نحوه رنگ آمیزی مجدد کابینت آشپزخانه

نحوه رنگ آمیزی مجدد کابینت آشپزخانه

فهرست مطالب

 رنگ آمیزی کابینت ها به مراتب ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای زیباسازی آشپزخانه است.  در حالی که جایگزینی کابینت می تواند به راحتی میلیون ها تومان کار و مواد اضافه کند، رنگ آمیزی مجدد کابینت شما می تواند نتیجه مشابهی داشته باشد.  بهتر از همه، حتی یک نقاش آماتور نیز می‌تواند با انجام چند مرحله ساده و انتخاب رنگ مناسب، به پایانی حرفه‌ای دست یابد.

چه کابینت آشپزخانه شما ظاهری قدیمی به آشپزخانه شما ببخشد یا صرفاً برای بازگشت به شکوه سابق خود به تازگی نیاز داشته باشد، آماده سازی، آستر کاری و رنگ آمیزی با رنگ با کیفیت بالا ایده ای به صرفه است.  هنگامی که اینکار به درستی انجام شود، می توانید دوباره رنگ آمیزی کنید و به کابینت های خود ظاهری جدید و بادوام بدهید که برای سال های زیاد دوام می آورد. در ادامه این مقاله راهنمای نحوه رنگ آمیزی مجدد کابینت آشپزخانه را بررسی خواهیم کرد.

 نکته مهم قبل از شروع رنگ آمیزی مجدد

از آنجایی که کابینت های آشپزخانه دارای مواد مختلفی هستند، عاقلانه است که قبل از شروع کار با کابینت خود آشنا شوید.  مواد متداول شامل چوب و ترموفویل است و روند رنگ آمیزی می تواند کمی بین مواد متفاوت باشد.  اکثر روکش ها قبل از پر کردن به تمیز کردن و خراشیدن ساده نیاز دارند، اما برخی دیگر ممکن است برای بهترین نتیجه نیاز به تمیز کردن داشته باشند.  پرداخت های مبتنی بر روغن همچنین به پرایمر مبتنی بر روغن نیاز دارند تا رنگ لاتکس به طور کامل بچسبد.

 ترموفویل چیست؟

برخلاف نامش، کابینت های ترموفویل فاقد فویل هستند.  در واقع ترموفویل نام پیچیده ای برای یک نوع معمولی کابینت لمینت یا کابینت های گلاس است.  به طور معمول، این کابینت ها دارای یک هسته MDF (تخته فیبر با چگالی متوسط) با ورقه نازکی از وینیل هستند که نمای بیرونی را می پوشاند.

شاید شنیده باشید که کابینت ها به رنگ های خاصی مانند رنگ گچی یا رنگ های روغنی سنگین نیاز دارند، اما اینطور نیست.  با آماده سازی مناسب، یک رنگ لاتکس با کیفیت بالا این کار را انجام می دهد که رنگ آمیزی مجدد کابینت آشپزخانه شما را آسان تر می کند.

 ملاحظات ایمنی

هنگام سمباده زدن و رنگ آمیزی، همیشه باید از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کرد.  محافظت از چشم و ماسک صورت دارای درجه بندی گرد و غبار و بخار یک ضرورت است.  اگر با رنگ‌های مبتنی بر سرب کار می‌کنید، این مسئله مهم‌تر است.

تجهیزات و مواد مورد نیاز

  •  سطل
  •  اسفنج سنباده یا کاغذ سنباده متوسط
  •  وکیوم
  •  پارچه چسبناک
  •  پیچ گوشتی
  • سه پایه نقاش
  •  قلم مو
  •  مینی غلتک رنگ
  •  تفنگ درزبندی
  •  سینی رنگ
  •  لیوان رنگ دستی
  •  کاردک
  •  آب
  •  تری سدیم فسفات
  •  کیسه های پلاستیکی
  •  پرکننده چوب
  •  درزبندی قابل رنگ آمیزی
  •  پرایمر باندینگ
  •  رنگ لاتکس با کیفیت بالا در ساتن یا نیمه براق
  •  نوار نقاش
  •  همزن رنگ

نحوه رنگ آمیزی مجدد کابینت آشپزخانه

 دستورالعمل ها

 تمیز کردن کابینت

تمام سطوح کابینت ها را با استفاده از مخلوط آب و TSP (تری سدیم فسفات) طبق دستورالعمل سازنده کاملاً تمیز کنید.  تمیز کردن کابینت ها یک مرحله مهم برای اطمینان از اتصال مناسب پرایمر با سطح است.  پس از تمیز کردن، با یک پارچه خشک کنید.

مطلب پیشنهادی:
مزایای نصب اجاق گاز در جزیره آشپزخانه

 هشدار

تری سدیم فسفات یا TSP یک ماده پاک کننده قوی است که باید با احتیاط از آن استفاده کرد و استفاده نادرست می تواند منجر به تحریک چشم و پوست شود.  برای جلوگیری از این امر باید از محافظ چشم و پوست و همچنین دستکش های ضد آب استفاده کرد.

 درها، کشوها و سخت افزار را بردارید

تمام درها و کشوها را بردارید و در یک فضای کاری مشخص قرار دهید.  هنگام رنگ آمیزی از سه پایه های نقاش برای بلند کردن درها از فضای کار استفاده کنید.  تمام سخت افزارها را از کابینت ها، درها و کشوها بردارید و در کیسه های پلاستیکی سازماندهی کنید.  اگر کابینت های شما دارای قفسه های قابل جابجایی هستند، عاقلانه است که آنها را نیز جدا کنید.

 سمباده سطح کابینت

با استفاده از کاغذ سنباده متوسط ​​تا شده یا یک اسفنج سنباده، سطح قاب کابینت را خراش دهید.  مقداری که باید خراش دهید بستگی به روکش فعلی کابینت دارد.  به طور کلی، بیشتر چوب های مهر و موم شده و پوشش های رنگ شده فقط برای زبری سطح صاف نیاز به سمباده کشی سبک دارند.  هنگام کار بر روی کابینت های ترموفویل، احتیاط بیشتری را به کار ببرید تا سطح لمینت را سنباده نزنید.  فرآیند خراش را روی درها و جلوی کشوها تکرار کنید.

تمام گرد و غبار را پاک کنید

پس از خراشیده شدن، قطعات جامد را از روی قاب کابینت، درها و کشوها با جاروبرقی پاک کنید، سپس از یک پارچه چسبناک برای پاک کردن گرد و غبار باقی مانده استفاده کنید.

 پرایمر باندینگ

اطراف کابینت ها را با چسب بچسبانید و طبق دستورالعمل سازنده کل سطح کابینت ها را با یک پرایمر باندینگ با کیفیت بالا با کیفیت لکه بری بپوشانید.  برای مناطق کوچک، پرایمر را با استفاده از یک برس رنگ بزنید، اما برای سطوح مسطح بزرگ از یک غلتک کوچک استفاده کنید.

اگر روکش موجود مبتنی بر روغن است یا احتمال می‌دهید که می‌تواند باشد، برای اطمینان از چسبندگی رنگ لاتکس از پرایمر مبتنی بر روغن استفاده کنید. فرآیند آماده سازی را روی درها و جلوی کشوها تکرار کنید، اما از رنگ آمیزی کناره های کشوها خودداری کنید تا هنگام نصب مجدد از جا افتادن نامناسب آن جلوگیری کنید.

 نکته

برای اطمینان از ماندگاری قلم مو برای سال‌های آینده، آن را در فاصله زمانی بین استفاده کاملاً بشویید و خشک کنید.  رنگ های لاتکس فقط به آب و صابون نیاز دارند، در حالی که محصولات روغنی یا پوسته ای ممکن است به تینر رنگ یا آمونیاک نیاز داشته باشند.  هنگام کار با این مواد شیمیایی از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید.

 هر گونه نقص را پر کنید

پس از خشک شدن پرایمر، تمام قسمت های جلوی کابینت را از نظر وجود حفره و نقص بررسی کنید و از پرکننده چوبی مبتنی بر آب برای پر کردن سوراخ ها استفاده کنید.  به سادگی پرکننده را با انگشت خود آغشته کنید یا برای سوراخ‌های بزرگ‌تر به چاقوی بتونه تبدیل کنید.

 نکته

برای پر کردن و صاف کردن ترک‌های سطحی که کابینت‌ها با دیوار برخورد می‌کنند، از درزگیر قابل رنگ استفاده کنید.  این مرحله ظاهری حرفه ای به پروژه تمام شده شما می بخشد.

مطلب پیشنهادی:
استفاده از جزیره آشپزخانه به عنوان میز نهارخوری

 زیر سازی عمیق تر

پس از خشک شدن پرکننده چوب، از کاغذ سنباده متوسط ​​استفاده کنید تا کل سطح آماده شده را به آرامی ساییده و پرکننده اضافی را صاف کنید.  سوراخ های پر شده را به صورت نقطه ای پر کنید و پس از خشک شدن، یک بار دیگر به آرامی خراش دهید.

 رنگ کابینت

بالاخره زمان نقاشی فرا رسیده است.  تمام سطوح را با رنگ لاتکس با کیفیت بالا با روکش ساتن یا نیمه براق بپوشانید.  این امر تعادل بین دوام و درخشندگی ایجاد می کنند و برای این کاربرد عالی هستند.  همانند پرایمر، از یک برس برای پوشاندن نواحی کوچک استفاده کنید و برای نواحی بزرگتر از یک غلتک کوچک استفاده کنید.

هنگام رنگ آمیزی، به دقت مراقب چکه ها و دویدن ها باشید، به خصوص در گوشه ها و جزئیات.  هنگامی که قاب، درها و کشوها پوشش داده شدند، بگذارید خشک شوند و مشخص کنید که آیا به لایه دوم یا حتی سوم نیاز دارید.  رنگ‌های باکیفیت با همان  لایه اول کابینت را پوشش می‌دهند، اما پوشش‌های اضافی دوام قابل توجهی را اضافه می‌کنند.

 درها، کشوها و سخت افزار را دوباره نصب کنید

پس از خشک شدن کامل رنگ، تمام سخت افزارهای در و کشو را مجدداً نصب کنید و درها و کشوها را دوباره روی قاب ها نصب کنید.

در متن بالا مراحل و راهنمای رنگ آمیزی کابینت ها را مطالعه کردید. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن