بهترین مکان برای آشپزخانه طبق اصول فنگ شویی

بهترین مکان برای آشپزخانه طبق اصول فنگ شویی

فهرست مطالب

وقتی صحبت از فنگ شویی به میان می آید، برخی از چیدمان ها وجود دارند که نسبت به بقیه مطلوب تر هستند.  این شامل محل قرارگیری اتاق های خاص از جمله آشپزخانه، می شود.  اگر در حال خرید خانه جدید هستید یا  کابینت آشپزخانه جدید  طراحی می کنید، ممکن است بخواهید به دنبال مکان های بهینه تربرای آشپزخانه باشید.

همانطور که گفته شد فنگ شویی اغلب درمان کننده است. ممکن است در موقعیتی نباشید که انعطاف پذیری لازم برای تصمیم گیری در مورد طراحی مکان آشپزخانه خود را داشته باشید (تعداد کمی از افراد هستند).  جای نگرانی نیست، زیرا روش هایی برای تنظیم آشپزخانه ای که در مکانی کمتر از ایده آل قرار می گیرد نیز وجود دارد. در ادامه این مقاله به بررسی بهترین مکان برای آشپزخانه طبق اصول فنگ شویی می پردازیم.

مکان مناسب آشپزخانه متناسب با اصول فنگ شویی

 موقعیت فرماندهی

یکی از ساده ترین و مهم ترین کارها، صرف نظر از اینکه آشپزخانه در کجا قرار دارد، قرار دادن اجاق گاز در موقعیت فرمان است.  این بدان معنی است که شما می توانید ورودی اصلی آشپزخانه خود را در حین پخت و پز با اجاق گاز ببینید.

چرا می خواهید اجاق گاز شما در فرمان باشد؟  در فنگ شویی، اجاق گاز یکی از اصلی تربن منابع است و مرکزی برای ثروت در خانه است.  راه اندازی اجاق گاز به روشی حمایتی می تواند به این معنی باشد که فرصت ها و منابع بیشتری در راه شما جریان دارد.

همچنین، وقتی در حال آشپزی هستید، می خواهید احساس راحتی کنید.  وقتی در حال آماده کردن غذا هستید، بتوانید ببینید چه چیزی به سراغتان می آید، باعث ایجاد آرامش می شود.  ممکن است این مسئله کم اهمیت بنظر برسد، زیرا ذهن خودآگاه شما معمولاً از این تأثیر آگاه نیست، اما مهم است!  انرژی شما در حین تهیه غذا بر کیفیت خود غذا تأثیر می گذارد.

اگر در حالی که پشت اجاق گاز هستید نمی توانید ورودی اصلی آشپزخانه خود را ببینید، نگران نباشید!  با استفاده از آینه می توانید اجاق گاز را بدون حرکت در موقعیت فرمان قرار دهید.  شما می خواهید یک آینه کوچک قرار دهید که به شما امکان می دهد وقتی پشت اجاق گاز ایستاده اید، آنچه را که پشت سرتان است ببینید.  یک آینه دید عقب گرد و کوچک به خوبی کار می کند.

بهترین مکان برای آشپزخانه طبق اصول فنگ شویی

مکان های آشپزخانه ایده آل

اگر انعطاف پذیری لازم برای انتخاب محل قرارگیری آشپزخانه خود را دارید، چند ناحیه ویژه وجود دارد.  اول داشتن یک آشپزخانه در گوا، یا ناحیه ای از باگوا(گوا و باگوا نقشه ای در فنگ شویی هستند کهد 8 جهت دارند) که با آتش مرتبط است، می تواند مفید باشد.  این منطقه لی نامیده می شود و اغلب از آن به عنوان شهرت یاد می شود.  آشپزخانه ها به طور کلی به دلیل وجود اجاق گاز انرژی آتش زیادی دارند، بنابراین قرار گرفتن آشپزخانه در موقعیت لی می تواند به فعال شدن آن آتش کمک کرده و از دیده شدن و شناخته شدن شما حمایت کند.

همچنین وجود آشپزخانه در یکی از گواهای زمین می تواند مفید باشد، زیرا آتش یکی از پنج عنصر زمین است.  مناطق دانش (Gen) و مشارکت (Kun) باگوآ با عنصر زمین مرتبط هستند، بنابراین هر دو قسمت مناسب برای آشپزخانه هستند.  (مرکز باگوا، به نام تای چی، نیز به زمین متصل است، اما این مکان بهترین مکان برای آشپزخانه نیست – در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.)

مطلب پیشنهادی:
انواع طراحی آشپزخانه

به طور کلی، ایده آل است که آشپزخانه به سمت پشت خانه باشد.  داشتن آشپزخانه عمیق تر در داخل خانه به این معنی است که چی ثروت آشپزخانه بیشتر محافظت می شود و آشپزخانه به احتمال زیاد در موقعیت فرماندهی کل خانه قرار می گیرد.

 مکان های نیمه ایده آل آشپزخانه

مرکز خانه که در فنگ شویی تای چی نام دارد، بهترین نقطه برای آشپزخانه و اجاق گاز نیست، زیرا آشپزخانه می تواند آتش چی، بیش از حد برای این منطقه ایجاد کند.  مرکز بر روی سایر مناطق خانه تأثیر می گذارد، بنابراین هر چیزی که در مرکز باشد بر انرژی سراسر خانه تأثیر می گذارد.  آتش انرژی پویا، گرما و اشتیاق است، اما نوسانات و خشم نیز هست.  اگر اجاق گازی در مرکز خانه دارید و احساس می‌کنید که همه چیز در خانه گرم می‌شود یا شعله‌ور می‌شود، ممکن است بخواهید انرژی بیش از حد آتش را متعادل کنید.

بهترین راه برای انجام این کار، افزودن عمدی عنصر آب از طریق رنگ، شکل یا مواد است.  می توانید آب را با رنگ مشکی، مواج یا موج دار یا آب واقعی (به عنوان مثال، گلدان گل های تازه در آب) وارد خانه خود کنید.  آینه ها راه دیگری برای معرفی عنصر آب هستند.

همچنین ایده آل نیست که آشپزخانه خیلی نزدیک به درب ورودی باشد.  همانطور که قبلا ذکر شد، بهتر است آشپزخانه و اجاق گاز عمیق‌تر در خانه باشند.  اگر می توانید اجاق گاز و آشپزخانه را از درب ورودی ببینید، می توانید یک توپ کریستال فنگ شویی را تا نیمه بین درب ورودی و اجاق گاز آویزان کنید.  همچنین می توانید با آویزان کردن یک آینه به دیواری که به سمت پشت خانه است، آشپزخانه را با انرژی بیشتر به داخل خانه بکشید.  آینه باید در راستای آشپزخانه باشد و اشکالی ندارد که دیوارها و چیزهای دیگری بین آینه و آشپزخانه وجود داشته باشد.  این یک عمل پر انرژی است که از طریق دیوارها کار می کند.

در متن بالا مکان مناسب آشپزخانه طبق اصول فنگ شویی را مطالعه کردید.  آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن