روش های زیبایی شناختی برای بهبود فضای اداری

دکوراسیون اداری

فهرست مطالب

فرقی نمی‌کند در چه رشته‌ای از کار هستید، شما به یک محیط خلاقانه نیاز دارید تا در بهترین حالت خود باشید.  از رنگ‌هایی که شما را احاطه کرده‌اند تا احساس ناملموس انسجام، صاحبان کسب‌وکار، میز اداری، کارمندان (چه از راه دور و چه در محل) و حتی مشتریان بازدیدکننده باید مکانی داشته باشند که نوآوری، همکاری و راحتی را تسهیل کند.

بر اساس فرهنگ لغت خلاقیت، محیط خلاق به عنوان محیط فیزیکی، اجتماعی و فرهنگی که در آن فعالیت خلاق رخ می دهد، تعریف می شود.  این مناطق شامل مناطق تمرکز و جذب است که در آن “افراد می توانند عمیقاً در کارهای خلاقانه خود جذب شوند و می توانند به سطوحی از تمرکز دست یابند که در سایر تنظیمات موجود نیست.”

در ادامه مقاله مواردی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌های زیبایی‌شناختی اشاره می‌کنیم که به افزایش خلاقیت و نوآوری در محل کار کمک می‌کنند.

روش های زیبایی شناختی کاربردی برای بهبود فضای اداری

رنگ های مناسب را انتخاب کنید

پاشیدن رنگ مناسب می تواند پیامدهای مهمی در مورد سطوح بهره وری داشته باشد.  آبی، سبز، زرد و قرمز همگی باعث افزایش و بهبود گردش کار می شوند.  با این حال، هر رنگ مزایای خاص خود را دارد.

رنگ آبی برای ایجاد یک محیط پایدار و آرام که به افراد کمک می‌کند تمرکز داشته باشند، بهترین است.  همچنین در سمت سردتر رنگ سبز است که برای ساعات طولانی کار است.  این تا حدی به این دلیل است که مانند رنگ های دیگر باعث خستگی چشم نمی شود.

در سمت گرمتر زرد است.  این رنگ آفتابی برای تقویت خوش بینی و تحریک خلاقیت شناخته شده است.  در نهایت، قرمز برای کارهایی که شامل کار بدنی می شود عالی است زیرا ضربان قلب را افزایش می دهد، جریان خون را افزایش می دهد و احساسات را برمی انگیزد.

بسته بندی میان وعده

هنگامی که دفتر کار را تامین می کنید یا کشوی میز خود را می چینید، بدن و مغز شما نیاز به تغذیه دارند.  فرناندو گومز پینیلا، استاد جراحی مغز و اعصاب و علوم فیزیولوژی دانشگاه UCLA می گوید: “غذا مانند یک ترکیب دارویی است که بر مغز تأثیر می گذارد.”

 زاویه ها را کم کنید

اگر راهی برای کاهش زوایای 90 درجه در دفتر یا محل کار وجود دارد، آن را انتخاب کنید.  تحقیقاتی که توسط اوشین وارتانیان انجام شده است نشان می‌دهد که افراد فضاها را اگر منحنی‌خطی باشند به جای مستطیل، بیشتر زیبا می‌بینند.

هنگام ارزیابی زیبایی شناسی، منحنی ها به طور انحصاری قشر سینگولیت قدامی مغز را فعال می کردند.  این ناحیه از مغز بسیار تأثیرگذار است و تا حد زیادی مسئول پیوند نتایج رفتاری با انگیزه، پاسخ‌های هیجانی مثبت و برجستگی عاطفی به اشیا و اشکال است.

با توجه به اینکه چقدر از زمان خود را در داخل خانه می گذرانیم – به طور دقیق حدود 90٪ از زندگی مان – ممکن است از فضایی که در آن زندگی می کنیم نیز لذت ببریم.

جی آپلتون، زمین شناس و شاعر متاخر، حتی از طریق «نظریه زیستگاه» خود استدلال می کند که احساسات و مزایای کار در یک محیط طبیعی عمیق است زیرا با واکنش های اولیه همسو هستند.  این پاسخ‌های ذاتی از درک محیط‌ها به عنوان مساعد یا نامطلوب برای بقا تکامل یافته‌اند.

مطلب پیشنهادی:
نحوه انتخاب چهارپایه مناسب برای جزیره آشپزخانه

از آنجایی که لبه های منحنی و گرد راهی برای آرامش ضمیر ناخودآگاه از طریق ایمنی سیگنالینگ دارند، فضای شناختی را برای خلاقیت باز می کند.  قوس‌ها، الگوهای استوانه‌ای، و انتقال‌های صاف در فضای کاری می‌توانند جرقه‌ای برای مکالمه ایجاد کنند، امکان حرکت ارگانیک‌تر را فراهم کنند و حس اجتماعی قوی‌تری را تقویت کنند.

زندگی خود را روشن کنید

اگر می‌خواهید اجازه دهید کسب‌وکارتان شکوفا شود، باید کمی نور را روشن کنید.  پرده ها را باز کنید و مطمئن شوید که کارمندانتان می توانند کمی آفتاب بگیرند.

مطالعات نشان داده اند که نور طبیعی اثرات تقویت کننده خلق و خوی دارد که می تواند به یک ذهنیت خلاق تر کمک کند.  در واقع، آفتاب گرفتن آنقدر مهم است که مطالعات انجام شده توسط دانشگاه نورث وسترن شیکاگو نشان می دهد که رابطه قوی بین قرار گرفتن در معرض نور روز در محل کار و خواب، فعالیت و کیفیت زندگی کارکنان اداری وجود دارد.

کارگرانی که نور طبیعی را از پنجره دریافت می کنند، به طور متوسط ​​46 دقیقه در شبانه روز بیشتر از همتایان بدون آفتاب خود می خوابند.  علاوه بر این، نمرات کیفیت زندگی و سلامت نشان داد که کمبود نور بر ریتم شبانه روزی افراد تأثیر می گذارد، که به نوبه خود شانس ابتلا به چاقی، دیابت، افسردگی، اختلال دوقطبی و اختلال عاطفی فصلی را افزایش می دهد.

گیاهان اداری نیز در محیطی که نورهای زیادی دارد رشد می کنند.  برخی از گیاهان داخل ساختمان می‌توانند برای خلق و خوی کارمندان معجزه کنند

همانطور که برخی از شما می دانید،  داشتن پنجره همیشه امکان پذیر نیست.  در این صورت، یک لامپ رومیزی به محل خود اضافه کنید تا استفاده از نور فلورسنت را کاهش دهید.  اگر ماه‌های زمستان یا کمبود نور آفتاب شما را تحت تأثیر قرار داده است، می‌توانید یک جعبه نور شاد یا جعبه نور درمانی را نیز امتحان کنید.

نویز و صداهای اضافه را کم نگه دارید

گرایش های طراحی مدرن به شدت بر چیدمان اداری باز تکیه دارند.  در حالی که این محیط کاری معاصر مزایای بزرگی دارد (یعنی ارزان‌تر، گسترش آسان‌تر، از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر، گزینه‌های بیشتر برای ایجاد فنگ شویی بهتر) اما با یک دام بزرگ همراه است: صدای پس‌زمینه.

گزارشی از دانشگاه کرنل نشان داد که صداهای روزمره اداری مانند زمزمه، مکالمه، جاروبرقی و غیره می تواند تاثیر زیادی بر کارمندان داشته باشد.  عوارض جانبی نویز عبارتند از:

کاهش بهره وری

افزایش بیماری

افزایش سطح هورمون

فشار

رضایت شغلی کمتر

روحیه پایین تر

خستگی

تداخل در گفتار

به همین دلیل، بهتر است یک منطقه باز از دفتر برای همکاری و تبادل نظر ایجاد کنید (مانند یک کافه یا یک اتاق استراحت) و سپس یک منطقه اضافی برای حفظ حریم خصوصی، تمرکز و بهره وری سر به پایین.

اگرچه نویز پس‌زمینه می‌تواند بهره‌وری را کاهش دهد، مکالماتی که در بسیاری از فضاهای کار مشترک رخ می‌دهد در قلب شبکه قرار دارد.  مردم با دیگرانی ارتباط برقرار می کنند که بعید بود در یک محیط کاری سنتی با آنها ملاقات کنند.

روش های زیبایی شناختی برای بهبود فضای اداری

 فضای خود را شخصی کنید

چه در حال طراحی یک دفتر کار کامل هستید یا فقط یک میز اداری برای تزئین دارید، برخی از نکات شخصی را به فضای خود اضافه کنید.  در مورد آوردن عکس‌ها، سوغاتی‌ها، آثار هنری و غیره فکر کنید. در حالی که معمولاً جدایی بین کار و زندگی شخصی مفید است، اضافه کردن برخی از عناصر خانه به میز یا دفتر کار می‌تواند مفید باشد.

مطلب پیشنهادی:
استفاده از جزیره آشپزخانه به عنوان میز نهارخوری

مسلماً یکی از بهترین سفارشی‌سازی‌هایی که هر کسی می‌تواند روی میز خود انجام دهد این است که به سادگی مانیتور خود را تا سطح چشم بالا بیاورد.  اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، برای مانیتور دوم فنر کنید.  نه تنها یک ایستگاه کاری با دو صفحه نمایش خوب به نظر می رسد، بلکه بهره وری را نیز افزایش می دهد و فشار گردن را کاهش می دهد.

همچنین، اگر از یک صندلی پلاستیکی یا چوبی سخت استفاده می‌کنید، به فکر تعویض آن با صندلی ارگونومیک‌تر باشید.

سازمان دهی

سازمان دهی نه تنها گردش کار را افزایش می دهد، بلکه می تواند عالی به نظر برسد.  اگر از افراد لمسی هستید که دوست دارید چیزهایی را چاپ کنید، سیستمی برای خود بسازید که درهم و برهمی را کاهش دهد.  به استفاده از سیستم‌های بایگانی با کد رنگی، کارت‌های وظایف، برگه‌های چک و لیست‌های کار فکر کنید.

چنین سیستم هایی منطقه شما را تمیز و بدون درهم و برهمی نگه می دارند.  با کدگذاری رنگی سیستم خود، می توانید تصمیمات سریعتر و بهتری در مورد محل بایگانی اوراق مهم در زمان دریافت آنها بگیرید.

در پایان روز، آخرین کار در لیست کارهای شما همیشه باید تمیز کردن منطقه خود برای صبح روز بعد باشد.  خود را از شر اشیاء اضافی، خرده‌ها، لکه‌ها، لیوان‌های کثیف و هر چیز دیگری که ناخوشایند یا حواس‌پرتی است خلاص کنید.

در متن بالا روش های زیبایی شناختی برای بهبود فضای اداری را مطالعه کردید. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن