تفاوت میان کابینت چوبی و کابینت با روکش لمینت

تفاوت میان کابینت چوبی و کابینت با روکش لمینت

فهرست مطالب

وقتی صحبت از کابینت آشپزخانه می شود، احتمالاً با کابینت های چوبی و لمینت مواجه شده اید.  هر دو انتخاب عالی برای کابینت آشپزخانه بسته به نیاز و بودجه شما هستند. در ادامه این مقاله قصد داریم تفاوت میان کابینت چوبی و کابینت با روکش لمینت را بررسی کنیم تا با دید بازتری انتخاب کنید.

تفاوت میان کابینت چوبی و کابینت با روکش لمینت

 کابینت لمینت آشپزخانه چیست؟

کابینت های لمینت کابینت های چوبی ارزان قیمتی هستند که با لایه ای پلاستیک مانند به نام لمینت پوشانده شده اند.  کابینت‌های لمینت معمولاً درخششی براق دارند که باعث می‌شود کابینت به طرح مدرن مانند کابینت های گلاس  آشپزخانه را رقم بزنند.

شما می توانید لمینت های کم فشار و فشار بالا را تهیه کنید که برای مقاومت در برابر محیط های کمی متفاوت طراحی شده اند.

زیر کابینت لمینت چیست؟

کابینت‌های لمینت معمولاً از چوب‌های ارزان قیمت یا فشرده در زیر لایه بیرونی خود ساخته می‌شوند.  این کابینت ها معمولا از ام دی اف یا تخته خرده چوب ساخته می شوند که سپس با روکش لمینت پوشانده می شوند.

 کابینت آشپزخانه با چوب جامد چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، کابینت های چوب جامد، مجموعه کابینت آشپزخانه هستند که از چوب واقعی با کیفیت بالا ساخته شده اند.  انواع مختلفی از مواد چوبی وجود دارد که می توانید استفاده کنید، اما بلوط قرمز، صنوبر، افرا و ماهاگونی به دلیل استحکام، ظاهر و دانه بندی طبیعی معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین متریال برای کابینت چیست؟

مواد کابینت چوبی و لمینت هر دو دارای مزایا و معایبی هستند که بسته به خواسته ها و نیازهای شما در آشپزخانه باید در نظر بگیرید:

 مزایای کابینت لمینت

هر دو لمینت فشار قوی و کم فشار قادر به مقاومت در برابر گرما و رطوبت هستند و از هسته چوبی داخلی خود در برابر آسیب محافظت می کنند.  اگر از لمینت برای کابینت استفاده می کنید، احتمالاً از گرما و بخار زیادی در آشپزی خود استفاده می کنید.

تمیز کردن کابینت‌های لمینت نیز بسیار راحت‌تر از چوب است، با لایه پلاستیکی لمینت کابینت به شما این امکان را می‌دهد که خاک را به‌درستی پاک کنید.

در نهایت، لمینت نیز کاملاً مقاوم در برابر خراش است و تمایل به ماندگاری طولانی دارد.  با این حال، ممکن است پوست کنده شود و نیاز به جایگزینی داشته باشد زیرا با گذشت زمان ضعیف می شود.  هزینه کابینت‌های لمینت بسیار کم است، اما دلیل آن این است که هسته‌های آن‌ها معمولاً از چوب‌های ارزان‌تری ساخته می‌شوند که خیلی بادوام نیستند.

 مزایای کابینت چوبی

کابینت‌های چوبی با کیفیت بالا اغلب در آشپزخانه‌های سنتی‌تر یافت می‌شوند، جایی که پوشش چوب طبیعی آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.  در طرح های مدرن تر، ممکن است متوجه شوید که آنها با رنگ نیمه براق جالب رنگ آمیزی شده اند.

به طور کلی، کابینت های چوبی بسیار قوی تر از کابینت های لمینت هستند زیرا از انواع چوب های قوی تر ساخته شده اند.  یک کابینت چوبی با کیفیت بالا اگر به درستی از آن مراقبت کنید و با روکش های مناسب و لایه های پلی اورتان از چوب در برابر رطوبت محافظت کنید، می تواند چندین دهه دوام بیاورد.

مطلب پیشنهادی:
نحوه هماهنگ کردن کابینت ها و لوازم خانگی در آشپزخانه

کدام متریال کابینت را انتخاب کنم؟

اگر می خواهید آشپزخانه ای کاربردی و با قابلیت نگهداری آسان داشته باشید یا به دنبال آن ظاهر مدرن براق هستید، به سراغ کابینت های لمینت بروید.  با این حال، اگر یک کابینت روستیک می خواهید که برای چندین دهه دوام داشته باشد، به سراغ چوب بروید.

در متن بالا ضمن معرفی کابینت چوبی و کابینت با روکش لمینت، مزایای هردو را نیز برشمردیم.

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن