فضاهای پنهان در آشپزخانه کوچک

فضاهای پنهان در آشپزخانه کوچک

فهرست مطالب

آیا برای طراحی آشپزخانه هوشمند در یک فضای کوچک مشکل دارید؟  باید بگوییم که این مشکلی است که بسیاری از افراد با آشپزخانه کوچک با آن دست و پنجه نرم می کنند. مسلما طراحی آشپزخانه های کوچک دشوار تر بوده و باید از تمامی فضاهای موجود نهایت استفاده را کرد. در این مقاله ما نکات و فضاهایی که ممکن است از دید شما پنهان مانده باشد را بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین طرح را در منزل خود پدید آوردید.

استفاده از فضاهای پنهان در طراحی آشپزخانه کوچک

 فضای نزدیک آشپزخانه را قرض بگیرید

فضای آشپزخانه ای که به شدت به آن نیاز دارید در واقع نباید در آشپزخانه باشد.  شما می توانید از کمد ها و میز های کنسول در قسمت نهارخوری خود استفاده کرده و ظروف پذیرایی خود را در آنها جاسازی کنید.

همچنین توجه داشته باشید که کابینت های بدون قاب در فضاهای کوچک به جای کابینت هایی با قاب توصیه می شود چراکه هر یک سانتی متر می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند.

فضاهای پنهان در آشپزخانه کوچک

استفاده ازفضای ذخیره سازی پایینی

بسیاری از طراحان توصیه می‌کنند که به جای کشوها یا سایر لوازم ذخیره سازی سطح بالا، یک مدل پایه با یک کشوی ذخیره‌سازی پایینی انتخاب کنید. به این ترتیب تخته‌های برش و سایر لوازم آشپزی خود را مرتب نگه می دارید، به علاوه در هزینه‌تان صرفه‌جویی می‌کنید زیرا کشوهای ذخیره‌سازی بالایی کمتر مطلوب در نظر گرفته می‌شوند.

طاقچه خود را پیدا کنید

فضای خالی دیوار ممکن است یک فرصت پنهان برای قفسه بندی طاقچه باشد.  در آشپزخانه نمونه از این فضای برای ذخیره سازی و یک شیر آب قابلمه استفاده کرد.

فضاهای پنهان در آشپزخانه کوچک

 استفاده از ترتیب مناسب در طراحی کابینت ها

غالباً فضای اضافی مورد نیاز شما در آشپزخانه دقیقاً در مقابل شما قرار می گیرد که با ترتیبات نامناسب پنهان شده است.  با آزاد کردن ذهن خود آن را کاربردی تر کنید به عنوان مثال طراح آشپزخانه نمونه با تعویض جای سینک و یخچال، این آشپزخانه را کاربردی‌تر کرده است. او سینک را به فضای بازتری منتقل کرده و فضایی را برای قرارگیری لوازم خانگی و کابینت آشپزخانه در کنار یخچال ایجاد نمونده است.  آشپزخانه به این ترتیب بسیار بازتر است.  روی کابینت ها کمتر به هم ریخته هستند زیرا توستر و مخلوط کن درداخل کابینت قرار می گیرند و سینک اکنون در قسمت جداگانه قرار دارد تا شست و شو ظرف ها راحت تر باشد.

فضاهای پنهان در آشپزخانه کوچک

استفاده از فضای عمودی

در آشپزخانه کوچک با به حداکثر رساندن امکانات  و فضاهای عمودی نمای جذاب و بزرگ تری را رقم بزنید. در این نمونه طراح با نصب کابینت های گلاس قرمز و خاکستری براق، چیدمان این آشپزخانه تقریباً 9×9 را متفاوت کرده است.  او می گوید: پیش از این، شما به درهم و برهمی نگاه می کردید که بسیار ناخوشایند بود، نه اینکه به فضای کم استفاده اشاره کنیم. اکنون، چشم شما به ظروف شیشه ای زیبایی که مالک در کابینت های ویترین خود نزدیک سقف نگه می دارد جلب شده است.

برورمن طراح این آشپزخانه ترکیب رنگ را به عنوان بخش مهمی از تحول عمودی یاد می کند.  اگر کابینت ها همه قرمز بودند، مسلما فضا یکنواخت دیده می شد.  او می‌گوید: «لازم نیست رنگ کابینت‌های پایه‌تان با کابینت‌های بالاییتان یکسان باشد».  در این مورد، کابینت‌های خاکستری در پایین به کابینت‌های قرمز در بالا اجازه می‌دهند تا نمایی متعادل به محیط ببخشند. شما این حس را دارید که سقف بالاتر است زیرا قرمز قدرت زیادی به خود می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:
ایده های دکوراسیون برای افزایش رضایت و بهره وری محیط کار

فضاهای پنهان در آشپزخانه کوچک

یک معامله ایجاد کنید

با زوایا بازی کنید، احتمالات را تصور کنید و تصمیم بگیرید که ذخیره سازی را بر فضای باز ترجیح می دهید یا برعکس.  این احتمال وجود دارد که بتوانید فضایی را که برای ذخیره سازی لوازم نیاز دارید، در یک دید ساده پیدا کنید.

فضاهای پنهان در آشپزخانه کوچک

در متن بالا چند نمونه ساده از فضاها و نکات پنهان در آشپزخانه های کوچک که توسط طراحان داخلی تغییر داده شده بود را بررسی کردیم. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن