ایده های کاربردی در طراحی دکوراسیون اداری

روش های زیبایی شناختی برای بهبود فضای اداری

فهرست مطالب

دفترکار شما چیزی فراتر از میز اداری، صندلی و کمد پرونده شماست.  بلکه محیطی است که برای انجام سازنده کارها ایجاد می کنید.  این فضا می تواند سبک شما را منعکس کند و می تواند آرامشی را ایجاد کند که به شما کمک می کند تمرکز کنید. در محیط کار فضای سازمان یافته ضروری است.  این به این معنی است که برای چیزهایی که با آنها کار می کنید، مکانی داشته باشید، نه فقط انباشته کردن لوازم.  یک سیستم فایل برای اسناد کاغذی کار می‌کند و سازمان‌دهندگان میز می‌توانند لوازم و چیزهای دیگری را در خود نگه دارند که اگر روی میز رها شوند می‌توانند باعث حواس‌پرتی شوند. در ادامه این مقاله ایده های کاربردی در طراحی دکوراسیون اداری و ایجاد فضایی سازمان یافته را مطالعه خواهید کرد.

ایده های طراحی دکوراسیون اداری سازمان یافته

یک فضای کاربردی ایجاد کنید.

برای مرتب نگه داشتن جلسات، پروژه ها و اهداف خود، از تقویم دیواری یا رومیزی استفاده کنید.  در حالی که تقویم‌های دیجیتال و یادآوری‌ها می‌توانند بسیار مفید باشند، گاهی اوقات دیدن تصویر بزرگ ماه یا ماه‌های آینده می‌تواند به شما در اولویت‌بندی وظایف، یافتن زمان مناسب برای تعطیلات و پاسخگویی به ضرب‌الاجل‌ها کمک کند.

ایده خوبی است که در صورت امکان، یک منطقه جداگانه در فضای کاری خود برای مطالعه نگه دارید.  برخی از افراد در تقسیم کردن روز خود به تکه های زمانی جداگانه به ایمیل ها، برقراری تماس های تلفنی، انجام وظایف اداری و یادگیری موفق می شوند.

یک منطقه مطالعه، مانند یک صندلی اداری مجزا که نمایی متفاوت از میز شما دارد، می‌تواند مکانی ایده‌آل برای زمانی بدون حواس‌پرتی باشد.  وقتی محیط شما برای کار بهینه شده باشد، بهره وری را افزایش می دهید.

یک مکان بهینه برای جلسات ویدیویی نیز در نظر بگیرید.  اگر معمولاً از روی میز در یک فضای به هم ریخته کار می کنید، هنگام برگزاری جلسات ویدیویی منعکس می شود.  سعی کنید جایی در دفتر یا خانه خود پیدا کنید که پس زمینه ای ساده، نورپردازی خوب روی صورت شما و بدون اکو یا صدای پس زمینه زیاد باشد.

میز مدیریت

انتخاب مبلمان مناسب

فراتر از سازماندهی، برخی از میزها و صندلی ها می توانند به راحتی کمک کنند.  کمردرد یا احساس ناراحتی ناشی از نشستن طولانی مدت می تواند باعث حواس پرتی شود.  برخی افراد توانایی کار در حالت ایستاده را مهم می دانند.  میزهای ایستاده برای کسانی که می خواهند از اثرات منفی نشستن برای سلامتی خودداری کنند و در عین حال از بهره وری ایستادن نیز بهره مند شوند، عالی هستند.

برای کسانی که می خواهند بنشینند، صندلی ها باید ارگونومیک و راحت باشند.  شما بیشتر روز را در محل کار می گذرانید، و اگر قرار است روی یک صندلی بنشینید، آن را به یک صندلی خوب تبدیل کنید.

اجازه دهید محیط شما الهام بخش باشد.

اگر پنجره ای با نمای بیرونی وجود دارد، مطمئن شوید که رو به آن هستید.  نگاه کردن به بیرون از پنجره باعث آرامش و تمرکز می شود.  همچنین شما را به طبیعت متصل می کند که روشی مفید برای تمرکز است.

اگر یک نقل قول الهام بخش مورد علاقه دارید، یک پوستر روی دیوار می تواند اطمینان بخش باشد.  یک تقویم عکس از محل تعطیلات مورد علاقه شما یا مجموعه ای از عکس های خانوادگی نیز کار می کند.

مطلب پیشنهادی:
نکات مهم در انتخاب میز اداری مناسب

نور طبیعی بهترین است.

دفاتری که برای طبیعی‌ترین نور ممکن بهینه شده‌اند، ۸۴ درصد کاهش علائم سردرد، خستگی چشم و تاری دید را در کارمندان نشان می‌دهند.

این بیماری ها همگی باعث کاهش بهره وری برای کارگران می شوند، بنابراین تأثیر نور طبیعی بر فضای اداری شما مهم است.  پرده ها را از روی پنجره ها بردارید و پرده های شفاف را امتحان کنید.  میزها را نزدیک پنجره خود قرار دهید و از شر نور فلورسنت بالای سر خلاص شوید.

چراغ‌های فلورسنت زشت و سبز رنگی که در بسیاری از دفاتر یافت می‌شوند، از انواع چراغ‌هایی هستند که باعث سردرد می‌شوند.  اگر پنجره های کافی برای حفظ نور طبیعی ندارید، لامپ های اداری و لامپ های رومیزی مجهز به نور سفید، لامپ های رشته ای جایگزین های خوبی هستند.

میز اداری

به آنچه می نوشید فکر کنید.

نوشیدن مقادیر کافی آب برای سلامتی شما مهم است.  مطمئن شوید که هیدراتاسیون مورد نیاز خود را با یک بطری آب قابل استفاده مجدد مناسب دریافت می کنید.  اگر دوست دارید قهوه یا چای بنوشید، با راه اندازی یک قهوه ساز کوچک، قوری یا گرم کن لیوان در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

مناطقی را برای فضاهای کاری فردی و گروهی ایجاد کنید.

صرف نظر از اینکه چیدمان دفتر شما باز است یا خصوصی تر (تقسیم شده)، مهم است که مطمئن شوید کارمندان شما گزینه های فضای کاری مورد نیاز برای انجام بهترین کار خود را دارند.  برخی از کارگران در هرج و مرج رشد می کنند، در حالی که برخی دیگر برای تمرکز بهتر به آرامش و سکوت نیاز دارند.

اطمینان حاصل کنید که مناطق آرام و متمرکز را برای افرادی که آن را ترجیح می دهند و همچنین مناطقی که همکاری گروهی می تواند پیشرفت کند، ترکیب می کنید.

این فضاها باید جذاب باشند اما نه خیلی شلوغ، تا از منحرف کردن توجه از کار جلوگیری شود.  می توانید آثار یا قطعات انگیزشی را آویزان کنید و می توانید چیزی را که بوی خوبی دارد روی میز قرار دهید.

  پالت رنگ مهم است.

انتخاب رنگ دیوارها یا قطعات برجسته نباید کاری از روی هوس انجام شود.  انتخاب رنگ می تواند بر بهره وری کارمندان شما تأثیر بگذارد.  رنگ‌های تیره مانند خاکستری، بژ و سفید فضایی تیره و تار را ایجاد می‌کنند که به‌ویژه بر زنان تأثیر منفی می‌گذارد.  آبی روشن و سبز منجر به تمرکز بیشتر و کارآمدتر شدن کارگران می شود.

قرمز چشم نواز و شدید است.  یک اتاق پر از رنگ قرمز ممکن است برای حواس بیش از حد باشد، اما یک دیوار برجسته در محیط مناسب می تواند شور و شوق را القا کند.  می‌توانید پالت لوگو یا راهنمای سبک خود را تقلید کنید، اما سایه‌های روشن‌تر از همان رنگ‌ها اغلب مسیری ایده‌آل برای رنگ‌ها هستند.

برای نیازهای فضا بهینه سازی کنید.

دفاتر باید انواع مختلفی از فضا داشته باشند: دفاتر شخصی یا میز، اتاق جلسات، مناطق مشارکتی کارکنان، و غیره. طراحی دکوراسیون خود بر اساس اتاق بسیار مهم است.  به عنوان مثال، در یک اتاق جلسه، شما می خواهید فضایی فراگیر و سازنده ایجاد کنید.  برای فضاهای میز شخصی، بهینه سازی برای حفظ حریم خصوصی و سکوت مهم تر است.

مطلب پیشنهادی:
راهنمای انتخاب ابعاد مناسب میز کار

به عنوان مثال، در یک اتاق کنفرانس، مطمئن شوید که شرکت کنندگان به راحتی به پریزهای برق و وای فای برای حداکثر تعداد افرادی که از اتاق استفاده می کنند دسترسی دارند.  مطمئن شوید که میز به اندازه کافی برای سرنشینان بزرگ باشد، زیرا هیچ کس نمی خواهد در طول یک جلسه بزرگ در گوشه ای بایستد.

شاید بتوانید چند گیاه و آثار هنری قرار دهید تا اتاق را دوستانه تر، جالب تر و جذاب تر کنید.  در آخر، داشتن فناوری مناسب به‌گونه‌ای که جلسات به طور مؤثر و بدون اتلاف زمان برای راه‌اندازی فناوری برگزار شوند، بسیار مهم است.

در متن بالا ایده های کاربردی در طراحی دکوراسیونمحیط اداری را مطالعه کردید. بهره وری، سازماندهی، موفقیت و شادی همگی تحت تأثیر محیط شما هستند.  دفتر شما مرکز کار شماست.  آن را بسازید که الهام بخش شما برای نوآوری، ایجاد چالش و هوشمندتر کار کردن باشد.

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن