چهار سبک طراحی محبوب در دکوراسیون اداری

چهار سبک طراحی منحصر به فرد در دکوراسیون اداری

فهرست مطالب

اگر سبک طراحی دفتر کار شما جذاب نبوده و بر بهره وری کارمندان شما تأثیر می گذارد، سعی کنید به فضای داخلی دفتر خود نگاه کنید.  آیا بهره وری را افزایش می دهد و شما را راحت و آرام می کند یا برعکس؟

وقتی طراحی دفتر کار حس مثبتی به شما نمی دهد، ممکن است نیاز به تغییر آن داشته باشید.  لازم نیست مبلغ زیادی را برای طراحی مجدد دفتر خود خرج کنید.  نکته کلیدی این است که منابع خود را تغییر دهید یا ویژگی های جدید اضافه کنید.

در این مقاله چهار  سبک طراحی محبوب دکوراسیون اداری را بررسی میکنیم.

چهار سبک طراحی منحصر به فرد در دکوراسیون اداری

انواع سبک طراحی دکوراسیون اداری

دفتر پر نور

یک دفتر کار با نور خوب تأثیر مثبتی بر بهره وری و تمرکز کارکنان دارد.  حتی بر ساعت داخلی بدن یا ریتم شبانه روزی بدن تأثیر می گذارد.  نور همچنین هوشیاری، خلق و خو و انرژی فرد را بهبود می بخشد.  همه اینها برای اینکه کارمندان شما بهتر کار کنند ضروری هستند.  بنابراین، سبک اداری شما هر چه باشد، باید نور مناسبی داشته باشید.

چند ترفند برای پرنور تر کردن دفتر کار

 روشنایی مناسب را انتخاب کنید:

هنگام انتخاب وسایل روشنایی، باید وظایف کارمندان خود را در نظر بگیرید.  در حالی که برخی از مناطق دفتر شما ممکن است به روشنایی بیشتری نیاز داشته باشند، برخی ممکن است فقط به مقدار کمی از آن نیاز داشته باشند.  به عنوان مثال، فضاهای کاری با استفاده از لپ تاپ یا دسکتاپ ممکن است به نور کنترل شده بیشتری نیاز داشته باشند.  از این رو، ممکن است لازم باشد مقداری از شدت نوررا پخش یا مسدود کنید.

 دما و رنگ روشنایی مناسب داشته باشید:

این مورد هم بر اساس عملکرد فضای اداری شما خواهد بود.  شما باید پیامدهای سلامتی طیف های نور را بر سلامت خود و کارمندان در نظر بگیرید.  به طور کلی، نورهای سفید و آبی برای تمرکز و کار بهترین هستند.  نورهای نارنجی و سفید برای آرامش مناسب هستند.  بنابراینبرای هوشیار نگه داشتن کارکنان خود در صبح، از چراغ های خنک تر و روشن تر استفاده کنید.  سپس، در طول روز از چراغ های گرم تر استفاده کنید تا کارکنان را آرام نگه دارید.

 صرفه جویی در هزینه از طریق چراغ های LED

در حالی که چراغ های LED گران تر از چراغ های فلورسنت هستند، می توانند به شما در صرفه جویی در دراز مدت کمک کنند.  این به این دلیل است که لامپ های LED کم مصرف هستند، انرژی اضافی مصرف نمی کنند و طول عمر بیشتری نسبت به چراغ های فلورسنت دارند.

 از مزایای نور طبیعی استفاده کنید:

علاوه بر این، می توانید با استفاده از نور طبیعی بیشتر در محل کار خود، کارمندان را از تاری دید، سردرد و خستگی چشم نجات دهید.  بنابراین، شما باید موانع ساختمان مجاور، عرض جغرافیایی، جهت ساختمان و ارتفاع سقف را در نظر بگیرید.  همه اینها به حداکثر رساندن تأثیر نور خورشید کمک می کند.  همچنین می توانید پنجره های خود را بزرگتر کنید تا نور طبیعی بیشتری وارد دفتر شما شود.

چهار سبک طراحی منحصر به فرد در دکوراسیون اداری

طراحی نئوکلاسیک

هنگام طراحی دفترکار نئوکلاسیک، نکته کلیدی ظرافت و زیبایی است.  همچنین می توانید از قطعات الهام گرفته شده سنتی برای ایجاد ظرافت استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:
همه چیز درباره کمد دیواری ملامینه

موارد مهم در ایجاد دکوراسیون نئو کلاسیک اداری

 دکور:

دکورشامل لوازم جانبی و برخی از تزئینات معمولی مانند مجسمه ها و… هستند.  شما همچنین می توانید نقوش گل را به خصوص در طرح های دیوار اضافه کنید.

 مبلمان:

از وسایلی استفاده کنید که متقارن و ساده هستند.  برای ارائه طرح کلی از شکل معمول در مبلمان و میز اداری نئوکلاسیک، آنهایی را انتخاب کنید که ساختارهای فلزی یا چوبی دارند.  شما همچنین می توانید آنهایی را انتخاب کنید که انتهای آنها زینتی است.  اگر یک سالن اداری دارید، می توانید یک صندلی استراحت با سبک کلاسیک نیز اضافه کنید.

 رنگ ها:

اگر الگوهایی برای انتخاب دارید، پالت های کم کنتراست برای طراحی نئوکلاسیک محبوب هستند.  برای ترکیب رنگ خود می توانید از طلایی، نقره ای، قرمز یا مشکی استفاده کنید.  در مورد رنگ کلی، باید ملایمت را ساطع کند.  می‌توانید رنگ‌های خنثی مانند سبز، آبی، زرد، خاکستری، کرم و سفید را انتخاب کنید.

اگرچه طراحی نئوکلاسیک از سال ها پیش شکل گرفته است، اما همچنان به عنوان یک طراحی اداری محبوب باقی مانده است زیرا جذابیت و ظرافت را ایجاد می کند.  بنابراین، اگر می‌خواهید دفتری با کلاس‌تر و دنج‌تر داشته باشید، طراحی نئوکلاسیک را امتحان کنید.

  طراحی مینیمالیستی

یکی دیگر از طراحی های اداری محبوب، طراحی مینیمالیستی است.  این سبک طراحی بسیار آسان بوده و کار کردن با آن ساده است.

 نحوه استفاده از طراحی مینیمال برای دفتر کار

 آن را بدون شلوغی نگه دارید:

به جای قرار دادن بسیاری از چیزهای غیر ضروری در دفتر خود، آن را بدون به هم ریختگی قرار دهید.  از سوی دیگر بسیاری از چیزهای اطراف می تواند حواس کارمندان را منحرف کند، علاوه بر اینکه دفتر شما را به هم ریخته است.  بنابراین، فقط چیزهایی را نگه دارید که برای شما و کارمندانتان شادی می‌آورند.  در صورت نیاز، اسناد یا اشیاء را در یک محل نگهداری نکنید.  یا دیوارهای خود را با تصاویر زیادی که حتی برای دیدن آنها ارزش قائل نیستید پر نکنید.

 از مبلمان کم حجم استفاده کنید:

اگر فضای اداری کوچکی دارید، از پر کردن آن با مبلمان حجیم یا بزرگ خودداری کنید.  در عوض، از مبلمان یا انواع میز اداری که در فضا صرفه جویی می کنند استفاده کنید.  این ایده به شما کمک می کند فضای بیشتری داشته باشید.  به عنوان مثال، از قفسه های مدولار یا میزهای قابل افزایش استفاده کنید.

 دکور را ساده نگه دارید:

مهمترین عنصر مینیمالیسم سادگی است.  بنابراین، فضای اداری شما باید زیبایی ساده ای داشته باشد.  این شامل نورپردازی، صندلی، میز اداری، میز مدیریت و چیدمان دفتر شما است.  از موارد زرق و برق دار اجتناب کنید.  به جای طرح های عجیب و غریب، به سراغ طرح های کلاسیک تر بروید.  همچنین، مطمئن شوید که عناصر اداری شما با طراحی کلی هماهنگی ایجاد می کند تا به یک طراحی مینیمال برسید.

  طراحی مدرن میانه قرن

علاوه بر موارد گفته شده می توانید دفتر خود را با ترکیب طرح های مدرن و اواسط قرن  طراحی کنید.  شما می توانید با استفاده از این طرح احساس راحتی و نمایی لوکس را رقم بزنید.

مطلب پیشنهادی:
نکات مهم در تمیز کردن کابینت آشپزخانه

 فاکتورهای لازم برای دستیابی به یک طراحی مدرن میانه قرن

 هنر انتزاعی:

دوره اواسط قرن برای هنر انتزاعی مشهور است.  بنابراین، تزئین دفتر با هنر انتزاعی کمک می کند تا حال و هوای اواسط قرن را به نمایش بگذارید.  در این راستا، می توانید یک نقاشی مفهومی را انتخاب کنید.

 رنگ‌ها:

رنگ‌هایی را با تناژ قهوه‌ای گرم انتخاب کنید.  سپس دوزهای کوچک قرمز تیره، زرد خردلی و سبزی را اضافه کنید.  شما می توانید یک پالت آفتابی و گرم برای دفتر خود ایجاد کنید.  یک چراغ رومیزی زرد یا یک صندلی اداری نارنجی، حال و هوای جذاب و دلپذیری ایجاد می کند.

 میز چوبی:

این کلید برای دستیابی به ظاهر اداری در اواسط قرن است.

 نتیجه

با تعداد زیادی طرح اداری برای انتخاب، می توانید دفتر خود را جذاب جلوه دهید و بهره وری کارمندان را افزایش دهید.  با توجه به نوع کاری که انجام می دهند، می توانید از بین موارد ذکر شده در بالا، مناسب ترین طرح اداری را انتخاب کنید.  یا حتی می‌توانید یک اتاق را شبیه به دوره اواسط قرن نشان دهید، در حالی که فضاهای دیگر طراحی مینیمالیستی دارند.  به این ترتیب کارکنان می توانند به مناطقی بروند که در آن احساس راحتی بیشتری می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن