بهترین متریال برای کابینت آشپزخانه

بهترین متریال برای کابینت آشپزخانه

فهرست مطالب

از آنجایی که دکوراسیون داخلی معاصر به موارد دلخواه ما تبدیل می شود، آشپزخانه ها به سبک مدولار تغییر یافته اند. آشپزخانه های مدولار براق و جمع و جور هستند و به گونه ای طراحی شده اند که عملکرد بالایی داشته باشند. این طراحی آشپزخانه بر اساس مواد انتخابی شما طیف گسترده ای از پرداخت ها را ارائه می دهد. حالا بیایید نگاهی به بهترین مواد برای کابینت آشپزخانه بیندازیم.

بهترین مواد برای کابینت آشپزخانه چیست؟

آشپزخانه های مدولار در درجه اول به دلیل عملکردشان جایگزین آشپزخانه های سنتی می شوند.

چوب

پوشش چوبی یک سبک غالب در دکوراسیون داخلی است. اگرچه یک انتخاب گران قیمت است، اما اگر به خوبی نگهداری شود، یک ماده بسیار بادوام است. اگرچه این یک انتخاب غیر متعارف برای آشپزخانه های مدولار است، امروزه طرح های چوبی زیادی برای کابینت ها موجود است. حتی می توانید انتخاب کنید که فقط قسمت بیرونی کابینت ها را با چوب نگه دارید و بقیه را می توان با مواد دیگر اصلاح کرد. از آنجایی که اتصالات داخل آن قرار می گیرد، حس چوب کامل را از بین نمی برد و گزینه ای مناسب برای کاهش هزینه ها خواهد بود.

از آنجایی که چوب یک ماده طبیعی است، بیشتر مستعد حملات موریانه و هجوم قارچ است. از این رو پوشش های مناسب حفاظت از حمله موریانه باید به صورت دوره ای برای نگهداری کابینت های چوبی انجام شود.

بهترین مواد برای کابینت آشپزخانه

تخته سه لا

تخته سه لا یک ماده مصنوعی است که به عنوان چوب مهندسی نیز شناخته می شود. این ورقه های روکشی توسط رزین به هم چسبیده است. این ماده به دلیل استحکام آن یک انتخاب بسیار رایج برای کابینت آشپزخانه است.

از آنجایی که آشپزخانه مکانی است که اغلب در آن گرما، بخار و آتش وجود دارد، بهتر است تخته چندلای مقاوم در برابر آب جوش و تخته چندلای مقاوم در برابر رطوبت را انتخاب کنید. چراکه برای فضایی مانند آشپزخانه ایمن تر و بادوام تر هستند.

بهترین مواد برای کابینت آشپزخانه

پی وی سی

پی وی سی ماده ای است که تطبیق پذیری را بدون افت مقداری ارائه می دهد. آنها در مجموعه ای از رنگ ها موجود بوده و  مقرون به صرفه هستند به راحتی نگهداری می شود و در طرح مورد نظر ثابت می شوند. ورق های پی وی سی به طور کلی دو نوع هستند: برد توخالی و فوم. فوم پی وی سی یک انتخاب محبوب برای کابینت آشپزخانه نسبت به تخته های توخالی است زیرا استحکام بالاتر آن می تواند وزن بیشتری را تحمل کند و پشتیبانی بهتری را ارائه دهد.

با این حال، PVC یک ماده انتخابی برای کوتاه مدت است زیرا برای مدت طولانی دوام ندارد.

بهترین مواد برای کابینت آشپزخانه

فولاد ضد زنگ

استیل ضد زنگ به راحتی تمیز می شود. ماهیت ضد قارچ و ضد میکروبی دارد. همچنین در برابر آب مقاوم است و زنگ نمی زند و به ماندگاری آن می افزاید.

تخته خرده چوب یا نئوپان

تخته خرده چوب انتخابی از مواد است که به بهترین وجه برای آشپزخانه ای مناسب است که فقط پخت و پز سبک انجام می دهد. یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها است. تخته خرده چوب از خاک اره و ضایعات چوب تشکیل شده است. اگر به دنبال انتخاب های آگاهانه از نظر محیط زیست هستید، تخته خرده چوب انتخابی سازگار با محیط زیست است زیرا محل دفن زباله را کاهش می دهد. همچنین در رنگ های متنوعی عرضه می شود. از آنجایی که خود ماده سنگین است، نمی تواند وزن بیشتری را تحمل کند. این ویژگی آن را برای فضای معمولی آشپزخانه نامناسب می کند.

مطلب پیشنهادی:
نکات کاربردی برای طراحی دکوراسیون اداری

تخته فیبر با چگالی متوسط

تخته فیبر با چگالی متوسط ​​یک چوب مهندسی شده است. از ترکیب خرده چوبهای کوچک فشرده شده با رزین تشکیل می شود. از آنجایی که سنتز شده است، مقاومت بهتری در برابر حمله موریانه و آلودگی قارچی دارد. افزودن تخته چندلای مقاوم در برابر آب جوش به همراه ام دی اف دوام آن را افزایش می دهد.

بهترین پوشش موجود برای کابینت آشپزخانه چیست؟

اکنون که مواد مختلف موجود در بازار برای کابینت آشپزخانه را بررسی کرده‌ایم، باید از مجموعه‌ای از تکمیل‌ها نیز آگاه باشیم تا جزئیات نهایی را برای آشپزخانه‌های مدولار اضافه کنیم.

آکرولیک

هایگلاس دارای روکش براقی است که به آشپزخانه شما رنگ لوکس بیشتری می بخشد. روکش براق همچنین به این معنی است که شما نیاز به تمیز کردن منظم دارید زیرا کثیفی، گرد و غبار از جمله اثر انگشت به وضوح دیده می شود.

لمینیت

لمینت بادوام ترین و مناسب ترین متریال برای کابینت آشپزخانه شما است. خواص آن مانند مقاومت در برابر آب و مقاومت در برابر حرارت، آن را به بهترین رنگ برای آشپزخانه تبدیل کرده است. همچنین انتخابی مقرون به صرفه در میان سایرین است.

هایگلاس

این روزها کابینت های گلاس  یک طرح محبوب است. با حال و هوای معاصر خانه به خوبی هماهنگ می شود. همچنین پوششی است که تمیز کردن و نگهداری آن آسان است. روکش هایگلاس معمولاً در دو نوع ساده و مات ارائه می شود. مزیت آن این است که دید بهتری از آنچه در هر کابینت در خود دارد به شما می دهد. این کار تجربه آشپزی شما را آسان تر می کند.

پلی اورتان

پلی یورتان به عنوان PU نیز شناخته می شود، یک انتخاب بسیار قابل تنظیم برای پایان آشپزخانه شما است. می تواند به انتخاب شما یک روکش مات یا براق به شما بدهد. روکش صافی دارد و گزینه ای کاملا مقرون به صرفه است.

ممبران

در کابینت ممبران با بودجه ای بسیار مناسب، طرحی سخت و بسیار بادوام خواهید داشت. همچنین می توان سطح را با پارچه های مرطوب تمیز کرد.

نتیجه:

آشپزخانه های مدولار گزینه ای بسیار قابل تنظیم هستند. از تناسب تا پایان، می توانید مواد و طرح هایی را انتخاب کنید که برای نیازهای شما مناسب هستند. آشپزخانه های مدولار در کنار کارایی بالا، بادوام و با نگهداری آسان نیز هستند. مهم است که مواد مناسب را انتخاب کنید زیرا از کل ساختار پشتیبانی می کند و پوشش سطح را از گرما و رطوبت محافظت می کند.

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن