انواع طراحی آشپزخانه

انواع طراحی آشپزخانه

فهرست مطالب

طراحی نقشه و استفاده از طرحی متناسب با فضای آشپزخانه یکی از مهمترین موارد قبل از پیاده سازی کابینت ها و سایر المان ها است. انواع کابینت های آشپزخانه اعم از کابینت نئو کلاسیک، کابینت های گلاس و … با پیروی از یکسری طرح ها و موارد اجرایی می شوند. در ادامه این مقاله چند نمونه از کاربردی ترین طراحی های آشپزخانه را بررسی می کنیم.

طراحی های کاربردی آشپزخانه

آشپزخانه خطی

این چیدمان ساده که معمولاً در آشپزخانه های کوچک یافت می شود، بدون صرف نظر از عملکرد  از نظر فضا کارآمد است.  آشپزخانه خطی متشکل از کابینت هایی است که روی یک دیوار نصب شده اند، این طرح می تواند دارای کابینت بالا و پایین یا قفسه بندی روی کابینت های پایه باشد.

انواع طراحی آشپزخانه

 نحوه چیدمان آشپزخانه خطی

عمودی فکر کنید.  شما فقط عرض زیادی برای کار دارید، بنابراین بالا بردن کابینت ها تا آنجا که ممکن است به ایجاد فضای ذخیره سازی اضافی کمک می کند.  در حالی که مثلث سنتی در آشپزخانه تک دیواری امکان پذیر نیست ، سعی کنید یخچال خود را در یک سر، فر و اجاق گاز را در وسط و سینک ظرفشویی را در انتهای دیگر قرار دهید.  اگر کابینت های شما به سقف نمی رسند، با قرار دادن وسایل کم استفاده در آنجا از فضای بالای آنها استفاده کنید.

 آشپزخانه گالی  یا راهرویی

با استفاده بسیار مقرون به صرفه از کابینت، آشپزخانه گالی از دو ردیف کابینت روبروی هم تشکیل شده است که یک گذرگاه داخلی یا گالی بین آنها ایجاد می کند.  با حذف نیاز به کمدهای گوشه ای، این نوع چیدمان از هر میلی متر فضا بدون اتلاف استفاده می کند.  طراحی بدون پیچیدگی همچنین به این معنی است که ابزارهای ویژه کمتری مورد نیاز است و این گزینه را نیز مقرون به صرفه می کند.

انواع طراحی آشپزخانه

 نحوه  چیدمان آشپزخانه گالی

آشپزخانه گالی با داشتن یک سری کابینت اضافی، انعطاف پذیری بیشتری در مورد فضای ذخیره سازی ارائه می دهد.  به ویژه برای خانواده های بزرگتر یا آشپزخانه های چند آشپز، داشتن مناطق کاری در امتداد یکی از دیوارها مهم است.  این به شما کمک می کند تا از تردد در مثلث کاری جلوگیری کرده و خطر صدمه را از بین ببرید.

 آشپزخانه L شکل

یک گزینه چیدمان عملی برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ، آشپزخانه ال شکل بوده که دارای کابینت در امتداد دو دیوار عمود بر هم است.  اگرچه گوشه برای کاربردی بودن آن نیاز به راه حل های هوشمندانه ای برای کابینت دارد، اما طراحی اوپن آشپزخانه L شکل انعطاف پذیری زیادی در قرار دادن وسایل و محل کار دارد.

انواع طراحی آشپزخانه

 نحوه چیدمان آشپزخانه ال شکل

از گوشه بیشترین استفاده را ببرید.  به این ترتیب فضای ارزشمندی را که معمولاً در گوشه ای از دست رفته است از دست نخواهید داد و دارایی عظیمی برای آشپزخانه خود به دست خواهید آورد.  با یک آشپزخانه L شکل، حتی ممکن است بتوانید یک گوشه کوچک صبحانه در کنج ایجاد کنید.

آشپزخانه U شکل

آشپزخانه U شکل که برای آشپزخانه های بزرگتر بسیار عالی است، از کابینت در امتداد سه دیوار مجاور تشکیل شده است.  این نوع چیدمان فضای زیادی برای ذخیره سازی فراهم می کند اما اگر در هر سه دیوار کابینت های بالایی وجود داشته باشد فضایی خفه رقم می زند.  برای جلوگیری از این امر  کابینت های بالایی را در امتداد یک یا دو دیوار انتخاب کنید، از طرف دیگر قفسه بندی باز، کاشی های کانونی یا هود روی میز قرار دهید.  آشپزخانه به شکل U امکان گردش کار عالی و چندین کاربر را همزمان فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی:
چرا کابینت نئوکلاسیک جذاب است؟

کابینت های گلاس آشپزخانه

 نحوه چیدمان آشپزخانه Uشکل

در یک آشپزخانه U شکل قسمت های پنجره را باز نگه دارید.  این نوع چیدمان آشپزخانه فرصت مناسبی را برای یک مثلث کاری بی وقفه فراهم می کند بنابراین با استفاده از قسمت های کاری در انتهای مخالف درهای پشتی و ورودی از فضا بهترین استفاده را ببرید.

 آشپزخانه جزیره ای

آشپزخانه جزیره که در خانه های روباز بسیار محبوب است ، یک سطح کار بزرگ یا محل ذخیره در وسط آشپزخانه فراهم می کند.  جزیره می تواند یک سطح پخت ، کاسه آماده و بار یا یخچال شراب را در خود جای دهد.  همچنین می تواند به سادگی به عنوان منطقه آماده سازی یا برای لذت بردن از غذاهای خانوادگی استفاده شود.  در حالی که آشپزخانه باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا جزیره ای را در خود جای دهد ، اما مکان آن راهی عالی برای ایجاد جریان ترافیکی طبیعی در منطقه است.

کابینت ممبران

 نحوه چیدمان آشپزخانه جزیره ای

از جزیره به عنوان یک منطقه کاری و اجتماعی استفاده کنید که در آن خانواده و دوستان می توانند در هنگام آماده سازی غذا با هم تعامل داشته باشند.  به دلیل قرار گرفتن در مرکز آشپزخانه، مکانی عالی برای نصب روشنایی های تزئینی برجسته است که می تواند به عنوان نورپردازی نیزعمل کند.

در متن بالا چند نمونه از کاربردی ترین و محبوبت ترین طراحی های آشپزخانه را مطالعه کردید. آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن