انتخاب طرح رنگی مناسب برای آشپزخانه

انتخاب طرح رنگی مناسب برای آشپزخانه

فهرست مطالب

هنگامی که در حال بازسازی آشپزخانه خود هستید، یکی از اولین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که ظاهر بصری آن چگونه خواهد بود.  سؤالات بزرگ این است: دیوارها باید چه رنگی باشند؟  کابینت و جزیره آشپزخانه چطور؟  برای کمک به پاسخ به این سوالات، ما این مقاله را با ایده هایی نوشته ایم که به شما امکان می دهد طرح رنگی مناسب برای آشپزخانه خود را پیدا کنید.

 ایده ها و نکات انتخاب طرح رنگی مناسب برای آشپزخانه

دیوارهای آشپزخانه خود را با رنگ روشن رنگ آمیزی کنید تا فضای اتاق بزرگتر شود.

رنگ‌های روشن باعث می‌شوند اتاق‌ها بزرگ‌تر به نظر برسند، بنابراین اگر آشپزخانه‌ای کوچک دارید، اضافه کردن رنگ روشن به دیوارها حس اتاق بزرگ‌تری را القا می‌کند.  زرد کم رنگ برای هر آشپزخانه ای ایده آل است در حالی که رنگ سفید محبوب تر به نظر می رسد.

اگر پنجره بزرگی دارید، یکی از بهترین ایده ها این است که آن را با کرکره های چوبی بپوشانید.  با این کار نه تنها حریم خصوصی بیشتری خواهید داشت، بلکه اتاق شما جذاب تر و دنج تر به نظر می رسد.  علاوه بر این، نگهداری از آنها بسیار آسان است، به این معنی که اگر بعد از مدتی علائم سایش یا آسیب دیدگی نشان داده شود، به راحتی می توان آنها را تعویض کرد.  مزیت دیگری که بسیاری از مردم در نظر دارند این است که انواع دیگر پرده ها فضای زیادی را اشغال می کنند.

رنگ کرکره برای آشپزخانه شما باید بسته به عوامل مختلفی مانند محیط آن یا مبلمان موجود متفاوت باشد.

کابینت نئوکلاسیک | کد 2220K

 برای ایجاد کنتراست، کابینت ها را با رنگی متفاوت از دیوارها رنگ آمیزی کنید

همه دوست ندارند کابینت آشپزخانه خود را رنگ آمیزی کنند، اما وقتی این کار را انجام می دهید چندین گزینه وجود دارد. بهتر است کابینت آشپزخانه خود را به طور کامل با یک رنگ نپوشانید.  در عوض، به جای هر چهار طرف، هر دو طرف را متفاوت رنگ آمیزی کنید.

اگر تصمیم دارید کل قطعه را رنگ کنید، مطمئن شوید که رنگی را انتخاب کنید که مکمل یا متضاد با دیوارها باشد تا تأثیر بصری بیشتری ایجاد کند.  البته گزینه های زیاد دیگری مانند رنگ آمیزی آنها به رنگ کابینت یا پیشخوان آشپزخانه شما وجود دارد.

اگر می خواهید کابینت ها را به طور کامل رنگ کنید، با دقت برنامه ریزی کنید که چه رنگ هایی را برای آن ها و دیوارهای خود انتخاب می کنید.  اگر با نام رنگ ها آشنا نیستید، خرید نمودار رنگ می تواند مفید باشد زیرا هزاران سایه در یک نوع خاص از رنگ وجود دارد.

کابینت نئوکلاسیک | کد 2210K

 برای ایجاد جذابیت بصری از رنگ های متضاد روی کابینت ها و میزها استفاده کنید

تضاد بین کابینت ها و میزهای آشپزخانه مهم است تا طرح رنگ خاصی به آن ببخشد.

همچنین به برجسته کردن مناطق مختلف اتاق کمک می کند در حالی که آن را خیلی کوچک نشان نمی دهد.  بسته به رنگ هایی که برای هر کدام انتخاب می کنید، تأثیر بصری کلی اتاق ها مشخص می شود.

به عنوان مثال، اگر کابینت های سفید و میزهای گرانیتی مشکی را انتخاب می کنید، مراقب باشید که از مبلمان سبک برای کاهش تضاد در اتاق خود استفاده کنید.  از سوی دیگر، اگر کابینت‌های قهوه‌ای تیره و میزهای مرمری خاکستری روشن را انتخاب می‌کنید، این کار را با سوال در مورد نور طبیعی یا مصنوعی بودن آنها انجام دهید.  حتی می‌توانید کابینت‌هایی با رنگ متوسط ​​با پیشخوان‌های سنگی خاکستری انتخاب کنید یا برعکس: کابینت‌های تیره و میزهای روشن‌تر مانند چوب افرا یا سنگ کوارتز.

مطلب پیشنهادی:
ایده های ترکیب رنگ کابینت آشپزخانه روستیک

نکته مهم این است که نتیجه نهایی را در نظر داشته باشید و قطعاتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیاز و سلیقه شما را برآورده کند.  ممکن است به فکر نصب چند کابینت با درهای شیشه ای دو طرفه یا چند کشو باشید که به آشپزخانه جان می بخشد و ظاهر مدرن تری به آن می بخشد.  برخی از صاحبان خانه نیز استفاده از دستگیره های چوبی را برای کابینت های رنگ آمیزی شده دررنگ های مختلف توصیه می کنند.

به این ترتیب می‌توانید از طرح‌های دستگیره غیرمعمول استفاده کنید.

کابینت نئوکلاسیک | کد 2140K

 تاثیر رنگ در آشپزخانه شما

تاثیر رنگ در آشپزخانه را نمی توان دست کم گرفت.  چراکه  تأثیر قابل توجهی دارد.  به نوبه خود، این تأثیر طولانی مدت بر خلق و خوی افرادی که به طور منظم از آن استفاده می کنند می گذارد.

بنابراین، زمانی که تصمیم می گیرید از کدام رنگ استفاده کنید، بسیار مهم است که تأثیر رنگ بر آشپزخانه را در نظر بگیرید.  به عنوان مثال، برخی از رنگ ها فضایی از آرامش بخش ایجاد می کنند که باعث ایجاد احساس آرامش و رفاه می شود.  با این حال، برخی دیگر با ایجاد تنش و حتی اضطراب اثر معکوس دارند زیرا آنها گرما یا سرمای بیش از حد را از طریق اثرات برق‌زا ایجاد می‌کنند که بر سیستم عصبی افراد و سایر بخش‌ها مانند مشکلات گوارشی تأثیر می‌گذارد.

 انواع مختلف رنگ سفید برای کابینت و دیوار

اگر به فکر رنگ آمیزی کابینت های آشپزخانه خود به رنگ سفید هستید، به خاطر داشته باشید که رنگ سفید تنها گزینه ای نیست که باید در مورد رنگ آمیزی با کیفیت به آن توجه کنید.  همچنین باید انتخاب کنید که می خواهید رنگ نیمه براق یا مات بزنید.  اولی برای آشپزخانه هایی که در آن استفاده مکرر وجود دارد عالی است زیرا در برابر خط و خش، واترمارک و لکه مقاوم هستند.  از سوی دیگر، روکش‌های مات ظریف‌تر هستند، زیرا در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت یا گرما زیاد با استفاده مکرر از وسایلی مانند اجاق‌ها به راحتی خراشیده می‌شوند یا حتی از بین می‌روند.  سفید تنها یکی از چندین رنگ است که به بهترین وجه با هر دو رنگ مطابقت دارد، بنابراین مهم است که در نظر بگیرید که کدام یک برای اتاقی که در آن اعمال می شود مناسب است.

آیا رنگ ها در ساخت یک آشپزخانه در فضای باز به همان اندازه مهم هستند؟

ساخت یک آشپزخانه در فضای باز به این معنی است که هنگام انتخاب رنگ برای کابینت خود باید به مجموعه عوامل مختلفی فکر کنید.

در بیشتر موارد، صاحبان خانه ترجیح می دهند از رنگ های خنثی مانند خاکستری یا بژ استفاده کنند که ماندگار هستند و می توانند در شرایط نامساعد جوی مقاومت کنند.  علاوه بر این، آنها نیازی به تعمیر و نگهداری مکرر ندارند که بسیار مهم که بتوانند بدون خراب شدن یا آسیب از عناصر خارجی مانند رطوبت و گرما دوام بیاورد.

علاوه بر این، آشپزخانه‌های فضای باز سفید، خاکستری و بژ وقتی با رنگ‌های روشن مانند قرمز یا صورتی ترکیب می‌شوند، زیباتر و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

مطلب پیشنهادی:
چهار سبک طراحی محبوب در دکوراسیون اداری

در متن بالا ایده های مختلفی را مطالعه کردید که می توانند به شما در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بیرونی کمک کنند که به خوبی با ترجیحات و نیازهای شما مطابقت داشته باشد.  آرکا کابین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در طراحی و اجرا دکوراسیون بوتیک، دکوراسیون اداری و انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن