بایدها و نبایدهای پالت رنگی آشپزخانه

بایدها و نبایدهای پالت رنگی آشپزخانه

فهرست مطالب

انتخاب رنگ برای آشپزخانه شما یک تصمیم بزرگ است که می تواند تاثیرات ماندگاری بر احساس شما در گذراندن وقت در این فضا داشته باشد.  هنگام انتخاب رنگ ها، مهم است که در نظر بگیرید که آیا بعد از مدتی خسته کننده می شوند یا خیر.  اگر چنین است، می تواند منجر به یک تجربه ناخوشایند شود و لذت بردن از آشپزی و غذا خوردن در آشپزخانه را دشوارتر کند.

برای جلوگیری از تصمیم‌گیری‌هایی که باعث پشیمانی می‌شوند، ًهنگام انتخاب  رنگ برای آشپزخانه‌تان، این بایدها و نبایدها را دنبال کنید.  این نکات به شما کمک می کند تا مطمئن شوید آنچه را که هر روز می بینید دوست دارید.

بایدها و نبایدهای پالت رنگی آشپزخانه

بایدهای پالت رنگی آشپزخانه

 از مشاوره تخصصی استفاده کنید

وقتی نوبت به انتخاب طرح رنگ آشپزخانه می رسد، ممکن است گیج کننده باشد.  بنابراین، از دانش و تجربه ای که متخصصان رنگ و طراحان دارند استفاده کنید.  آن‌ها می‌دانند که رنگ‌ها چگونه با هم کار می‌کنند و می‌توانند بر اساس سبک زندگی، ترجیحات و سلیقه شما توصیه‌هایی ارائه کنند.

برخی از مشاوران رنگ نیز به شما در انتخاب رنگ کمک می کنند، در حالی که برخی دیگر به عنوان طراح داخلی یا معمار که مشاوره رنگ را به عنوان بخشی از خدمات خود ارائه می دهند، کار می کنند.

 نورپردازی را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب طرح های رنگی آشپزخانه، نورپردازی کلیدی است.  هر چه نور طبیعی در آشپزخانه شما بیشتر باشد، رنگ ها واقعی تر به نظر می رسند.  اگر آشپزخانه شما کوچک و تاریک است، یک طرح رنگ آشپزخانه را در نظر بگیرید تا منطقه بزرگتر و جذاب تر به نظر برسد.

می توانید دیوارهای خود را با رنگ تیره رنگ آمیزی کنید، اما به شرطی که میز و کابینت شما تیره نباشد.  در کنار نور طبیعی به نور مصنوعی آشپزخانه خود فکر کنید.  بسته به نوری که استفاده می کنید رنگ ها متفاوت به نظر می رسند.  افزودن لامپ های طلایی ملایم می تواند رنگ کافی برای عمق بخشیدن به پالت رنگی آشپزخانه شما باشد.  بنابراین، هر زمان که به رنگ آمیزی آشپزخانه خود فکر می کنید، نورپردازی مناسب برای آشپزخانه خود را نیز انتخاب کنید.

از رنگ تخته سیاه روی در یا دیوار آشپزخانه استفاده کنید

یک تخته سیاه افزودنی فوق‌العاده برای هر آشپزخانه‌ای ایجاد می‌کند، چه برای پیگیری فهرست مواد غذایی شما یا یادداشت کردن دستور العمل‌هایی که به ذهنشان می‌رسد.

شما می توانید طیف گسترده ای از رنگ های تخته سیاه را از اکثر تامین کنندگان رنگ پیدا کنید.  این برای بچه‌ها عالی است که بدون آسیب رساندن به دیوارها خط خطی کنند و برای بزرگسالان که فهرست‌ها و نقل قول‌ها بنویسند یا در حین اضافه کردن رنگ، تصاویر را بکشند.  و اگر علاقه به رنگ تخته سیاه ندارید، یک تخته سیاه قاب شده با رنگ مورد علاقه شما نیز می تواند کارساز باشد.

پالت رنگ سرد در مقابل گرم را در نظر بگیرید

اکثر کودکان در کلاس هنر با رنگ های گرم و رنگ های سرد آشنا می شوند.  رنگ های گرم که دو نیمه از چرخه رنگ را تشکیل می دهند، قرمز، نارنجی و زرد هستند، در حالی که رنگ های سرد شامل سبز، آبی و بنفش هستند.  این گروه های رنگی تمایل به برانگیختن احساسات مختلف دارند.

مطلب پیشنهادی:
تفاوت بین کمد لباس و کمد دیواری

بنابراین تصمیم گیری در مورد احساساتی که در آشپزخانه خود می خواهید می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد استفاده از این پالت های رنگی کمک کند.  رنگ‌های گرم، به‌ویژه در رنگ‌های زرد و نارنجی، احساسات گرم و دنج را در اتاق القا می‌کنند.  اگر روی قرمزها تمرکز کنید، این رنگ‌ها می‌توانند پررنگ، دراماتیک یا پویا باشند.

از سوی دیگر، رنگ های سرد اغلب با آرامش و احساسات طراوت بخش، به خصوص با رنگ های آبی و سبز همراه هستند.

 مراقب ته رنگ های خود باشید

درک نحوه رنگ آمیزی ته رنگ به شما کمک می کند تا رنگ هایی را به دست آورید که برای آشپزخانه شما مناسب هستند.  همه رنگ‌ها، حتی رنگ‌های خنثی، ته رنگی دارند که خاکستری، سبز و حتی صورتی را به یک فضای خنثی اضافه می‌کند.  یادگیری در مورد ته رنگ های مختلف می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه رنگ هایی در طرح رنگ آشپزخانه شما با هم ترکیب می شوند.

با دقت نگاه کنید که در آشپزخانه چه چیزی وجود دارد

شما باید به آنچه در آشپزخانه شما وجود دارد نگاهی دقیق بیندازید.  این می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام رنگ ها با هم ترکیب می شوند و کدام یک با هم تضاد دارند.  در مقایسه با سایر اتاق‌های خانه، آشپزخانه‌ها موارد بیشتری دارند که باید هنگام انتخاب طرح رنگ در نظر بگیرید.

کانترها یا جزیره آشپزخانه، کابینت آشپزخانه و وسایل شما رنگ ها را به آشپزخانه می آورند.  این موارد ممکن است با هر رنگی که انتخاب می کنید تضاد داشته باشند.  تصمیم بگیرید که آیا بخشی از برنامه های بازسازی آشپزخانه شما شامل رنگ آمیزی مجدد کابینت ها است یا قرار دادن یک میز جدید.

اگر این بخشی از برنامه شما نیست، باید روی رنگ های موجود کار کنید.  کف آشپزخانه نیز به فضا رنگ می بخشد که اگر کفپوش جدید در برنامه شما نباشد، باید با آن کار کنید.

نباید های انتخاب پالت رنگی آشپزخانه

بایدها و نبایدهای پالت رنگی آشپزخانه

 در استفاده از رنگ های خاکستری دیوار در آشپزخانه خود تردید نکنید

خاکستری یک رنگ کاملاً خنثی است، به طوری که تقریباً با هر رنگ دیگری در آشپزخانه شما هماهنگ می شود.  همچنین یک پس‌زمینه عالی برای آثار هنری، وسایل روشنایی و قفسه‌هایی است که ممکن است بالای کابینت‌ها یا پیش‌خوان‌ها آویزان کنید.  این ویژگی ها خاکستری را به یکی از بهترین رنگ ها برای آشپزخانه تبدیل می کند.

 با رنگ زیاده روی نکنید

این کار آسانی است که همه دیوارهای آشپزخانه را به رنگ دیگری رنگ آمیزی کنید، اما این می تواند بسیار زیاد باشد.  ترکیب رنگ ها به خوبی سخت تر از آن چیزی است که فکر می کنید.  به جای اینکه از چندین رنگ روشن وحشی استفاده کنید، به یکی دو رنگ که دوست دارید بچسبید و سعی کنید آنها را با سایه های خنثی ترکیب کنید.

اضافه کردن رنگ های زیاد نیز ممکن است فضا را درهم و برهم و بی نظم جلوه دهد.  یک قانون اساسی استفاده از سه رنگ است.  اینها شامل رنگ اصلی، رنگ خنثی و رنگ ثانویه است.

مطلب پیشنهادی:
همه چیز درباره کمد دیواری ملامینه

 ارتباط مناطق را فراموش نکنید

اتاق های مجاور را در طرح رنگ آشپزخانه خود فراموش نکنید.  یک دیوار برجسته می تواند رنگ بیشتری را به یک سالن غذاخوری باز یا یک منطقه نشیمن بدهد.  با تقسیم چند رنگ اتاق در فضاهای اطراف، می توانید طرح رنگ را به هم متصل کنید.  همچنین بقیه خانه خود را در نظر بگیرید.

اگر می‌خواهید طراحی آشپزخانه مدرن داشته باشید، اما ملک شما قدیمی‌تر است، برای حفظ ثبات، چند ویژگی کلیدی را اضافه کنید.  و برای جلوگیری از ناهماهنگی در خانه، طرح های رنگی اتاق را مشابه نگه دارید.  در این مورد، افزودن یک دیوار ویژه در آشپزخانه یک رویکرد عالی برای آزمایش رنگ است.

زیر رنگ ها را نادیده نگیرید

رنگ‌ها معمولاً با ترکیب دو تن رنگ مجزا ساخته می‌شوند، بنابراین وقتی به یک رنگ نگاه می‌کنید، در واقع دو رنگ مختلف را با هم نگاه می‌کنید.  یکی رنگ اصلی یا تون توده ای است و دیگری رنگی است که به آن تن خاص می رسد.

از آنجایی که آشپزخانه شما دارای عناصر سرد زیادی است، انتخاب یک ته رنگ گرم، حتی اگر رنگ کلی آن سرد باشد، عجیب به نظر می رسد.

در متن بالا باید ها و نبایدهای پالت رنگی آشپزخانه را بررسی کردیم . لازم است توجه کند که رنگ‌های سفید یا روشن نور را منعکس می‌کنند و فضاها را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهند.  در مقابل، رنگ‌های تیره‌تر نور را جذب می‌کنند و فضای اتاق را کوچک‌تر و دنج‌تر می‌کنند. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن