ایده های جذاب کابینت کنج برای بهینه سازی فضای آشپزخانه

ایده های جذاب کابینت کنج برای بهینه سازی فضای آشپزخانه

فهرست مطالب

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه کابینت ها اعم از کابینت های گلاس، کابینت نئو کلاسیک  و … مهمترین المان هستند. در اکثر آشپزخانه ها کابینت های کنج یا گوشه ای مشاهده می کنید که با بهره گیری از ایده های کاربردی و خلاقانه می توانند به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه این مقاله ایده های کابینت کنج برای بهینه سازی فضای آشپزخانه را مطالعه خواهید کرد.

ایده های کاربردی کابینت گوشه ای یا کنج

 کابینت گوشه ای آشپزخانه از کف تا سقف

روز به روز صاحبان خانه های بیشتری به جذابیت کابینت های کف تا سقف پی می برند و حتی یک دیوار کامل را برای تطبیق با این طرح اختصاص می دهند.  این نوع کابینت فضای ذخیره‌سازی زیادی را فراهم می‌کند.

با این حال، اگر فضای کافی ندارید، یک واحد دیواری از کف تا سقف را می توان برش داد و به یک کابینت بالا و پایین تقسیم کرد.  این به ایجاد فضای پیشخوان بیشتر کمک می کند.

برای چیدمان هایی که دارای زاویه عمود و پنجره هستند، به یاد داشته باشید که باید فضایی را در کنار پنجره بگذارید تا نور وارد شود. برای طراحی کابینت از کف تا سقف بسیار مهم است که همچنان نور طبیعی را در اختیار داشته و در عین حال فضای ذخیره سازی کافی را فراهم کنید .

ایده های جذاب کابینت کنج برای بهینه سازی فضای آشپزخانه

استفاده از گوشه کور کابینت

یک کابینت با گوشه کور بین دو بخش از کابینت های پایه قرار دارد.  با این طرح بخشی از محتویات داخل کابینت توسط سایر کابینت ها پنهان می شود.  همانطور که می بینید، اصطلاح کور به این واقعیت اشاره دارد که شما نمی توانید آنچه را که در داخل قسمت پوشیده شده است ببینید.  نکته منفی این است که استفاده از چنین فضاهایی برای بسیاری از مالکان چالش برانگیز است.  می‌توانید با نصب قفسه‌ها  مناطق پنهان را به حداکثر برسانید.

گوشه های کور با قفسه های چوبی یا سیمی ساخته می شوند.  هنگامی که درب کابینت یا یک اهرم را باز می کنید، سیستم قفسه بندی را فعال می کند.  قفسه های مخفی پس از باز شدن، به شما اجازه می دهد تا به تمام محتویات داخل آن دسترسی پیدا کنید.

ایده های جذاب کابینت کنج برای بهینه سازی فضای آشپزخانه

  کابینت کنج کشویی

بسیاری از صاحبان خانه و طراحان داخلی از کابینت های کنج کشویی به عنوان بخشی از مفهوم آشپزخانه خود استفاده می کنند.  این کابینت یک راه کارآمد برای به حداکثر رساندن فضای گوشه است.  آنها راحت تر از قفسه های سنتی هستند زیرا می توان آنها را به راحتی بیرون کشید.

این امر باعث می شود تا در مقایسه با کابینت های سنتی که دارای مناطق عمیق و صعب العبور هستند، استفاده از آن کاربردی و آسان تر باشد.

جدای از راحتی و کاربردی بودن، کابینت های کنج کشویی برای به حداکثر رساندن فضای در دسترس هستند.  این کابینت در طرح ها و عملکردهای مختلف ارائه می شود.

ایده های جذاب کابینت کنج برای بهینه سازی فضای آشپزخانه

  قفسه بندی باز مقرون به صرفه و راحت

در سال های اخیر، ما شاهد افزایش مفاهیم فضای باز بوده ایم.  این شامل طرح های آشپزخانه باز و سیستم های قفسه بندی باز است.  عمدتاً به دلیل جذابیت بصری آن در بسیاری از خانواده ها به یک روند تبدیل شده است.

مطلب پیشنهادی:
هر چند وقت یکبار تمیز کردن عمیق آشپزخانه ضروری است؟

بسیاری از صاحبان خانه ها کابینت های بالایی خود را با این مفهوم تعویض می کنند تا آشپزخانه شان شیک تر و جادارتر به نظر برسد.  قفسه‌های باز حالتی سبک‌تر ایجاد می‌کنند و هر فضایی را بدون به خطر انداختن فضای ذخیره‌سازی بازتر می‌کنند.  این یک راه عالی برای نگهداری وسایل ضروری آشپزخانه مانند بشقاب، کاسه، لیوان و ظروف آشپزی است.

یکی از مزیت های بارز استفاده از این نوع ذخیره سازی این است که وسایل را به راحتی در دسترس قرار می دهد.  همچنین می توانید از آن برای به نمایش گذاشتن مجموعه عتیقه ظروف آشپزخانه سرامیکی خود استفاده کنید.  همچنین به عنوان یک بوم خالی عمل می کند تا به شما کمک کند جنبه خلاقانه خود را نشان دهید.  می‌توانید با افزودن گلدان‌ها، گیاهان و لوازم رنگارنگ، آیتم‌های مختلفی را به نمایش بگذارید.

ایده های جذاب کابینت کنج برای بهینه سازی فضای آشپزخانه

کشوهای و قفسات باز شده به سمت خارج

یکی از گزینه‌های کارآمد کردن کابینت‌های انباری، نصب کشوها و قفسه‌ها است.این فضای ذخیره سازی، نگهداری ظروف، چاشنی ها و لوازم نظافتی را برای شما آسان و راحت می کند.  همچنین به شما امکان می دهد فضای خود را به حداکثر برسانید و بنابراین برای صاحبان خانه هایی با فضای محدود ضروری است.  بیرون کش ها ظرفیت ذخیره سازی شما را افزایش می دهند و سازماندهی آشپزخانه شما را بهبود می بخشند.

این امر به ویژه در مورد بطری‌ها و کنسروهایی که اغلب در گوشه‌های مخفی کابینت‌های انبار فراموش می‌شوند، کاربرد دارد.  با استفاده از این سیستم، می توانید اقلام خود را به طور موثرتری ذخیره و تفکیک کنید.  در عین حال دسترسی به اقلام سخت را برای شما آسان می کند.  برخی از بیرون‌کش‌ها دارای خروجی‌های داخلی هستند که می‌توانید دستگاه‌های الکترونیکی کوچک مانند تلفن‌های همراه را بدون ایجاد مزاحمت شارژ کنید.

ایده های جذاب کابینت کنج برای بهینه سازی فضای آشپزخانه

کابینت کنج سفارشی

کابینت های آشپزخانه سفارشی یک گزینه محبوب برای صاحب خانه هایی است که می خواهند طراحی منحصر به فرد داشته باشند.  این نوع راه حل ذخیره سازی به طور خاص برای نیازها و مشخصات شما طراحی شده است.  شما به راحتی می توانید از سازندگان کابینت محلی تهیه کنید تا این کار را برای شما انجام دهند.

نکته مهم در مورد این نوع کابینت این است که شما می توانید تعیین کنید که چقدر بزرگ، بلند، پهن و عمیق باشد. حتی می توانید رنگ و متریال را به دلخواه انتخاب کنید.

ایده های جذاب کابینت کنج برای بهینه سازی فضای آشپزخانه

در متن بالا ایده های کاربردی و خاص طراحی کابینت کنج آشپزخانه را مطالعه کردید.  آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن