاب کنید.

کابینت نئوکلاسیک | کد 2205K

 فرآیند ساخت یک آشپزخانه باز

باز کردن دیوار آشپزخانه یک شبه اتفاق نمی افتد.  چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید تا بتوانید طرح های جدید را اجرا کنید.  در ادامه چند مرحله وجود دارد که باید در این فرآیند دنبال کنید:

یک طراحی کاربردی ایجاد کنید

با یک آشپزخانه جدید عملکرد متفاوتی ارائه می شود.  شما باید نحوه مدیریت نیازهای ذخیره سازی را بیابید و طراحی جدید خود را به نتیجه برسانید. یک پیمانکار حرفه ای را برای برآوردن نیازهای عملکردی طراحی استخدام کنید.

 مرزها را تعریف کنید

از آنجایی که هیچ دیوار و مرزی در آشپزخانه باز وجود ندارد، مهم است که تصمیم بگیرید که آشپزخانه قرار است به کجا ختم شود.

هنگامی که در مورد نقشه معماری آشپزخانه جدید تصمیم گرفتید، خوب است که روند بازسازی خود را شروع کنید و یک آشپزخانه کاملاً جدید تهیه کنید!

از آنجایی که آشپزخانه اوپن همیشه قابل مشاهده خواهد بود، باید آن را مرتب، منظم و به خوبی تزئین کنید تا به زیبایی کلی داخلی خود بیافزایید باعث نشوید تنگ تر بنظر برسد.

 نکات کاربردی برای دکور آشپزخانه باز

 تم رنگی ثابت:

اگر می‌خواهید بیش از حد پررنگ باشید، می‌توانید از تم تک رنگ در سراسر آشپزخانه، ناهارخوری یا اتاق نشیمن استفاده کنید.  شما می توانید رنگی را انتخاب کنید که به بهترین وجه به فضای داخلی شما می آید و از سایه ها و رنگ های مختلف از همان پالت رنگی استفاده کنید.  دیوارهای دو رنگ نیز عالی به نظر می رسند!

 قفسه های باز

قفسه های باز یک راه عالی برای قرار دادن قطعات تزئینی یا گیاهان داخلی و ارتباط با طبیعت هستند.  جلوه زیبایی به آشپزخانه شما می بخشد و آشپزخانه اوپن شما را مرتب و زیبا جلوه می دهد.

فرش های منطقه ای

می توانید از فرش های زیبا برای محافظت از کف خود استفاده کنید، کمی ظرافت را به آن اضافه کنید و مرزی بین و اتاق تعیین کنید.

آشپزخانه روشن نگه دارید

نور روز بخش مهمی از تکمیل زیبایی یک آشپزخانه باز است.  پنجره ها را برای آشپزخانه خود در دسترس تر کنید و وسایل روشنایی داخل آشپزخانه را کاهش دهید.  این باعث می شود فضای شما روشن تر و مطبوع تر شود.  همچنین می توانید از لامپ های کم نور در داخل آشپزخانه استفاده کنید تا فضای بیشتری به نور روز بدهید.

در متن بالا ویژگی های آشپزخانه باز و تفاوت آن با آشپزخانه بسته را مطالعه کردید.  آشپزخانه های اوپن دارای مزایای بسیاری هستند و بخش مهمی از طراحی آشپزخانه مدرن هستند.  دکورهای زیادی وجود دارد که می توانید به فضای خود اضافه کنید و آن را زیبا کنیدمطمئن شوید که یک پیمانکار حرفه ای را استخدام کرده اید تا این کار را برای شما انجام دهد تا جایی برای اشتباه وجود نداشته باشد.

مطلب پیشنهادی:
طراحی آشپرخانه بزرگ

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن