راهنمای انتخاب جزیره آشپزخانه مناسب

راهنمای انتخاب جزیره آشپزخانه مناسب

فهرست مطالب

جزیره آشپزخانه  نوعی کابینت مستقل است که برای چندین کاربرد طراحی شده است. می تواند به عنوان یک فضای ذخیره سازی اضافی، پیشخوان آماده سازی برای وعده های غذایی شما و فضای اضافی برای غذا خوردن عمل کند.  یک جزیره آشپزخانه با کشوها و کابینت ها برای ذخیره سازی اضافی ارائه می شود.  همچنین می تواند وسایل آشپزی شما را در خود جای دهد.

جزایر آشپزخانه نقطه کانونی هر آشپزخانه ای در نظر گرفته می شود.  هم عملکرد و هم سبک را ارائه می دهد.  یک جزیره به شما این امکان را می دهد که فضای خود را در مقایسه با داشتن یک فضای پیشخوان منفرد روی دیوار به حداکثر برسانید.  همچنین می تواند طراحی آشپزخانه شما را کامل کند یا مبلمان موجود شما را تکمیل کند. در ادامه این مقاله راهنمای انتخاب جزیره آشپزخانه مناسب را مطالعه خواهید کرد.

راهنمای انتخاب جزیره آشپزخانه مناسب

وظیفه جزیره چیست؟

بستگی به نحوه استفاده از فضا دارد.  با این حال، یک جزیره آشپزخانه در درجه اول به عنوان یک فضای آماده سازی برای وعده های غذایی عمل می کند.  در این صورت می توانید برای راحتی بیشتر، سینک دوم را اضافه کنید.  همچنین برای وسایل کوچک خود به پریز برق نیاز دارید.

اگر قصد دارید از آن به عنوان منطقه پخت و پز استفاده کنید، مطمئن شوید که سطح جزیره ای مقاوم در برابر حرارت از سنگ، فلز یا کاشی انتخاب کنید.  همچنین به یک هود یا دریچه بالای سر و یک فن اضافی نیاز دارید.  تا زمانی که فضای کافی برای نگهداری وسایل نظافتی خود داشته باشید، یک جزیره می تواند به عنوان منطقه نظافتی نیز عمل کند.

مزایا و معایب جزایر آشپزخانه چیست؟

هنوز مطمئن نیستید که آیا به یک جزیره آشپزخانه نیاز دارید؟  در اینجا برخی از مزایا و معایب وجود دارد که به شما در تصمیم گیری کمک می کند.

 مزایا

یک نقطه کانونی ایجاد می کند

یک جزیره به عنوان برجسته ترین طراحی آشپزخانه عمل می کند.  اگر می خواهید جلوه ای قوی ایجاد کنید، یک رنگ قابل توجه برای پایه انتخاب کنید یا یک کانتر منحصر به فرد را انتخاب کنید.  رنگ یا لهجه پر جنب و جوش می تواند فضای آشپزخانه شما را چشمگیرتر کند.

 فضای ذخیره سازی اضافی ایجاد می کند

یک جزیره آشپزخانه فضای اضافی را برای شما فراهم می کند تا لوازم ضروری آشپزخانه خود را ذخیره کنید.  کشوها و کابینت های اضافی به شما این امکان را می دهد که فضای اضافی را در آشپزخانه خود آزاد کنید.  از این رو، می توانید آن فضا را به قفسه های باز تبدیل کنید یا یک پنجره اضافی بسازید تا نور بیشتری وارد شود.

 فضای کانتر اضافی را ارائه می دهد

یکی از مزیت های اصلی جزیره آشپزخانه داشتن فضای اضافی روی میز است.  می توانید از این فضای اضافی برای تهیه غذا یا پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید.  راه دیگر برای به حداکثر رساندن فضای اضافی میز، استفاده از آن برای کار یا تکالیف است.

 گزینه های صندلی اضافی

یک جزیره آشپزخانه نیز گزینه های اضافی برای نشستن فراهم می کند.  شما می توانید در اینجا به صورت غیررسمی شام بخورید یا زمانی که مهمان در خانه خود دارید از آن به عنوان فضای غذاخوری اضافی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:
نکات مهم در تمیز کردن کابینت آشپزخانه

 ارزش فروش مجدد را اضافه می کند

اگر به مزایای طولانی مدت جزیره آشپزخانه نگاه می کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید این جزیره می تواند ارزش فروش مجدد خانه شما را بهبود بخشد.  اگر قصد فروش خانه خود را دارید، می توانید قیمت مناسب تری برای خانه خود داشته باشید و از جزیره آشپزخانه خود به عنوان یکی از نقاط فروش استفاده کنید.

راهنمای انتخاب جزیره آشپزخانه مناسب

معایب

بودجه شما را می شکند

ساختن یک جزیره برای طراحی آشپزخانه شما مزایای زیادی را به همراه دارد، اما سوال اینجاست که آیا می توانید آن را بپردازید.  یک جزیره آشپزخانه گران است زیرا باید به تنهایی کار کند.  معمولاً به برق برای پریزها و در برخی موارد اگر سینک می خواهید به لوله کشی نیاز دارد.

جریان اتاق را مختل می کند

در برخی موارد، بسته به چیدمان شما، ممکن است جزیره لازم نباشد.  اگر فضای آشپزخانه محدودی دارید، اضافه کردن جزیره آشپزخانه ممکن است عملی نباشد زیرا مانع رفت و آمد می شود.  به جای اینکه کارها را برایتان آسان تر کنند، ممکن است حرکت در آشپزخانه برایتان سخت شود.

جابجایی وسایلتان مشکل است

طراحی آشپزخانه کوچک نگهداری همه لوازم آشپزخانه، ابزار، غذا و سایر لوازم ضروری آشپزخانه را دشوار می کند.  بنابراین، اضافه کردن یک جزیره می تواند جابجایی لوازم شما را چالش برانگیزتر کند.

راهنمای انتخاب جزیره آشپزخانه مناسب

 یک جزیره آشپزخانه چقدر باید بزرگ باشد؟

اندازه یک جزیره به چیدمان و فضای آشپزخانه شما بستگی دارد.  فضای آشپزخانه حداقل 10×12 فوت است. بنابراین، اندازه استاندارد جزیره معمولاً حدود 4×2 فوت است. این اندازه فضای کافی برای حرکت در اطراف را به شما می دهد.

برای ساخت جزیره آشپزخانه خود از چه متریالی استفاده کنم؟

سبک ها، رنگ ها و مواد مختلفی وجود دارد که می توانید برای ساخت جزیره آشپزخانه از آنها استفاده کنید.  این به ظاهر کلی شما بستگی دارد که می خواهید به آن برسید یا اینکه چگونه قصد استفاده از جزیره خود را دارید.  اگر می خواهید به دنبال یک ظاهر کلاسیک و سنتی باشید، به دنبال جزیره آشپزخانه چوبی باشید.  از سوی دیگر، اگر احساس لوکسی را ترجیح می دهید، یک جزیره با رویه مرمری انتخاب مناسب تری است.

 در جزیره آشپزخانه خود به چه وسایلی نیاز دارید؟

جزیره آشپزخانه شما می تواند وسایل کوچک را در خود جای دهد.  اگر از آن عمدتاً به عنوان قسمت آماده سازی غذا استفاده می کنید، برای راحتی و دسترسی آسان باید میکسر، مخلوط کن و غذاساز خود را در زیر فضای پیشخوان نگهداری کنید.

راهنمای انتخاب جزیره آشپزخانه مناسب

چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟

یک جزیره فضای زیادی را در زیر پیشخوان ارائه می دهد.  فضای کافی برای نگهداری وسایل کوچک همراه با وسایل آشپزخانه شما دارد.  حتی می توانید سینک یا فر را به طرح اضافه کنید.  اگر قصد دارید از اجاق گاز استفاده کنید، به فضایی در زیر دستگاه نیاز دارد که می تواند فضای ذخیره سازی اضافی را اشغال کند.

در متن بالا راهنمای کلی برای انتخاب جزیره مناسب آشپزخانه را مطالعه کردید.  آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن