تاریخچه استفاده از کابینت آشپزخانه

تاریخچه استفاده از کابینت آشپزخانه

فهرست مطالب

کابینت آشپزخانه تجهیزاتی توکار است که در بسیاری از آشپزخانه ها برای نگهداری مواد غذایی، تجهیزات پخت و پز و ظروف نصب می شود. وسایلی مانند یخچال، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز اغلب با کابینت آشپزخانه ادغام می شوند. گزینه های زیادی برای کابینت ها در حال حاضر وجود دارد و در این مقاله ما قصد داریم تاریخچه استفاده از کابینت را از گذشته تا کنون بررسی کنیم.

تاریخچه کابینت آشپزخانه

اصطلاح  کابینت آشپزخانه  به نصب فضای داخلی با یک کابینت زمینی یا دیواری اشاره دارد. به طور معمول، کابینت های چند طبقه توسط یک پیشخوان پوشانده می شود و کف و دیوارها در پشت و زیر کابینت قابل دسترسی نیستند. کابینت های آشپزخانه به خودی خود در قرن بیستم اختراع شدند. اولین نوع کابینت، هوزیر(Hoosier) در دهه 1910 بود که نوعی کمد یا کابینت آشپزخانه مستقل است که به عنوان ایستگاه کاری نیز عمل می کند و در چند دهه اول قرن بیستم در ایالات متحده محبوب بود. این طرح بیش از 2 میلیون تا سال 1920 فروخته شد.

تاریخچه استفاده از کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت قبل از جنگ جهانی اول

آشپزخانه‌های معمولی قبل از جنگ جهانی اول از میزهای کار مستقل و انباری برای نگهداری استفاده می‌کردند. گاهی اوقات از کمدها در آشپزخانه ها استفاده می شد، اگرچه در خانه های بزرگتر ظروف معمولاً در اتاق غذاخوری نگهداری شده و غذاهای فاسدشدنی مانند شیر، گوشت و سبزیجات روزانه خریداری می شد.

دوران صنعتی پس از جنگ جهانی اول

علاقه فزاینده افراد به کارآیی کابینت منجر به مطالعات پیشگامانه در دهه 1920 توسط روانشناس صنعتی لیلیان مولر گیلبرت شد. پیشرفت‌های بعدی در طراحی آشپزخانه، زمینه را برای کابینت‌های داخلی آشنای امروزی فراهم کرد. در آن زمان، سطوح کار معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شد. پیشرفت در فناوری در نهایت تولید کابینت در مقیاس صنعتی را ممکن کرد.

طراحی کابینت پس از جنگ جهانی دوم

در ایالات متحده، روکش های لمینت فشار بالا مانند Formica محبوب شدند. لمینت ها منجر به پذیرفتن طراحی آشپزخانه بدون درز با سطح همسطح شد که امروزه رایج است، اگرچه خود لمینت ها با مواد سطح جامد مانند سنگ و کوارتز جایگزین شدند. در اروپا، کابینت های توکار نیز در دهه 1920 پیشگام شدند. استفاده از مواد بهبود یافته، سبک کابینت بدون قاب، که به دلیل مینیمالیسم معماری آن که یادآور طراحی باهاوس است، در طراحی آشپزخانه اروپایی ظاهر شد و به زودی در سراسر جهان پذیرفته شد.

تاریخچه استفاده از کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت مدرن

سایر عناصر طراحی آشپزخانه بر انتخاب کابینت تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، آشپزخانه های مدرن معمولاً با کفپوش های چوبی، رنگ های خاکی و دیوارهای خالی به جای کاغذ دیواری مشخص می شوند که به نوبه خود بر انتخاب کابینت تأثیر می گذارد. روندهای مختلف مدرنیته شدن شامل معرفی گزینه‌های گران‌تر، اقدامات صرفه‌جویی در فضا، تعداد بیشتر اجاق‌ها، میزهای ضخیم تر، کابینت‌های پایه بلندتر، روکش‌های تزئین شده، نورپردازی و سقف های بلندتر و جزیره آشپزخانه  می باشد. در حالی که اینها روندهای کلی طراحی آشپزخانه هستند، اما روی کابینت نیز تأثیر گذاشته اند.

طراحی آشپزخانه مدرن تا حدودی در نتیجه تحقیقات ارگونومیک بهبود یافته است. عملکرد مهم است. در یک مطالعه تحقیقاتی بیان شد که صاحبان خانه ها با کابینت آشپزخانه خود “تعامل” دارند. برخی از آشپزخانه ها ممکن است پنجاه کشو و درب کابینت داشته باشند. ویژگی‌های جدید امروزی شامل کشوهای عمیق برای وسایل آشپزی، قفسه‌های بیرون‌کش برای جلوگیری از خم شدن بیش از حد، سینی‌های اسفنجی در جلوی کابینت‌های سینک، ظروف جمع‌آوری مخفی برای زباله ها، کابینت‌های بیرون‌کشنده ادویه، کابینت‌های گوشه، ذخیره‌سازی عمودی می باشد. درب های آرام بست که با فشار جزئی باز و بسته می شوند از دیگر ویژگی های کابینت مدرن است.

مطلب پیشنهادی:
بهترین متریال برای میز اداری

تا سال 2009، تاکید بیشتری بر روی کابینت هایی که با در نظر گرفتن عوامل محیطی طراحی شده بودند، وجود داشت. به اصطلاح «کابینت‌های سبز» رواج بیشتری پیدا می‌کردند. از آنجایی که خانه‌ها در کشورهای غربی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های گرمایش و سرمایش هوا بسته‌تر شده‌اند، گاهی اوقات کیفیت هوا به‌دلیل گازهایی که از رزین‌ها در هنگام خشک شدن آزاد می‌شوند، آسیب دیده است. رزین ها، مواد آلی که از حالت مایع به جامد تبدیل می شوند، برای تولید چوب مهندسی شده (به عنوان مثال تخته خرده چوب) استفاده می شوند که اغلب برای ساخت لاشه کابینت آشپزخانه استفاده می شود.

در متن بالا تاریخچه پیداش و استفاده از کابینت ها را از گذشته تا به اکنون بررسی کردیم. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن