جزیره آشپزخانه چیست؟

جزیره آشپزخانه

فهرست مطالب

جزایر آشپزخانه به نمادی واقعی از آشپزخانه مدرن تبدیل شده اند. این ایده جذاب از قرن 21 مورد توجه بسیاری از مشتریان و خانه های مدرن قرار گرفته است.

با این حال، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که جزیره آشپزخانه دقیقاً برای چه مواردی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و چگونه می تواند در خانه شما مفید باشد؟

 جزیره آشپزخانه چیست؟

جزیره اشپزخانه  یک کابینت مستقل است که می تواند با طراحی آشپزخانه موجود شما مطابقت داشته باشد یا از پیروی کند.  یک جزیره آشپزخانه می تواند صندلی چهارپایه در اطراف خود داشته باشد، شامل کشوها یا کابینت های جداگانه باشد و یا می تواند برای قرار دادن لوازم آشپزی شما استفاده شود.

کابینت نئوکلاسیک

 جزایر آشپزخانه چگونه تکامل یافت؟

جزایر آشپزخانه در ابتدا پیدایش به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی خانوادگی در قالب میزهای چوبی روستیک استفاده می شدند.  این جزایر اولیه به آشپزها فضای اضافی لازم برای تهیه غذا می دادند و همچنین به مکانی آرام و غیررسمی تبدیل شدند.

جزایر آشپزخانه امروزی تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی کلی آشپزخانه شده اند. آنها می توانند با استفاده از مواد مشابه کابینت ها ایجاد شوند یا می توانند روند “ظاهری ناهماهنگ” را دنبال کنند.

 چرا به جزیره آشپزخانه نیاز دارم؟

بیایید در زیر به سه دلیل اجباری بودن جزیره آشپزخانه نگاهی بیندازیم.

  •  جزایر آشپزخانه از هر طرف قابل دسترسی هستند ، فضای شما را به حداکثر می رسانند و از نظر استفاده و عملکرد بهتر از میزهای سنتی هستند .

آنها به عنوان کانون اصلی آشپزخانه شما تبدیل می شوند، زیرا می توانند ظاهر و احساس مبلمان را داشته باشند.  به عنوان مثال با افزودن صندلی هایی مانند چهارپایه یک مکان نشیمن سفارشی برای شما، مهمانان و خانواده تاتن ایجاد می کنند.

  •  داشتن جزیره آشپزخانه به شما و خانواده تان کمک می کند تا از زندگی مدرن در فضاهای بازتر لذت ببرید.
  •  جزیره آشپزخانه به زیبایی عملکرد و سبک را ترکیب می کند.

 برخی از عملکردهای اصلی جزایر آشپزخانه

 منطقه آماده سازی غذا

استفاده از جزیره آشپزخانه به عنوان یک منطقه آماده سازی غذا نیاز به کمی تفکر بیشتر در برنامه ریزی و طراحی دارد. بنابراین بیایید در زیر برخی از مهمترین زمینه هایی را که باید در نظر بگیریم نگاه کنیم.

  •  دسترسی آسان به سطل زباله
  •  برای هر وسیله کوچک آشپزخانه باید پریزهایی وجود داشته باشد
  •  یک افزودنی مفید هنگام استفاده از جزیره آشپزخانه به عنوان منطقه آماده سازی غذا، افزودن سینک ظرفشویی است.
  •  یخچال و اجاق گاز باید نزدیک یکدیگر باشند.

 منطقه آشپزی

اگر به دنبال استفاده از جزیره آشپزخانه به عنوان منطقه آشپزی هستید، نکتات زیر را در نظر بگیرید.

همانطور که از تابه های داغ استفاده می کنید، مهم است که یک میز کار مقاوم در برابر حرارت،  از جنس کاشی ، فلز یا سنگ داشته باشید.

ضروری است که یک مکان نشیمن را در نظر بگیرید که مطمئن شوید خانواده و مهمانان شما در طیف وسیعی از آشپزی نیستند.

اگر قصد دارید از ناحیه ای از جزیره آشپزخانه خود برای آماده سازی غذا استفاده کنید، یک پنکه سقفی یا هود تهویه بالای سقف، نکته مهمی است.

مطلب پیشنهادی:
نکات مهم برای خرید میز مدیریت

 ذخیره سازی زیر فر یا سینک ظرفشویی

فضای ذخیره سازی بسیار کمی در جزایر  برای قرار گیری وسایلی مانند سینک ظرفشویی یا اجاق گاز وجود دارد.

انتهای جزیره آشپزخانه برای نگهداری وسایل زیبا و کتابهای آشپزی مناسب است.

حتی ممکن است یک کابینت کم عمق در انتهای واحد خود اضافه کنید، بنابراین با یکی از طراحان متخصص آشپزخانه در مورد هر گونه ایده یا نیاز صحبت کنید.

در متن بالا جزیره آشپزخانه را معرفی کرده و کاربرد ها و ویژگی های آنها را بیان کردیم. آرکا کابین با تیم مجرب و حرفه ای آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی و اجرا انوع جزیره آشپزخانه و کابینت آشپزخانه می باشد.

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن