ایده های دکوراسیون برای افزایش رضایت و بهره وری محیط کار

ایده های دکوراسیون برای افزایش رضایت و بهره وری محیط کار

فهرست مطالب

ما یک سوم عمر خود را در محل کار سپری می کنیم.  در حالی که در دفتر کار هستید، انتظار می رود که مولد، خلاق و اجتماعی باشید.  طراحی دفتر شما بر احساس و تفکر شما تأثیر زیادی می گذارد.

اگر آگاهانه متوجه نشده اید که چگونه خلق و خوی شما در دکورهای مختلف تحت تأثیر قرار می گیرد، مطمئنا سعی کرده اید میز اداری خود را کنار پنجره بگذارید یا ای کاش می توانستید رنگی به دیوارها اضافه کنید.  این نمای بیرونی نیاز روانی شما برای فضایی دلپذیر است.

این امرفقط برای کارکنان مهم نیست.  کارفرمایان باید توجه داشته باشند که زیردستان انتظار دارند در محل کار خوشحال باشند و به دنبال یک تجربه هستند، نه فقط حقوق و دستمزد.

با دادن فرصت به کارکنان خود برای تزئین فضای اداری، آنها احساس رضایت بیشتری در محل کار خواهند داشت، که نه تنها برند شرکت را بهتر به نمایش می گذارد، بلکه در هزینه ها نیز صرفه جویی می کند زیرا کارکنان ناراضی بیشتر احتمال دارد روزهای بیماری بیشتری را سپری کنند و بهره وری کمتری داشته باشند.

چه کارفرما و چه کارمند باشید، می توانید تغییرات مثبتی در دکوراسیون اداری خود ایجاد کنید و به همه کمک کنید از بودن در آنجا احساس خوشبختی کنند.

در مقاله چهار ایده برای دکوراسیون دفتر کار شما ارائه شده است تا آن را به مکانی دلپذیر تبدیل کنید.

ایده های دکوراسیون برای افزایش رضایت و بهره وری محیط کار

 نکات تزئین دکوراسیون اداری

صاحب فضای خود باشید.

تعدادی قاب عکس، گیاهان، جا لیوانی تزئینی یا حتی یک لامپ به همراه داشته باشید.  داشتن مالکیت بر فضای کاری شما باعث می شود که نسبت به تیم خود متعهدتر باشید و بهره وری خود را تا 32 درصد افزایش دهید.

به عنوان یک کارفرما، به کارکنان خود اجازه دهید در فضای خود کمی آزادی داشته باشند.  شاید حتی یک کمک هزینه کوچک برای آنها فراهم کنید تا بتوانند چیزی بخرند که باعث می شود آنها احساس کنند “در خانه” هستند.

از پنجره ها و گیاهان استفاده کنید

پنجره ندارید؟  طبیعت را برای خود بیاورید!  داشتن گیاه در این نزدیکی به شما کمک می کند تا از فعالیت های سخت رهایی یابید و سطح استرس خود را کاهش دهید.

 به رنگ، نور و شکل توجه کنید

رنگهای مختلف تأثیرات متفاوتی بر نحوه عملکرد ما دارند.  آبی و سبز به خلاقیت ما کمک می کند در حالی که به نظر می رسد قرمز به ما در توجه به جزئیات کمک می کند.  نورپردازی نیز عامل مهمی است.  نورهای کم نور آزادی و در نتیجه خلاقیت را افزایش می دهند، در حالی که فضاهای روشن تر به ایجاد تفکر تحلیلی و ارزیابی کمک می کند.

استفاده از دایره و اجتناب از مربع می تواند فضایی دعوت کننده ایجاد کند و باعث فعالیت مغز شود که با پاداش و قدردانی زیبایی همراه است.

ابتدا برنامه ریزی کنید

نمی توانید تصمیم بگیرید که می خواهید دکوراسیون اداری شما چگونه به نظر برسد؟ فقط کافی است قبل از اجرای طرح از اینترنت ایده بگیرید و برای آن برنامه ریزی کنید.

در متن بالا 4 نکته مهم در طراحی دکوراسیون محیط کاری را مطالعه کردید.  وقتی با برنامه های فشرده، محدودیت های صاحبخانه و بودجه مواجه می شوید، دشوار است که طراحی فضای اداری خود را در اولویت قرار دهید.  با این حال  توجه به طبیعت، بازی با نور و رنگ و ایجاد یک روش مدولار برای دکوراسیون، چهار مرحله ساده است که می تواند در کارآمد و شاد نگه داشتن خود و کارکنان شما بسیار موثر باشد.

مطلب پیشنهادی:
ایده های ترکیب رنگ کابینت آشپزخانه روستیک

آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن