راهنمای انتخاب میان کابینت آشپزخانه مات و براق

راهنمای انتخاب میان کابینت آشپزخانه مات و براق

فهرست مطالب

انتخاب بین کابینت آشپزخانه مات یا براق همیشه یک معضل است.  هر دو پوشش گزینه های خوبی هستند که به جذابیت زیبایی آشپزخانه شما و همچنین بسیاری از ملاحظات دیگر کمک می کنند.

صرف نظر از جنس کابینت آشپزخانه، شما می توانید انتخاب کنید که روکش مات یا براق باشد.  انتخاب پرداخت شما باید شامل جذابیت زیبایی، عملکرد و دوام باشد.  همچنین باید در نظر داشته باشید که تمیز کردن آن چقدر آسان یا دشوار است. در این مقاله راهنمای انتخاب میان کابینت آشپزخانه مات و براق را بررسی خواهیم کرد.

کابینت آشپزخانه مات چیست؟

این طرح یک روند محبوب در سال های اخیر بوده است.

کابینت مات مدرن و شیک در نظر گرفته می شوند.  در حالی که معمولاً روی آشپزخانه های مدرن نصب می شوند، برای هر طراحی آشپزخانه ای مناسب هستند.

پرداخت مات به عنوان یک سطح صاف یا یک سطح صاف بدون درخشش یا براق توصیف می شود.  روکش مات برعکس روکش های براق است.  کابینت آشپزخانه مات در آشپزخانه های مدرن رایج است.

راهنمای انتخاب میان کابینت آشپزخانه مات و براق

 مزایای کابینت آشپزخانه مات

  • روکش مات نور را منعکس نمی‌کند، بنابراین لکه‌ها، خراش‌ها و لکه‌ها به اندازه‌ای قابل مشاهده نیستند. کابینت‌های مات آشپزخانه در برابر کثیفی، اثر انگشت و علائم مقاوم‌تر هستند، زیرا نور کمی را منعکس می‌کنند یا تقریباً هیچ نوری را منعکس نمی‌کنند.
  • در نگاه اول هیچ نقصی قابل توجه نیست و اثر انگشت اثری از خود باقی نخواهد گذاشت. اگر نمی خواهید یا زمان زیادی برای تمیز کردن سطوح کابینت آشپزخانه خود ندارید، کابینت های مات ایده آل هستند.
  • نگاه جذاب روکش مات حس نرمی را ایجاد می کند که در لمس صاف است تا ظاهری طبیعی داشته باشد.
  • بافت را اضافه می کند. روکش‌های مات لایه‌بندی و بافت را به دیگر قسمت‌های براق آشپزخانه شما مانند میزهای آشپزخانه اضافه می‌کنند.  کابینت های آشپزخانه مات ظاهری براق دارند که به ظاهر آشپزخانه شما کمک می کند.

 معایب کابینت آشپزخانه مات

 نور را جذب می کند

روکش های مات مانند روکش های براق نور را منعکس نمی کنند.  در عوض، مات نور را جذب می کند.  این بدان معنی است که کابینت آشپزخانه مات شما لکه ها را پنهان می کند.  این پوشش فقط لکه ها را پنهان می کند اما از ظاهر شدن آنها روی سطح جلوگیری نمی کند.  کابینت های مات آشپزخانه کثیفی، گرد و غبار، لکه را پنهان می کنند.

 تمیز کردن سخت است

تمیز کردن کابینت های مات آشپزخانه سخت است زیرا لکه ها را جذب می کنند.  در حالی که تمیز کردن چیزی است که زمان زیادی را صرف آن نمی کنید، سطوح مات نسبت به سطوح براق زمان بیشتری برای تمیز کردن نیاز دارند.  لکه ها، کثیفی، گرد و غبار و لکه روی سطح قابل توجه نیستند.

اگر کابینت های آشپزخانه مات بافت دار دارید، ممکن است نسبت به کابینت های براق، کثیفی بیشتری را روی سطح جذب کرده و در خود نگه دارند، بنابراین تمیز کردن آنها ممکن است دشوار باشد.  روغن ها و گریس ها براق هستند بنابراین در کابینت های مات آشپزخانه نمایان می شوند.

 کسل کننده و تخت

کابینت های مات آشپزخانه، شبیه به یک پروژه ناتمام، کسل کننده به نظر می رسند.

مطلب پیشنهادی:
نکات مهم در طراحی آشپزخانه بزرگ

کوچک نشان دادن فضا

روکش های مات به دلیل جذب نور، باعث می شود که یک ناحیه کوچک و فشرده به نظر برسد.  اگر می‌خواهید کابینت آشپزخانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد، کابینت‌های آشپزخانه مات نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

اگر در آشپزخانه خود نور طبیعی ندارید، کابینت های مات شما باعث تیره تر به نظر رسیدن منطقه می شود.  برای آشپزخانه های کوچکتر، کابینت آشپزخانه مات انتخاب مناسبی نیست.

راهنمای انتخاب میان کابینت آشپزخانه مات و براق

مقایسه روکش براق و مات

اگر به دنبال چیز متفاوتی برای کابینت آشپزخانه خود هستید، روکش مات شیک و انتخاب خوبی است.  امروزه بسیاری از طراحان و صاحبان خانه کابینت های آشپزخانه با روکش مات را انتخاب می کنند.

کابینت های براق آشپزخانه یا کابینت های گلاس از دهه 70 محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، اما صاحبان خانه و طراحان هنوز هم این روکش شیک را ترجیح می دهند.

کابینت های آشپزخانه با روکش مات، نور را منعکس نمی کنند، بنابراین برای آشپزخانه های سبک سنتی ایده آل هستند.  خراش های کوچک و اثر انگشت در سطوح مات نیز کمتر قابل توجه است.

روکش براق نور را منعکس می کند تا آشپزخانه شما بزرگتر به نظر برسد.

اگر به دنبال رنگ های تیره هستید، کابینت های مات ترجیح داده می شوند زیرا سطوح  را صاف نشان می دهد.  همچنین به کابینت شما ظاهری ثابت می بخشد.

مواد غشایی، اکریلیک و لمینت با روکش های براق عرضه می شوند.  اگر می خواهید کابینت آشپزخانه سفید یا رنگ روشن را نصب کنید، باید روکش براق را انتخاب کنید.

از جنبه منفی، بر روی کابینت های مات آشپزخانه به سختی لکه های چربی یا روغن تمیز میشود.  روکش های مات نیز تمایل به جذب و حفظ کثیفی بیشتری دارند که تمیز کردن آن را دشوارتر می کند.

کابینت های براق آشپزخانه به راحتی با یک پارچه میکرو فیبر و آب تمیز می شوند.  اگر آشپزخانه ای مدرن دارید، روکش براق برای کابینت های شما ایده آل است.

اثر انگشت، خط و خش و کثیفی روی سطوح مات خیلی محسوس نیست.  با این حال، تمیز کردن این علائم دشوار است.

کابینت‌های براق سریع‌تر خراشیده می‌شوند و حتی کوچک‌ترین نقصی مانند اثر انگشت می‌تواند ظاهر روکش را تحت تأثیر قرار دهد.  کثیفی هر چقدر هم که روی سطح براق باقی بماند به راحتی قابل مشاهده خواهد بود.

کابینت های براق آشپزخانه با کفپوش های براق همخوانی خوبی ندارند.  درخشش آنها با یکدیگر رقابت خواهد کرد و شما ظاهری نامرتب برای آشپزخانه خود خواهید داشت.

راهنمای انتخاب میان کابینت آشپزخانه مات و براق

در متن بالا کابینت آشپزخانه مات و مزایا و معایب آنرا بررسی کردیم و همچنین آنرا با کابینت براق یا های گلاس آشپزخانه مقایسه کردیم. با در نظر گرفتن نکات بالا می توانید انتخاب مناسب تری برای دکوراسیون خود داشته باشید. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن